avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 495 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Eroare sistem domo.ro - Tableta Samsung T311
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Eroare sistem domo.ro - Tableta Samsung T311

Buna ziua! Ieri pe site-ul domo.ro la sectiunea tablete, modelul T311 produs de Samsung a aparut cu un pret de 319 ron (in conditiile in care pe alte site-uri si chiar si la domo.ro dar pe alta culoare, pretul tabletei este de aproximativ 1700 ron).

Astazi la prima ora toata lumea care a comandat a primit urmatorul SMS: "Stimate client, din cauza unei erori a sistemului, produsul comandat Tableta Samsung T311 a fost afisat eronat, motvi pentru care suntem nevoiti sa anulam toate comenziile."

Atasez linkuri cu 3 printscreen-uri facute. (pretul tabletei, termenii si conditiile site-ului si mailul de confirmare)

[ link extern ]

[ link extern ]

[ link extern ]

Din termenii si conditiile site-ului ei sunt acoperiti, dar cineva mi-a spus ca legea este diferita si nu au voie sa afiseze conditiile respective. Se poate face o plangere catre OPC sau nu avem sanse de castig?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 08:32, 4 Februarie 2014
De Black Friday, se mai blocau site-urile ca le scoteau ei din priza, astfel incat, din cele 3 produse "la oferta" sa fie comandat, in mod real doar unul singur. Dupa ce se baga, din nou, serverul in priza, apareau toate ca "vandute" sau "stoc zero", dar reducerea nu mai era de 15% la produsele epuizate, ci de 30% fata de un pret mai mare, decat cel afisat initial astfel incat clientul sa zica "ia uite, bai nene, toti prostii au prins oferta... eu am mai ramas..."

In mod normal, un maganzin virtual care se respecta (nu e cazul chinezariilor dambovitene) ar trebui sa-si asume eroarea si sa expedieze produsele pe care oamenii au apucat de le-au comandat. Stiu ca a mai fost o situatie similara la e-mag si cei de acolo, au onorat comenzile.... Asa se cusher. Din respect pentru client. Se prezuma faptul ca un client nu e obligat sa stie care ar trebui sa fie pretul corect - a apucat de a dat click si a platit cu cardul, clientul si-a facut treaba iar Domo ar trebui sa onoreze comanda.
Ultima modificare: Luni, 3 Februarie 2014
Ares-3, moderator
Si eu cred ca magazinul a iesit cam sifonat din povestea asta insa daca fac o promotie pe bune in perioada urmatoare o sa uite lumea ce s-a intamplat :)

Mai e un aspect: mi-e greu sa cred ca tableta costa la furnizorul Domo 319 lei.
Comerciantii nu au voie sa vanda sub pretul de achizitie decat in conditii speciale prevazute in OG 99/2000: daca au vanzari de lichidare, de soldare etc. (puteti cauta) iar astfel de vanzari trebuie precedate de publicitate or in cazul acesta niciunde nu scria ca e o astfel de campanie.

Daca o reclamatie la ANPC as intelege de ce ar face-o un client nemultumit, o actiune in justitie n-as pricepe-o si nu pentru ca romanului nu-i place prin salile de judecata ci pentru ca efortul si investitia de bani si timp nu cred ca sunt justificate. Cum ar putea demonstra clientul ca nu a fost eroare tehnica? Doar printr-o expertiza tehnica. Are rost sa continui cu asta - cat costa, cat dureaza etc.? Inteleg supararea celor care au sperat in tableta insa nu pot sa cred ca nu s-au gandit si ca s-ar putea sa n-o primeasca.
A fost din categoria Prea frumos ca sa fie adevarat, cam asta e concluzia.

O greseala de afisare a pretului pe site, eroare indreptata la prima sesizare, nu inseamna publicitate inselatoare si nu va fi taxata ca atare de nicio autoritate.
Cat despre plata online, daca banii au fost returnati integral, incidentul se considera incheiat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pret derizoriu pe magazin online - trebuie onorat? bolenici bolenici Un cumparator a comandat un produs de valoare reala 2000 RON, la pretul de 1 RON afisat din greseala pe un magazin online. A comandat 40 de produse x 1 RON, ... (vezi toată discuția)
Ce poate face un client daca a comandat un produs online, dar magazinul anuleaza intentionat comanda din cauza pretului? turnoffx turnoffx Ce poate face un client daca a comandat un produs online, dar ulterior comanda a fost anulata de catre magazin chiar daca produsul aparea in stoc? Pe scurt ... (vezi toată discuția)
Retur 24 ore produs comandat online vmire vmire am achizitonat o tableta dintr un magazin domo,comanda am facut o online dar am ridicat-o din magazin.acasa dupa o indelunga utilizare am sesizat ca s-a ... (vezi toată discuția)