Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am fost de curand la Registrul Comertului pentru a afla de ce am nevoie pentru a prelungi mandatul (expirat) al administratorilor societatii comerciale. Mi s-a aruncat in nas un formular care trebuie completat si adus impreuna cu noul act constitutiv. Nu ma prea pricep la astfel de probleme, fapt pentru care va cer ajutorul.
Ce inseamna "actul constitutiv actualizat"? E acelasi act constitutiv pe care il am acum, cu singura diferenta ca mandatul administratorilor va fi pe durata nelimitata? Mentionez ca intre timp am facut trecerea la noile coduri CAEN (2008). Trebuie ca si aceasta modificare sa se reflecte in noul act constitutiv?
Ok, hotararea AGA de prelungire a mandatului arata cam asa (nu stiu exact ce ar trebui sa contina, asa ca am improvizat):
==============================================================
==============================================================
HOTÃRÂREA ADUNÃRII GENERALE A ASOCIAŢILOR
SC ______________ SRL
NR. __ DIN DATA DE ____________
__________ cetăţean roman, născut la _____________, alte date, deţinând 50% din capitalul social al societăţii, în calitate de Asociat
şi
__________ cetăţean roman, născut la _____________, alte date, deţinând 50% din capitalul social al societăţii, în calitate de Asociat
În calitate de asociaţi ai SC _____________ SRL deţinând 100% din capitalul social, au adoptat cu unanimitate prezenta Hotărâre, prin care au deci:
Art. 1. Prelungirea mandatului administratorilor societăţii comerciale pe durată nelimitată. Astfel, ___________ si ____________ sunt si administratorii societăţii, revenindu-Ie si drepturile si obligaţiile prevăzute de lege in aceasta calitate. ______________ si ______________, în calitate de administratori ai societăţii reprezintă societatea in raporturile cu terţii, angajează societatea in toate raporturile patrimoniale cu puteri depline si nelimitate pe o perioada nelimitata.
Intrebarile pe care le mai am: trebuie o hotarare AGA prin care se stabileste schimbarea actului constitutiv, si daca da, este necesara prezentarea articolelor modificate?
Cea cu contorul de cuvinte e rezolvata, am gasit rezolvarea tot aici, la Dvs. pe forum.
Puteti introduce inca o fraza in aceeasi hotarare, ca asociatii hotarasc actualizarea actului constitutiv. Dupa parerea mea, acest lucru nu este necesar, intrucat actualizarea este o obligatie legala ceea ce inseamna ca asociatii nu au puterea de a hotari asupra ei.
Numai ce m-am intors de la ONRC. Am dat inainte 3 telefoane, am primit 3 raspunsuri diferite... In fine, situatia sta in felul urmatorul: in cazul prelungirii mandatului (expirat) al administratorilor, urmatoarele acte sunt necesare pentru prelungirea mandatului pe o perioada limitata de 4 ani:
- hotarare AGA
- timbru judiciar (0.3 lei)
Si cam atat... Se pare ca actul constitutiv nu trebuie modificat in cazul in care durata de administrare se prelungeste pe termen limitat.
Actul constitutiv trebuie prezentat actualizat, numai dv printr-o cerere de mentiuni cu o hot.aga de aprobare a actualizarii,altfel cine va opereaza dv in dosarul dv de la reg.comertului?
MI se pare normal ca si A.G.A sa ia cunostinta de actul constitutiv actualizat, priveste societatea, eu insist pt, o hot.aga in acest sens.