avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 427 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Completare date privind ,,Modificarea citirilor la ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Completare date privind ,,Modificarea citirilor la repartitoarele de caldura"

Va rog, din nou sa ma ajutati cu prvire la problema sesizata mai demult referitoare la modificarea citirilor la repartitoarele de caldura, pentru ca am primit noi date.
Modificarea a fost facuta de administratoarea asociatiei de proprietari, fara sa fim instiintati si fara ca aceasta sa fi venit sa constate ,,defectiunea"aparuta la repartitorul instalat pe corpul de incalzire din bucatarie.
In urma numeroaselor sesizari facute acelor institutii care am considerat ca ma pot ajuta, firma mi-a dat in sfarsit un raspuns si anume: ''Repartitorul nu este un A.M.C. In momentul in care pe display apare F-7, C-1 sau nimic, repartitorul se considera defect. si trebuie schimbat. Deoarece deficientele au fost constatate de administratorul asociatiei, regularizarile se fac numai prin adresa de la asociatie. In cazul in care proprietarul refuza inlocuirea repartitorului defect se aplica prevederile alin. 3 lit. e din Ordinul ANRSC 343/2010".
In concluzie, repartitorul meu nu poate fi considerat defect atata timp cat pe display nu apar aceste date si nu este ,,mort".
Nimeni nu a venit sa citeasca si macar sa verifice cele ce am spus. Consumul era ,,0", pentru ca asa am declarat si stiam de mult ca probabil la robinetul termostat sunt depuneri de piatra. Chiar daca l-am porni, caloriferul ne se poate incalzi, probabil din cauza acestui aspect. Si pentru asta imi trebuie expert ? Chiar nu se poate constata ca depunerile nu sunt de azi de ieri, ci sunt de ani de zile, timp in care noi nu am pornit robinetul termostat ?
Statul ,,a uitat" sa prevada obligativitatea unui serviciu de mentenanta pentru repartitoarele de caldura ? La noi in tara nu exista persoane autorizate sa efectueze citirea bateriei repartitorului, mai ales ca perioada de postgarantie pentru aceasta este de 10 ani ? Nu este o incalcare a drepturilor cetatenilor ?
Referitor la debransarea caloriferului, am aflat de la Radet ca singura posibilitate este debransarea totala sau sigilarea robinetului termostat. In cazul meu, solicitarea sigilarii robinetului termostat se poate face pe baza unui protocol semnat de presedintele de asociatie, proprietarul si cineva de la Radet. De ce acest lucru nu este agreat de administratoare? Chiar se poate interzice acest lucru in vreo hotarare a Consiliului de administratie ? Nu pot sa cred ca au facut acest lucru, este in defavoarea locatarilor. Singura care a venit sa verifice repartitoarele a fost presedinta de asociatie, in perioada de resetare a lor. De atunci nimeni desi am sesizat ulterior acest aspect si biroului de sprijin al locatarilor. Aceasta acum da din colt in colt si spune ba ca toate erau 0, ba ca cel din bucatarie ar fi fost defect. In mod normal nu ar fi trebuit sa fim instiintati in mod legal (exista avizier) ? si atunci nu am fi fost nevoiti sa platim niste servicii de care nu am beneficiat. Am vreo sansa, in acest caz, sa merg pana in instanta cu asociatia de proprietari si sa castig procesul ?
Cu multumiri si astept orice ajutor sau sfat,
Aceeasi.
Cel mai recent răspuns: sesa10 , utilizator 09:53, 28 Iulie 2014
Va pot spune ca si la noi, caloriferele din bucatarii au consumuri extrem de mici sau chiar zero - fie din cauza ca nu este nevoie de caldura in bucatarie, fie ca, datorita costurilor destul de mari, oamenii chiar inchid robinetii, asfel incat pe teava respectiva nici nu mai circula agent termic.
Daca discutam de blocarea robinetului termostatic, pot sa va spun ca acest lucru se intampla destul de des, mai ales acolo unde instalatia este destul de veche, iar apa fierbinte prezinta impuritati. Robinetul termostati este un dispozitiv extrem de fin care se poate colmata cu o cat de mica impuritate. Cum va spuneam si la noi am avut asemenea cazuri de infundari care practic scoate din functiune caloriferul, numai ca proprietarul a anuntat asociatia, iar noi am apelat la firma de repartitoare. Meseriasul a deschis la maximul robinetul, scos capacul care face reglajul de debit si pur si simplu a efectuat apasari repetate pe tija robinetului (se permite o deplasare de 4-5 mm). Ne-a explicat ca orice impuritate aflata pe supapa robinetului va fi impinsa in calorifer - deblocand astfel robinetul. Ei, de-a lungul timpului, la solicitarea proprietarilor am deblocat zeci de robineti termostatici - nemaifiind necesara deplasarea specialistilor.
Daca si conductele din bucatarie sunt colmatate (am vazut astfel de conducte colmatate - adica la conducta de 25 mm, datorita colmatarii mai ramanea un spatiu de aprox. 5 mm prin care trecea apa fierbinte...), atunci ce gandire este in acea asociatie? Apoi, banuiesc ca toate caloriferele din bucatariile de pe coloana dvs. prezinta cam acelasi consum, adica ori zero, ori foarte, foarte mic, asa ca nu inteleg de ce v-au pus caloriferul in pausal. La ceilalti proprietari cum s-a procedat?
Referitor la memorie - pai aceste dispozitive au memorat consumul din anul anterior. Daca consumul din anul anterior a fost zero, pai zero va fi si indicatia memeoriei, ce naiba...
Chemati totusi firma sa constate ca repartitorul nu este defect, sa intocmeasca un PV de constatare, iar asociatia, impreuna cu firma care va calculeaza costurile cu incalzirea prin repartitoare de costuri sa va recalculeze costurile la incalzire (pot pune sume cu minus). Niste meseriasi adevarati pot sa porneasca intreaga coloana din bucatarii, sa verifice toate repartitoarele si robinetii termostatici, sa le deblocheze pe cele infundate si sa ateste ca totul este normal. Daca omul nu vrea caldura in bucatarie, ce sa-i faci, il obligi sa consume, numai asa de moft? Doar in aceasta idee ne-am montat repartitoare de costuri!

Inca o data, apelati doar la personalul firmei care va face calculul repartizarilor costurilor cu incalzirea. Asa avem tot felul de autorizati, dar care nu vor fi recunoscuti de nicio instanta - in caz de litigiu. Chemati firma sa faca toate constatarile, mai chemati si instalatorul blocului care sa demonstreze ca pe tevile respective circula apa fierbinte, iar firma sa va deblocheze robinetul termostatic. In felul acesta si repartitorul de pe calorifer se va ”trezi” la viata... Este adevarata si faza cu bateria speciala a repartitorului. Si aici doar specialistii firmei se pot pronunta. Este adevarat ca dupa cca 10 ani de functionare non-stop, acestea ar cam trebui schimbate. Chiar nu cred ca este un capat de tara, insa asa cum am mai spus, aveti dreptate, trebuie sa va uitati prin acea conventie pe care o aveti cu firma, la drepturi si obligatii.
Succes!
Multumesc din suflet. O sa incerc sa merg si pe aceasta cale. Mi-e teama ca trebuie sa astept pana ce tevile vor fi inlocuite si cred ca anul acesta nu am nici o sansa, mai ales ca agent termic se mai livreaza o luna sau doua. Parerea mea este ca firma de repartitoare nu are personal autorizat care sa constate daca un repartitor este defect sau nu. De ce nu a venit pana acum ? De ce nu vine nimeni in perioada de resetare a lor? Eu am sesisat acolo unde trebuie dar inca nu am primit raspuns. Chiar sunt extrem de curioasa sa vad cum se vor acoperi unii pe altii : administratia asoc. de proprietari, firma de repartitoare, primaria si o....c sau ma vor pasa dintr-o parte in alta. Chiar acum am sunat inspectorul primariei si acesta ne-a ,,fixat" o intalnire, adica eu cu administratoarea. Ciudat nu? Primaria are rolul de mediator? Eu am adus dovezi iar administratia asociatiei niste copii dupa citirile noastre, pe care au operat modificari. Printre altele am mentionat si parerea unui specialist, care de fapt sunteti D-vs. Mai trebuie sa dovedesc ca asa este, dar timpul este scurt. O sa ma duc totusi, sa nu spuna ca nu am avut bunavointa, desi banuiesc ca sunt mana in mana. Sunt sigura ca vor incerca sa ne intimideze sau sa ne atace, fara insa sa dovedeasca ca s-au modificat citirile dupa ,,bunavointa" administratoarei. Dar sa nu anticipez pana maine......
Multumesc inca o data,
Aceeasi.
Revin cu mentiunea ca administratoarea s-a luat dupa vorbele sefului de scara, care venise sa ne aduca aminte sa lasam mai repede citirile, fiindca era sfarsit de an. Pentru ca tot era la usa l-am rugat sa ma ajute sa le fac si acesta a vazut ca de pe displayul repartitorului din bucatarie nu se poate identifica consumul din luna decembrie (l-am lasat in toata casa !!!) Eu am anuntat imediat asociatia, dar am spus ca acest calorifer era blocat de ani de zile, ca nu se poate incalzi si am primit asigurarea ca nu voi fi trecuta la pausal. Timp de doua luni (noiembrie si decembrie) am fost mintiti. Surpriza a venit cand, dupa doua luni, am sesizat pe fisa de citiri ale firmei de repartitoare ca eram trecuti bine-merci la pausal. Si de aici a inceput totul.
Aceeasi.
Multumesc tuturor pentru sfaturile date. Am anticipat corect. M-au chemat ca sa ne intimideze. Primaria si administratia asociatiei de proprietari sunt mana in mana. Degeaga am chemat specialist autorizat sa constate ca robinetul termostat este blocat pe oprit, degeaba schimb coloana colmatata prin care nu prea mai poate circula agent termic. Nu conteaza nimic din toate acestea. Singura solutie in cazul in care pe display nu se mai pot identifica bine cifrele este cumpararea altui repartitor care costa cam 140 bucata. Nu conteaza ca bateria repartitorului mai este inca in garantie. (a se vedea certificatul de calitate si garantie). Este o crunta bataie de joc la adresa cetatenilor romani. Trebuie sa astept pana ce nu se mai livreaza agent termic si apoi sa vina radetul sa-mi sigileze caloriferul cu personal autorizat. Culmea, mi s-a spus ca aceasta solutie nu este acceptata de administratia asociatiei de proprietari.
Va rog sa-mi spuneti, ce credeti D-vs de sansele de reusita in cazul unui proces cu administratia asociatiei vizavi de modificarile citirilor. Mentionez inca o data ca nu a venit nimeni (administratia si firma repartitoare) sa constate ca repartitorul este defect desi au fost anuntati si prin primarie si prin opc. Inca astept raspunsurile lor.
Sunt convinsa ca firma de repartitoare si-a asigurat spatele, doar nu degeaba s-a ,,cotizat ' la partid ca ele sa fie introduse pe piata romaneasca. Drepturile cetatenilor nu conteaza absolut deloc. In tara ta, esti platit prost si esti tratat ca un gunoi. Dar, ne meritam soarta !!!
Banuiesc ca mai intai trebuie sa merg la mediator. Cate sedinte sunt ? Credeti ca am vreo sansa sa demonstrez ca s-au facut modificari ale citirilor fara a avea acte legale ? (P.V. de constatare a defectiunii, anunt la avizier-asa cum se specifica in conventie, personal autorizat) ? Nu se poate ca administratoarea sa nu respecte niste reguli stabilite in conventie, care la urma urmei sunt si de bun simt. Nu poti sa modifici documente, fara sa anunti si fara sa respecti niste reguli si sa nu ti se intample absolut nimic. Eu lucrez la patron, dar n-am vazut vreunul care sa tina ca angajati niste hoti, cu atat mai mult cu cat sunt platiti de el. Nu se poate sa faci in continuare abuzuri si sa nu ti se intample nimic. Sau se poate ?!
Mentionez ca eu sunt doar un simplu cetatean roman.
Aceeasi.
Lucrurile sunt simple, iar dv. le complicati pentru ca vreti sa aveti dreptate si nu vreti sa va cumparati alt repartitor. Ati avut ghinion sa se defecteze.

Aveti un repartitor defect care, de cum ati constatat defectiunea, trebuia sa luati legatura cu firma care va face calculul caldurii sa trimita pe cineva sa vi-l inlocuiasca contra cost.
Asa se procedeaza.
Concomitent cu aceasta instiintati si administratora despre defectiune ca sa va ia in evidenta cu noul repartitor.
Nu are importanta daca robinetul e blocat sau nu, poate sa fie, poate sa nu fie, repartitorul trebuie sa arate un anumit index. Daca robinetul era blocat, atunci indexul era 0 si asa erati luat in calcul cu acest calorifer, consum 0. Cu un repartitor defect, oricine poate crede orice.
Ati preferat sa va complicati cu specialisti de la alta firma, lucru fara nicio relevanta in cazul dv., in loc sa va fi cumparat repartitorul. Acesta este defect atata timp cat nu arata indexul de consum. Aici nu e nimic de discutat.
Vi se pare ca toti sunt mana-n mana impotriva dv., dar nu faceti lucrurile simplu si legal: un repartitor defect se inlocuieste imediat, altfel sunteti considerat necontorizat.

Si in cazul unui apometru, daca acesta se defecteaza, se inlocuieste, nu se discuta luni de zile ca pe robinetul acela n-a curs apa pentru ca robinetul e defect... sau ca in apartament n-a locuit nimeni sau alte motive. Altfel se trece la necontorizat cu apa respectiva, calda sau rece.
Ordinul 323/2010 ANRSC:
Art.5
.........
(3) Apartamentul sau spaţiul cu altă destinaţie este considerat fără repartitoare de costuri în următoarele cazuri:
...........
e) când proprietarul refuză înlocuirea repartitorului de costuri în cazul în care acesta s-a defectat sau înregistrează valori ale căror erori de măsură le depăşesc pe cele admise de producător.

Alte discuții în legătură

Modificarea citirilor la repartitoarele de caldura sesa10 sesa10 Revin cu rugamintea de a ma ajuta din nou si de a-mi raspunde la intrebarile referitoare la ,,Modificarile citirilor efectuate de administratia asociatiei ... (vezi toată discuția)
Sesizare abuz privind modificarea citirilor la repartitoarele de caldura sesa10 sesa10 Va rog sa-mi acordati sprijinul pentru solutionarea acestui caz si anume: Mi s-a modificat din luna decembrie si pana in prezent, fara sa fiu anuntata, ... (vezi toată discuția)
Alte solutii legale pentru a nu mai plati un nou repartitor montat pe un calorifer care este oprit de la robinetul termostat sesa10 sesa10 Va rog, care sunt alternativele legale in cazul defectarii unui repartitor, pentru a nu mai fi nevoita sa platesc un seviciu de care nu am beneficiat ? Suma ... (vezi toată discuția)