avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 302 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Eroare sistem domo.ro - Tableta Samsung T311
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Eroare sistem domo.ro - Tableta Samsung T311

Buna ziua! Ieri pe site-ul domo.ro la sectiunea tablete, modelul T311 produs de Samsung a aparut cu un pret de 319 ron (in conditiile in care pe alte site-uri si chiar si la domo.ro dar pe alta culoare, pretul tabletei este de aproximativ 1700 ron).

Astazi la prima ora toata lumea care a comandat a primit urmatorul SMS: "Stimate client, din cauza unei erori a sistemului, produsul comandat Tableta Samsung T311 a fost afisat eronat, motvi pentru care suntem nevoiti sa anulam toate comenziile."

Atasez linkuri cu 3 printscreen-uri facute. (pretul tabletei, termenii si conditiile site-ului si mailul de confirmare)

[ link extern ]

[ link extern ]

[ link extern ]

Din termenii si conditiile site-ului ei sunt acoperiti, dar cineva mi-a spus ca legea este diferita si nu au voie sa afiseze conditiile respective. Se poate face o plangere catre OPC sau nu avem sanse de castig?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 08:32, 4 Februarie 2014
Deocamdata eu am depus reclamatie la OPC. In functie de rezultatul obtinut in urma reclamatiei, ma voi adresa sau nu instantei. Sunt hotarat. Nu am cumparat ( cumparat = ACHITAT) decat un produs. Nu am nevoie de mai multe, nu le vand si nu fac bisnita. Nu sunt un "vanator de erori"dupa cum afirma, in necunostinta de cauza (spun asta pentru a nu folosi alta expresie...dar se poate subantelege....) un utilizator al acestui forum - foarte partinitor, de altfel...de ce oare? - am achitat acea tableta pentru ca mi-a convenit pretul. ATAT! Faptul ca magazinul online ( softul sau un angajat) a gresit, nu este treaba mea. In domeniul in care imi desfasor eu activitatea orice greseala e platita. Mi se pare normal.
In alta ordine de idei, daca mai sunt (si sunt sigur ca sunt) si altii in situatia mea, ii invit sa ma contacteze, sa incercam sa rezolvam in comun problema, daca este nevoie, in instanta.
O zi buna!
Ultima modificare: Duminică, 2 Februarie 2014
redovidiu, utilizator
asteptam si acuzele ca as avea vreo legatura cu magazinul in cauza. N-am eu treaba cu Domo si nici nu gestionez un magazin online similar. Totusi, in trecut am avut ocazia sa observ de aproape o astfel de "eroare", la un magazin online atat de mic ca acum nici nu mai exista si va pot spune ca a fost vorba de o eroare umana (un angajat a introdus gresit pretul) iar gestionarea situatiei s-a facut cum am descris in primul mesaj: clientii "nedreptatiti" au alertat OPC, care a facut cercetari si a impus magazinului sa informeze clientii daca produsul nu mai e pe stoc si care e data la care va intra pe stoc (la momentul respectiv, anul 2029 suna bine). Ceea ce sper sa faca si Domo cu dvs. Nu mai tin minte daca in final s-au livrat cateva produse la pretul gresit, dar un lucru era clar, urma ca pierderile sa fie suportate de angajatul responsabil, din salariul mai mic de 1000 lei. Desigur ca au existat amenintari cu datul in judecata (existau si atunci oameni carora le "convenea pretul" si se pare ca aveau nevoie de vreo 10 televizoare), dar din cunostintele mele, nu s-a concretizat nimic. Iar printre cei "pagubiti" erau avocati (jenant, stiu, sa umbli dupa chilipiruri cand ar trebui sa ai o anumita prestanta) - ma gandesc ca ar fi mers mai departe daca aveau sanse de castig.

Desigur, Domo nu va imputa costurile angajatilor. Sau mai stii? poate maine-poimane ne trezim pe forum cu oameni disperati care intreaba daca e legal sa li se retina valoarea unei tabelete din salariu. Daca e sa discutam despre cum se poate "remedia" situatia, desigur ca livrarea produselor la pretul gresit este o miscare buna de PR (veti fi asa de impresionati, incat le veti ramane clienti fideli, asa-i?...nu stiu daca veti ramane atasati de brand sau mai degraba veti urmari site-ul in asteptarea urmatoarei erori...si veti spune si la prieteni, nu?). A facut-o si Emag si se pare ca a functionat. Dar bine, la ei era vorba de niste stick-uri USB, evident ca pierderile au fost mult mai mici. Si se pare ca a meritat, raportat la castigul de vizibilitate.

Dar nu problemele financiare si de marketing ale magazinelor ma intereseaza pe mine. Ci atitudinea dvs. Spuneti ca e o chestiune de principiu ca magazinul sa livreze. Dar dvs aveti principii?! Stiti foarte bine ca acela nu e pretul real (mai gasiti la acelasi pret tablete din China sau cele furate, care se vand pe okazii) si ca cineva va plati eroarea din propriul buzunar (chiar credeti ca va fi suportata de marele magazin Domo? Pai cei de la conducere sunt pusi pe facut bani, nu o sa dea niciun leut din profitul lor, tot din salariul ala de 1000 lei o sa se scada). Cu toate acestea, insistati ca vi s-a facut o nedreptate! Dar nimeni nu v-a obligat sa faceti comanda pentru acel produs, la acel pret. Nu v-a indus nimeni in eroare, ca dovada aprecierile pe care le faceti aici. Sunteti oameni educati, care stiti despre ce e vorba, ca pretul e gresit si mult prea mic raportat la costul de pe piata. Dar alegeti sa profitati. Nu va taraste nimeni prin tribunale, dvs decideti sa o faceti. La fel si timpul pe care l-ati alocat, si eventualele cheltuieli. Reptet, a fost alegerea dvs, in deplina cunostinta de cauza! Legea va da toate drepturile dvs, cumparatorului, iar magazinul trebuie sa stea drepti in fata dvs. E greu sa dati in schimb putin bun-simt?

Imi imaginez o situatie utopica, in care un cumparator, in loc sa dea iama sa-si ia 10 tablete, ar fi alertat magazinul in legatura cu aceasta eroare. Ar fi fost stupid, nu? Mai bine sarim pe ei ca niste caini hamesiti, facem plata cu cardul ca sa ne asiguram (vorba vine) ca le e si mai greu sa nu livreze si mai alertam si toti prietenii. Daca e sa facem rau altuia, sa fim primii. Si cat mai multi.

In legatura cu termenul de retur al banilor, dvs ati citit legea? Vi se pare mult o saptamana? Legea prevede un termen de cel mult 30 de zile. Termen cu care ati fost de acord in momentul cand ati facut comanda si plata online. Ar trebui sa va asumati acest lucru. Repet, s-ar aplica fix aceeasi procedura ca in cazul in care dvs ati anula comanda (poate gasiti un pret de 1 leu pe la vreun magazinas care a avut "norocul" sa aiba un angajat mai ametit).

Ultima modificare: Duminică, 2 Februarie 2014
gi-jane2, moderator
Un forum este un schimb de pareri, opinii si chiar sfaturi - fie ca e vorba de o discutie juridica sau tehnica etc. in functie de tipul de forum.

Stiu ce spune legea referitor la cele 30 zile (sunt din ce in ce mai convins ca lucrati in domeniul e-commerce, nu multa lume cunoaste acest amanunt), dar Dumneavoastra ati accepta imberb sa aveti niste bani blocati timp de o luna, pentru greseala / prostia / nesimtirea unui comerciant?
Nu e vorba aici de marimea sumei de bani. Pentru unii poate fi o suma de nimic, pentru altii o suma mare. Nu sunt si nu sunteti in masura sa apreciati aceasta.

In cazul unei erori, COMERCIANTU raspunde, nu? Mai departe, este problema lui sa treaca cu vederea eroarea angajatului, a celui ce a livrat software-ul pentru e-commerce, sa impute celui vinovat paguba produsa sau orice alceva.

Prin absurd daca v-ati achizitiona un bilet de avion online achitand biletul online, iar cand ajungeti la check-in ati afla ca nu sunteti pe lista pasagerilor si nu mai sunt locuri la zborul in cauza, ati lua un taxi si v-ati intoarce acasa linistit, asteptand 30 zile dupa cum specifica legea sa va recuperati banii? Nu cred.

Probabil ca banii nu reprezinta o problema pentru Dumneavoastra, AVETI un magazin online sau sunteti de acord cu asemenea practici.
Credeti ca e bine sa aplicam la nesfarsit principiul "numai cine nu munceste nu plateste?" Daca ai un angajat bun, care isi face treaba, nu e musai sa ii imputi orice paguba pe care o produce, indiferent de motive sau de cuantumul pagubei. Iar la profitul pe care sunt convins ca il are Domo, nu cred ca daca trimitea tabletele la pretul gresit ar fi intrat in insolvente / faliment.

Ultima modificare: Duminică, 2 Februarie 2014
gi-jane2, moderator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnule,

Va mai dau cateva informatii si aici incheiem discutia deoarece ati intrat pe acest forum pentru a obtine informatii juridice si din pacate nu am pregatirea necesara pentru a va ajuta.

Informatiile despre prevederile legii privind comertul electronic le cunosc deoarece am lucrat intr-adevar in domeniu, asa cum ati fi stiut deja daca citeati cu atentie mesajul meu (unde relatam cum a fost gestionata o situatie asemanatoare la un magazin online mult mai mic decat Domo, acum desfiintat). Pe de alta parte, mi se pare absolut firesc ca orice cumparator online sa cunoasca reglementarile legale in vigoare. Nu neaparat pentru ca ar fi "cetateni europeni" (parca despre termenul de 30 de zile nu s-a vorbit in reclame), ci pentru ca atunci cand faci un lucru (orice lucru), trebuie sa cunosti si consecintele acestuia. Dar in special, trebuie sa-ti cunosti drepturile care sunt date de lege. Daca dvs, in calitate de cumparator, nu ati fi cunoscut legea, nu ati fi stiut ca trebuie sa va adresati ANPC. Desigur, nu ma astept acum ca fiecare cumparator sa se-apuce sa citeasca legea (desi mi se pare destul de scurta si clara). Dar sunt destule ghiduri, unele chiar bine intocmite, disponibile gratuit pe internet, cu toate informatiile necesare, sintetizate destul de clar, a caror parcurgere dureaza maxim 5 minute. Astfel incat nu pot sa pricep de ce in continuare exista "cumparatori neavizati" si "magazine tepare". Dar sa trecem peste...

Exemplul cu biletul de avion nu se aplica la situatia dvs, din motivul pe care l-am subliniat mai sus: atunci cand ati observat pretul gresit si ati facut comanda, dvs stiati ca e vorba de o eroare si la fel de bine stiati (sau banuiati) ca magazinul nu va fi dispus sa livreze la acel pret si ca va tergiversa rezolvarea situatiei. Nu stiu daca sunteti la prima "cumparatura" de acest gen, dar ceva imi spune ca in momentul cand ati dat click pe Finalizare comanda aveati deja in minte drumul de urmat: ANPC -> tribunal (de fapt acel "ceva" sunt copiile de ecran pe care le-ati facut). Oare ati fi luat in considerare aceste aspecte atunci cand ati fi comandat biletul de avion sau orice altceva de pe internet, dar la pretul corect? Asta incerc eu sa va explic, ca v-ati asumat consecintele acestei comenzi, cunoscandu-le foarte bine inainte de a plasa comanda. Iar acum cautati sa va folositi de lege pentru a strange cu usa magazinul si a obtine ceva ce nu vi se cuvine. Daca erati cinstit, va cumparati produsul la pretul pietei si cu asta basta. Daca vroiati chilipiluri, luati tableta din targ sau de pe okazii. Daca aveati integritate morala, anuntati magazinul despre eroare (desigur, asta e facultativ). Repet, putin imi pasa de pierderile de la Domo, din partea mea sa va livreze tot magazinul si apoi sa dea faliment. Mi-e tot una. Erori la magazinele online vor mai fi. Mi-as dori totusi sa fie cat mai putini oameni ca dvs.

In incheiere, va urez mult succes in demersul dvs si chiar va rog sa reveniti dupa ce aveti niste rezultate concrete, sa ni le impartasiti. Chestiunea e de un real interes pentru mine dar, ca si dvs, nu imi permit financiar sa achit consultanta unui avocat, pentru a ma lamuri care sunt sansele reale de rezolvare a situatiei, din punctul de vedere al ambelor parti. Punctul de vedere al ANPC mi-a fost comunicat personal (fara vreo spaga sau alta interventie, inspectorul a inteles situatia in care era pus magazinul de acesti oameni care isi cereau "drepturile" si chiar el ne-a dat solutia) dar chiar am curiozitatea sa aflu ce s-ar putea intampla in instanta.
Ionut.D a scris:

Buna ziua! Ieri pe site-ul domo.ro la sectiunea tablete, modelul T311 produs de Samsung a aparut cu un pret de 319 ron (in conditiile in care pe alte site-uri si chiar si la domo.ro dar pe alta culoare, pretul tabletei este de aproximativ 1700 ron).

Astazi la prima ora toata lumea care a comandat a primit urmatorul SMS: "Stimate client, din cauza unei erori a sistemului, produsul comandat Tableta Samsung T311 a fost afisat eronat, motvi pentru care suntem nevoiti sa anulam toate comenziile."

Atasez linkuri cu 3 printscreen-uri facute. (pretul tabletei, termenii si conditiile site-ului si mailul de confirmare)

[ link extern ]

[ link extern ]

[ link extern ]

Din termenii si conditiile site-ului ei sunt acoperiti, dar cineva mi-a spus ca legea este diferita si nu au voie sa afiseze conditiile respective. Se poate face o plangere catre OPC sau nu avem sanse de castig?

Va multumesc.


Asta chiar mi se pare rautate. Singur recunoasteti ca v-ati dat seama ca ceva nu este in regula si, in loc sa intrebati, v-ati repezit sa cumparati. Acesti mari retaileri online, eMag, Flanco, Domo etc. sunt chiar foarte corecti. Nu au dreptul sa faca si ei o greseala?
Uite ce mi s-a intamplat mie. Am cumparat de la Flanco, de Black Friday, un smartphone de 1575 RON, cu optiunea de livrare prin posta, platit online cu cardul, in 12 rate fara dobanda. Tranzactia nu s-a finalizat, din cauza ca li s-a blocat serverul. Am reluat tranzactia dar, de data aceasta am optat pentru ridicarea din magazin, ocazie cu care mi s-a spus ca, tranzactia nefinalizata, va fi automat anulata. Luna urmatoare am constatat ca, in contul meu de card, Flanco mi-a varsat contravaloarea tranzactiei anulate, eu aparand acum cu doua mobiluri cumparate, in 12 rate lunare, fara dobanda. Adica, de fapt, Flanco, pe langa mobilul vandut in 12 rate fara dobanda, mi-a acordat un credit de 1576 de RON, pe care pot sa-i folosesc oricand, si pe care urmeaza sa-i rambursez in 12 rate lunare, fara dobanda!
Deci hai sa nu-i asteptam la cotitura, ca poate gresesc cumva si luam ceva de pe ei!

Alte discuții în legătură

Pret derizoriu pe magazin online - trebuie onorat? bolenici bolenici Un cumparator a comandat un produs de valoare reala 2000 RON, la pretul de 1 RON afisat din greseala pe un magazin online. A comandat 40 de produse x 1 RON, ... (vezi toată discuția)
Ce poate face un client daca a comandat un produs online, dar magazinul anuleaza intentionat comanda din cauza pretului? turnoffx turnoffx Ce poate face un client daca a comandat un produs online, dar ulterior comanda a fost anulata de catre magazin chiar daca produsul aparea in stoc? Pe scurt ... (vezi toată discuția)
Retur 24 ore produs comandat online vmire vmire am achizitonat o tableta dintr un magazin domo,comanda am facut o online dar am ridicat-o din magazin.acasa dupa o indelunga utilizare am sesizat ca s-a ... (vezi toată discuția)