avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1184 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Imposibilitate de a ajunge la actele contabile ale ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Imposibilitate de a ajunge la actele contabile ale asociatiei de proprietari

Buna ziua. Fac parte din CEx. al unei asociatii de proprietari si de mai bine de 3 ani ma lupt cu presedintele, administratorul si casiera pt. a-mi pune la dispozitie toate actele contabile din ultimi ani, deoarece in opinia mai multor proprietari exista foarte multe lucrari ale caror preturi au fost foarte mult umflate. Am reusit sa primesc dreptul de a vedea documentele uneia dintre aceste lucrari si am observat ca nu era specificat in termeni clari dimensiunile lucrarii. Mai concret, a fost acoperita terasa blocului cu aproximativ 120m2 tabla, iar pe deviz erau trecute reparati in dreptul scarilor B,C,D, si in final suma ce trebuia achitata. Nu ma pricep la contabilitate dar cred ca trebuie sa existe o lege care sa oblige firma contractata sa specifice clar termenii lucrarii. Daca am dreptate am sa va rog sa ma ajutati cu un sfat mai ales ca nici cenzorul nu doreste sa ne ajute cu toate ca este remunerat din banii asociatiei. Va multumesc
Cel mai recent răspuns: rwkovacs , utilizator 14:44, 7 Februarie 2014
@Adam Grecu,
Daca ar fi asa simplu ce bine ar fi, dar nu este asa cum credeti dvs. Cind presedintele si administratorul sunt "mano a mano", te cam joaca in picioruse. Eu spre exemplu am refuzat vre-o remuneratie (de orice fel si sub orice forma), si am zis ca administratorul (fiind un bloc mic 2 scari cu 4 etaje) sa primeasca 400 RON (200 de scara), iar menajerei sa-i dam 100 - 150 RON de scara (doar da o matura doau, pe saptamana si un spalat si ala la viteza).

S-a ridicat problema cu darile la stat pe salariul administratorului, si am spus atunci ca daca nu poate, sa ne lase sa facem acest lucru cu o firma. Am gasit oferte cu 500 RON pe luna fara incasare, cu plata la banca, fiecare apartament avind lunar fisa (factura) cu suma de plata defalcata, etc.

Ei bine n-a mers figura. De atunci eu platesc intretinerea direct prin banca in contul asociatiei (ca sa ramana urme). Se pare ca administratorii si presedintii de bloc nu doresc lucrul prin banca (ca acolo raman trace-uri).


De urat am mai ura
Dar ni-i ca vom insera
Si noi suntem mititei
Ne mananca cainii rai.
Manati, mai!


Cu stima,
Rorschach
Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Februarie 2014
Adriantot, moderator
@Adriantot,
Sa ma scuzati, dar pentru o lucrare de hidroizolatie care nu este chiar ieftina fiind vorba de sume consistente si mai ales ca cei care le executa se lauda cu garantii de 10 - 15 ani, eu zic ca-i musai.

In deviz se prevad clar materialele, tipul, calitatea si cantitatea acestora. De unde sa stie omul dupa aceea ca s-a inlocuit un material cu alt material daca nu are un deviz (fapt practicat la greu)?

Si musai PV receptie a lucrarii cu proba (de apa in cazul hidroilzolatiei).


Parerea mea.

Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Februarie 2014
Adriantot, moderator
@rwkovacs,
Sunteti mai nou pe forum si va sfatuiesc sa nu mai editati postari care sunt chiar pe aceeasi pagina. Adica ce vreti sa ziceti cu asta?

Raman la umila mea parere si cateodata chiar ma bucur ca cineva mai recunoaste ca administratorul si presedintele sunt mana in mana. Si stiti de ce? Pentru ca au cu cine, toata lumea tace si „baietii”, ei canta, ei danseaza - si bine fac. Am zis bine, dvs. la primul hop ati fugit, ati renuntat la lupta. Acum, gata, „ciocul mic”... (cu scuzele de rigoare). Pai cine sa vina sa va faca ordine in ograda? Sa venim noi - pai gheparte-i Clujul, ca am veni...
Ziceti ca ati gasit o firma specializata sa va faca administrarea as. prop., dar in opinia mea costul este cam mare. Mai cautati, trebuie sa gasiti pentru ca multa lume umbla sa castige un ban - insa sa nu confundati administratorul cu factorii de decizie in as. prop. Eu am intalnit o astfel de situatie la noi in asociatie: o scara de 20 apt. au dorit sa se desprinda de noi, si-au infiintat propria as. prop., au apelat la o firma specializata sa le faca administrarea si in doua luni furnizorul de apa-canal le-a intrerupt furnizarea datorita debitelor neachitate. In 5 zile com. ex. si presedintele au demisionat, au pus intr-o punga actele de infiintare si stampila si le-au predat firmei de administrare. Acestia au facut ochii mari, au achitat facturile restante (au imprumutat asociatia) si de atunci (2-3 ani) proprietarii se zbat sa ajunga la liman in timp ce tot achita penalizari pentru sumele imprumutate si facurile curente. Uite asta fac unii, ca nu degeaba se spune ca - unde nu-i cap, vai de picioare...
@rwkovacs
La dosarele lunare am fost chiar ingaduitor pentru ca am zis ca administratorul sa le pastreze pe ultimele 3 luni, in caz ca se ridica intrebari de proprietari, desi nu era nevoie, pentru ca odata inchis dosarul, el trebuie sa stea la asociatie si nu la administrator.


Ma scuzati, dar cred ca ati facut bine ca v-ati dat demisia din functia de presedinte, dumneavoastra sunteti pe langa probleme, nici macar nu ati "rasfoit" Legea 230/2007 sau HG 1588/2007, ce treaba are administratorul sa dea explicatii ?
Administratorul este doar un simplu angajat al asociatiei cu urmatoarele atributii:
Legea 230/2007 Art. 36. - Administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:
a) prestarea serviciilor in mod profesional;
b) gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;
c) efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
d) asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
e) gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor;
f) indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege.


HG 1588/2007 Art. 12. — Proprietarii membri ai asociatiei, pe langa drepturile si indatoririle prevazute in statutul asociatiei de proprietari, au si urmatoarele drepturi si obIigatii:
A. Drepturi:
d) sa primeasca expIicatii cu privire Ia calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, eventual, sa o conteste Ia presedinteIe asociatiei de proprietari, in termen de 10 zile de Ia afisarea listei de plata. Presedintebe asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda Ia contestatie In termen de 7 zile;
:offtopic:
@thran
Nu vreti sa cumparati o garsoniera in blocul meu?
Intr-un an de zile am timp sa va fac campanie electorala si sa va alegem presedinte. :)

Alte discuții în legătură

Asociatie de locatari care fura raduistrate raduistrate Salut, Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii legate de antenele de pe bloc(telefonie, radiocomunicatii si altele) si daca locatarii din blocul respectiv ... (vezi toată discuția)
Bună ziua, s-a contractat o firma sa execute lucrare la casa ... roby2019 roby2019 Bună ziua, s-a contractat o firma sa execute lucrare la casa scării de către asociatie....in deviz au umflat materialele și nu au folosit nici măcar ... (vezi toată discuția)
Nimeni nu vrea sa fie presedinte al asociatiei de proprietari - cadru legal, solutie maruis maruis Buna ziua, Suntem in situatia in care avem o asociatie de proprietari pt o scara de 10 apartamente. Nu sunt locuite 3 apartamente. Din cele 7 ramase, 3 sunt ... (vezi toată discuția)