Lucrurile sunt simple, iar dv. le complicati pentru ca vreti sa aveti dreptate si nu vreti sa va cumparati alt repartitor. Ati avut ghinion sa se defecteze.
Aveti un repartitor defect care, de cum ati constatat defectiunea, trebuia sa luati legatura cu firma care va face calculul caldurii sa trimita pe cineva sa vi-l inlocuiasca contra cost.
Asa se procedeaza.
Concomitent cu aceasta instiintati si administratora despre defectiune ca sa va ia in evidenta cu noul repartitor.
Nu are importanta daca robinetul e blocat sau nu, poate sa fie, poate sa nu fie, repartitorul trebuie sa arate un anumit index. Daca robinetul era blocat, atunci indexul era 0 si asa erati luat in calcul cu acest calorifer, consum 0. Cu un repartitor defect, oricine poate crede orice.
Ati preferat sa va complicati cu specialisti de la alta firma, lucru fara nicio relevanta in cazul dv., in loc sa va fi cumparat repartitorul. Acesta este defect atata timp cat nu arata indexul de consum. Aici nu e nimic de discutat.
Vi se pare ca toti sunt mana-n mana impotriva dv., dar nu faceti lucrurile simplu si legal: un repartitor defect se inlocuieste imediat, altfel sunteti considerat
necontorizat.
Si in cazul unui apometru, daca acesta se defecteaza, se inlocuieste, nu se discuta luni de zile ca pe robinetul acela n-a curs apa pentru ca robinetul e defect... sau ca in apartament n-a locuit nimeni sau alte motive. Altfel se trece la necontorizat cu apa respectiva, calda sau rece.
Ordinul 323/2010 ANRSC:
Art.5
.........
(3) Apartamentul sau spaţiul cu altă destinaţie este considerat fără repartitoare de costuri în următoarele cazuri:
...........
e) când proprietarul refuză înlocuirea repartitorului de costuri în cazul în care acesta s-a defectat sau înregistrează valori ale căror erori de măsură le depăşesc pe cele admise de producător.