avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 587 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Taxa reziliere contract Vodafone emisa fara cererea mea
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Taxa reziliere contract Vodafone emisa fara cererea mea

Buna ziua.
In data de 22 oct 2012 se incheiau cele 24 luni contractuale cu Vodafone pentru abonament si telefon. Pe data de 2 oct 2012 (aproximatie, nu mai stiu exact, exact) am sunat (doar am sunat, nu am depus cerere de reziliere) si i-am informat ca dupa data de 22 oct 2012 doresc rezilierea contractului si trecerea pe cartela. Dupa 1-2 zile m-au resunat si mi-au spus ca cererea a fost inregistrata. Dupa 1 luna am primit factura de 5 Euro credit adaugat de ei pe cartela si taxa de reziliere de 174 Ron. Pana in prezent s-au strans 250 Ron. Am sunat si mi-au spus ca rezilierea este taxata pentru o optiune de internet ce avea valabilitate inca 4-5 luni dupa data la care am reziliat eu contractul. Nu m-au anuntat si le-am spus ca nu sunt de acord sa platesc acel lucru fiind o optiune si nefiind inclusa in contract. M-au tot sunat si aceleasi discutii le-am avut. Apoi au predat dosarul catre Top Factoring. Ei au tot timis in 2013 instiintari si nu am raspuns. Pe 12 feb 2014 primesc telefon de la Top Factoring si ma informeaza ca eu figurez 23 de luni cu abonament si ca am cerut rezilierea. Le-am spus ca nu aceasta a fost solicitarea mea si sa verifice inregistrarile. Ei spun ca nu tine de ei si ca ei recupereaza doar suma din acea factura. Nu am numar de inregistrare al convorbirii si fara el nu pot cere inregistrarea? Nu stiu daca mai exista in baza de date. Dar daca eu nu ma pot folosi de ea, atunci Vodafone se poate folosi pentru a dovedi in ce baza s-a reziliat contractul si s-a facut trecerea pe cartela, eu nedepunand cerere scrisa?
Deja ma suna zilnic de 2 saptamani si am refuzat sa platesc acea reziliere.
Ca este de facut in acest caz?
Va rog respectuos sa ma ajutati!
Ultima modificare: Vineri, 28 Februarie 2014
Felixya, utilizator
Cel mai recent răspuns: Felixya , utilizator 12:36, 2 Iunie 2014
Iata ce trebuie sa stiti :
Ca atare sa spunem ca Gigi primeste o notificare de la agentia de colectare debite ABC , care-i spune ca trebuie sa plateasca o restanta catre compania XYZ. In primul rand Gigi nu trebuie sa se sperie chiar daca in scrisoare i se spune ca va fi executat silit, ca va fi dat in judecata, etc, intrucat Gigi a citit si cunoaste Strategia de Validare a unei Restante si stie exact cum trebuie sa actioneze.

[1] In primul rand Gigi va trimite catre agentia de colectare debite ABC o scrisoare prin care Gigi trebuie sa transmita urmatorul raspuns :" Cu referire la notificarea dvs. de plata nr.... din data de...va transmit acest raspuns, prin care va informez asupra faptului ca, fara sa recunosc debitul, fara sa refuz sa il platesc, insa intrucat am dreptul si doresc sa verific validitatea restantei pe care dvs. spuneti ca o datorez catre XYZ, va cer sa imi raspundeti in scris la urmatoarele intrebari :
- pentru ce fel de servicii/produse datorez eu aceasta suma de bani catre XYZ
- vreau sa imi explicati modul in care a fost calculata suma, cu defalcarea debitului principal fata de alte categorii de pretentii financiare cuprinse in total indicat de dvs
- sa imi trimiteti copii ale documentelor in baza carora dvs. si XYZ pretindeti ca eu datorez aceste sume de bani- sa imi trimiteti lista completa a platilor pe care eu le-am facut catre XYZ sau creditorii originali, impreuna cu contractul semnat si graficul de plati, plus un extras complet de cont
- sa imi spuneti daca XYZ este creditorul original sau daca a preluat creanta prin cesiune sau subrogatie de la creditorul initial si daca este asa, sa imi spuneti care este identitatea acestui creditor original

- sa imi demonstrati ca dreptul de a pretinde suma de bani nu este prescris conform legilor romanesti in materie de prescriptie extinctiva
- sa imi spuneti care este numarul dvs. de inregistrare la ONRC , codul dvs. unic de inregistrare si faptul ca aveti in obiectul de activitate al societatii ABC activitatea de colectare a debitelor;
- sa imi spuneti care este numarul de inregistrare la ONRC si codul unic de inregistrare fiscala al creditorului XYZ si al celorlati eventuali creditori originali;
- toate documentele vreau sa imi fie trimise avans mentiunea conform cu originalul si avand semnatura originala si stampila reprezentantilor creditorului XYZ sau a eventualilor creditori originali;

Pana imi veti trimite aceste documente si raspunsuri/precizari, va notific prin prezenta asupra faptului ca, atat dvs. cat si XYZ sau creditorii originali, sa va abtineti de la faptul de a comunica date despre mine catre Biroul de Credit pentru ca mi-ai incalca drepturile, si daca voi suferi orice consecinta negativa de pe urma unei asemenea iniative a dvs. sau a creditorilor, ma voi adresa Justitiei sa cer obligarea la plata de daune.Astept sa imi trimiteti raspunsul dvs. impreuna cu documentele solicitate in termen de 30 de zile de la data primirii prezentei scrisori pe care vi-o trimis astazi.....Va notific de asemenea faptul ca, pana la data la care nu imi veti trimite un raspuns scris insotit de documentele solicitate, nu vreau sa ma mai contactati telefonic, e-mail sau in vreo alta forma si vreau sa notificati acest lucru atat catre XYZ dar si catre alti eventuali creditori originali, in caz contrar urmand sa le cer daune in Justitie sub acuzatia de hartuire si amenintare nefondata.Daca nu imi veti trimite raspunsurile scrise si documentele cerute in cele 30 de zile, voi prezuma faptul ca notificarea dvs. de plata a fost rodul unei erori, si va voi cere sa ma stergeti din baza dvs. de date, si sa incetati orice alte proceduri impotriva mea."
Asadar Gigi da dovada de deschidere si dialog fata de agentia de colectare debite ABC si se declara dispus sa rezolve problema, obligand insa creditorul sa-i transmita dovezile restantei. Daca Gigi nu stie adresa sau datele de contact ale agentiei de colectare debite, el o poate cauta in portalul on-line www.vrajitorul.eu .
[2] In al doilea rand Gigi trebuie sa ceara in regim de urgenta de la Biroul de Credit sa-i comunice situatia inscrierii lui acolo, pentru a fi sigur ca nu a fost cumva inscris ca restantier; amintesc aici faptul ca, primul raport de credit solicitat intr-un an catre Biroul de Credit este gratuit iar pentru celelalte Gigi va plati o taxa de 6 ron, pe care si-o va recupera ulterior prin proces de la creditorul care i-a cerut ilegal sa plateasca sume de bani pe care Gigi nu i le datora.
[3] Daca cele 30 de zile au trecut si Gigi nu a primit un raspuns scris si documentele solicitate de la agentia de colectare debite ABC, trebuie sa pastreze dovada ca a cerut aceste lamuriri . In general mai ales cand este vorba de colectarea in zona B2C [ adica restante de la utilitati, telefonie mobila, adica debite multe dar de valori mici ] creditorii obisnuiesc sa nu trimita aceste documente cerute de Gigi, catre agentia de colectare debite, pentru ca pierd timpul cautandu-le in arhiva, printandu-le, costuri cu posta catre ABC , alte costuri ale ABC sa le trimita la Gigi adica o intreaga harababura pentru care, se prefera sa Gigi sa fie scos din lista de restantieri. Ganditi-va de exemplu la faptul ca , mai ales daca XYZ nu este creditorul initial ci a preluat restantele prin cesiune de creanta sau subrogatie, ca exista sanse foarte mari ca XYZ sa nu fi preluat toate actele de la acesti creditori initiali asa ca nu va avea ce sa-i trimita lui Gigi si va renunta.Hai sa vedem ce are de facut Gigi daca primeste totusi raspuns si documente de la agentia de colectare debite.In primul rand, Gigi trebuie sa verifice faptul ca a primit absolut TOATE documentele solicitate si ca acesta sunt conforme cu originalul, adica semnate si certificate prin stampila de catre creditori.Daca constata faptul ca sunt documente care nu i-au fost trimise, Gigi trebuie sa trimita o notificare catre agentia de colectare debite ABC sa le spuna ca nu i-au furnizat toate actele si ca atare, el a verificat, nu datoreaza banii [ dar sa verifice in mod real ca sa nu riste un proces inutil ] si sa le spuna ca refuza plata debitului, adica refuza sa valideze si recunoasca restanta. Daca el refuza sa valideze restanta, si va fi inscris la Biroul de Credit sau in alte baze de date referitoare la rau-platnici , el va putea sa ceara daune in Justitie impotriva creditorului XYZ sau a creditorilor originali ori ulteriori. In acest sens, Gigi va trebui sa trimita o notificare la Biroul de Credit, sa-i anunte ca el nu a validat si recunoscut total sau partial datoria, si sa le spuna sa nu il inregistreze in evidentelor lor [ deloc daca nu recunoaste debitul in totalitate ] sau sa il inregistreze cu datoria corecta [ daca recunoaste datoria doar partial ] . Trimitand aceasta scrisoare la Biroul de Credit, daca va verifica ulterior si va vedea ca a fost inscris ilegal in evidentele BC, va avea toate sansele sa le deschida proces si sa obtina daune de la Biroul de Credit.[4] daca Gigi va mai primi alte scrisori sau notificari de plata de la agentia de colectare debite ABC, sau de la creditorul XYZ , alti eventuali ulteriori creditori care au cumparat creanta de la XYZ sau de la alta agentie de colectare debite, el va trebui sa trimita pe langa scrisoarea de la pct. 1 [ care se va trimite ca reactie la noua notificare ] si o reclamatie la Protectia Consumatorilor reclamand abuzul la care este supus de catre creditorul XYZ sau de catre creditori care au cumparat ulterior creanta de la XYZ. Sa ceara in scris agentiei de colectare debite ABC sau noii agentii de colectare debite care-i cere plata aceleiasi restante, sa fie ultima oara cand le solicita sa nu il mai deranjeze, altfel urmand sa le deschida proces pentru hartuire, amenintare si abuz.In acelasi timp, Gigi trebuie sa apeleze la un avocat si sa deschida proces impotriva creditorului XYZ in solidar cu eventualii creditori originali sau ulteriori , si cu Biroul de Credit, astfel incat sa poate obtine o hotarare de exonerare si "reparare" a situatiei istoriei bonitatii sale, sa i se poate curata si sterge datele eronate inscrise la Biroul de Credit, si sa ceara si obligarea acestora in solidar sa-i plateasca daune si despagubiri plus cheltuielile de judecata ocazionate de acest proces.Cam acestia sunt in mare pasii pe care eu, ii sfatuiesc pe consumatorii romani sa-i parcurga atunci cand primesc notificari de plata de la agentiile de colectare debite sau de la colectori de debite angajati de creditorii lor; sigur eu sfatuiesc de asemenea sa se dea curs negocierilor, ca problema sa se clarifice, si numai daca se constata ca acesti creditori nu doresc decat sa il hartuiasca ca sa il sileasca sa cedeze si sa plateasca datorii inexistente sau sume de bani aberante rezultate din penalitati ilegale sau generate de clauze contractuale abuzive, atunci sa apeleze la avocati specializati si sa le deschida acestora procese in Justitie si sa le ceara daune.
Ultima modificare: Vineri, 28 Februarie 2014
ADRIAN CHELARU, Alte profesii
Multumesc frumos pentru raspuns.
Conform celor de mai sus, m-au tot sunat. Am fost la Vodafone si le-am cerut convorbirea telefonica. Nu o au. Sau asa spun... Si sustin ca cei de la Top Factoring au inteles gresit si de fapt eu platesc rezilierea unei optiuni de internet ce mai avea valabilitate inca 3-4 luni din momentul in care eu am reziliat abonamentul. Si fiindca acea oferta a fost legata de abonament s-a reziliat de la sine, neputand fi transferata pe cartela. Avend valabilitate contractuala (nu am semnat contract, telefonic a fost adaugata) 12 luni. Cand am sunat si am solicitat rezilierea contractului, operatorul destept nu mi-a spus ca o sa ma taxeze pentru acea reziliere de optiune, daca inchid abonamentul.
Nu mi se pare corect sa ma taxeze pentru o optiune care era legata de abonament si daca eu nu mai am acel abonament si ea are valabilitate peste perioada abonamentului ei sa ma taxeze.
Au dreptul sa faca acest lucru, legal?

Ce sa fac in aceasta situatie cel mai bine?
Nu am trimis inca raspunsul de mai sus, dar ei pe mail mi-au trimis o parte din acte, spunand gresit ca taxa este din reziliere contract si imi prezinta si data de reziliere, inainte cu doua saptamani de a-mi expira contractul de 24 luni. De unde au luat ei acea data nu stiu. Ce le-a trimis Vodafone de fapr, nu stiu.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Neplata abonament telefonie, creanta preluata de o firma bobonet bobonet buna ziua va rog sa ma ajutati cu un sfat intr-o problema acum 2 ani si cateva luni am avut un abonament la [editat] care nu lam mai putut plati de cateva luni ... (vezi toată discuția)
Recuperare datorie cosmote ancutaandreea ancutaandreea foarte pe scurt: In 15.12.2009 sotul meu a incheiat un contract cu firma de telefonie Cosmote pe 2 ani de zile. Contractul a expirat iar numarul de telefon a ... (vezi toată discuția)
Taxa reziliere telefonie mobila Felixya Felixya Buna ziua. In data de 22 oct 2012 se incheiau cele 24 luni contractuale cu Vodafone pentru abonament si telefon. Pe data de 2 oct 2012 (aproximatie, nu mai ... (vezi toată discuția)