avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1277 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Verificare liste plata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Verificare liste plata

Vin si eu cu o intrebare. Cine poate sa controleze din punct de vedere financiar asociatia de locatari ? Listele de intretinere fata de alte blocuri sunt mai mari cu 150 de lei si difera si pretul la apa rece si apa calda.
Cel mai recent răspuns: kat1975 , utilizator 18:40, 14 Martie 2024
Am reclamat si eu o serie de abuzuri si falsuri in inscrisuri facute de reprezentantii asociatiei din care fac parte, la primarie si politie, iar raspunsurile au fost aceleasi " Nu avem abilitatea de a face verificari in asociatiile de proprietari" Si m-au indemnat ca in adunarea generala sa se aprobe un audit financiar si acel raport sa-l prezentam la politie sau in instanta, daca sunt consemnate neregului.
Singurii care-si pot decide soarta, sunt membrii asociatiei, pentru ca mai greu gasiti sprijin la alte institutii ale statului. Cititi atributiunile celor de la primarie si vedeti cat de mult va pot ajuta.
:offtopic:
Eu va rog ca atunci cand faceti afirmatii de orice fel la adresa mea sa fiti foarte sigur ca aveti dreptate. Doar ca ati descoperit legea 230 si hg 1588 nu inseamna prea mare lucru.
De asemenea, va rog sa va abtineti de la a face aprecieri legate de profesionalismul meu, al firmei sau a angajatilor. Pur si simplu, nu aveti COMPETENTA sa faceti astfel de aprecieri.
Multumesc.
Ultima modificare: Joi, 8 Mai 2014
elga50, moderator
N_Marin a scris:

Am reclamat si eu o serie de abuzuri si falsuri in inscrisuri facute de reprezentantii asociatiei din care fac parte, la primarie si politie, iar raspunsurile au fost aceleasi " Nu avem abilitatea de a face verificari in asociatiile de proprietari" Si m-au indemnat ca in adunarea generala sa se aprobe un audit financiar si acel raport sa-l prezentam la politie sau in instanta, daca sunt consemnate neregului.
Singurii care-si pot decide soarta, sunt membrii asociatiei, pentru ca mai greu gasiti sprijin la alte institutii ale statului. Cititi atributiunile celor de la primarie si vedeti cat de mult va pot ajuta.


Absolut corect ce spuneti mai sus.
Si revin la ceea ce spunea doamna de la Serviciul as. prop. - multa lume nu-si cunoaste drepturile de proprietar, membru sau nemembru al as. prop. din care face parte, adaugand eu mai tarziu ca de fapt sunt unii care nu-si cunosc nici obligatiile (citeam astazi un topic legat de participarea proprietarilor la reparatia terasei - unde un user pretindea ca daca el personal sta la parter si nu este afectat de apa care se infiltra prin terasa de ce este obligat sa plateasca reparatiile).

Daca se constata abuzuri si falsuri in inscrisuri facute de reprezentantii asociatiei - problema trebuie luata de jos in sus: dupa constatare, conform legii aveti dreptul de a contesta LP, iar presedintele trebuie sa de-a raspuns in termen de 7 zile, dar asta nu inseamna ca stati cu mainile in buzunare - de obicei abuzurile si falsurile afecteaza cea mai mare parte dintre proprietari, asa ca, contestatiile se pot face de catre mai multi proprietari afectati si nu trebuie astepata AG ordinara sau AG extraordinara, unde se discuta, cu documentele in fata unde s-au produs acele abuzuri.
Contestatia trebuie sa clarifice imediat dilema - este abuz, este fals sau proprietarii nu stiu sa faca deosebirea intre subiect si predicat. Era o vorba: e usor a scrie versuri, cand nimic nu ai a spune, si-atunci, ori te bazezi pe ceva cand se fac afirmatii de genul: administratorul umfla factura, ori daca nu stii cum trebuie facute repartizarile unor cheltuieli, mai bine taci din gura, te informezi, mai citesti oarece legislatie, te mai consulti, mai intrebi aici pe forum...
De nenumarate ori am fost pus in situatia de ”a face lumina” in situatii in care si un copil de clasa a doua stie sa faca niste impartiri si adunari simple. Unei doamne, contabila de altfel, i-am explicat cu creionul pe hartie ca repartizarea cheltuielilor facuta pentru apart. sau este corecta (eterna poveste cu repartizarea diferentelor, probleme cu caldura pe spatiile comune, precum si a apei calde menajere - unde asociatia umfla factura)
Explicarea s-a facut in trei feluri diferite, dar dansa nu intelegea de fel. Dupa aprox. 1 ora, i-am spus ca timpul acordat pentru explicatii s-a epuizat si chiar nu mai stiam cum sa o fac sa inteleaga, ca acesta este nivelul sau de intelegere si am indrumat-o sa faca o contestatie scrisa privind sumele inscrise in LP, ii vom da raspunsul in scris si daca nu este multumita, sa meraga la Serv. as. prop. - dar sa aiba si raspunsul nostru... Cred ca eram si oarecum iritat, cand, probabil sa nu se faca chiar de ras imi zice: de ce v-ati enervat d-le Grecu, ce nu am dreptul la explicatii? Pentru asta va platim!!!
Bineinteles ca nu a mai facut nicio contestatie, nici la SAP nu a mers.

Ce zice @N_Marin - Singurii care-si pot decide soarta, sunt membrii asociatiei, pentru ca mai greu gasiti sprijin la alte institutii ale statului...
Insa nu m-as baza numai pe aceasta solutie. Este adevarat, majoritatea diferendelor se pota clarifica la nivelul as. prop., insa sunt si cazuri in care o expertiza fin.-contabila poate face lumina in gestiunea asociatiei. Aaaa... costa. Sigur ca trebuie sa participam la costuri, aceasta fiind taxa pe increderea acordata celor care conduc as. prop., care trebuie sa puna banii la loc si sa fie si pedepsiti.

Retineti ca membrii com. executiv si de cele mai multe ori si ai com. de cenzori, sunt vecinii nostri, alesi de catre noi. Ne-am orientat bine bine? De i-am ales in aceste functii? Sa lase administratorul sa umfle facturile? Ma tem ca nu, asa ca comunicarea nu trebuie sa lipseasca in nicio asociatie, o comunicare civilizata, bazata pe respectul reciproc, altfel ...
multumesc pentru lamuriri. mai am o intrebare: presupunand ca in urma unui control financiar la o asociatie de proprietari se constata nereguli cum ar fi liste umflate, fals si uz de fals ce pateste acel administrator care are listele semnate de cenzor si de presedintele asociatiei ? ii indrumam sa nu mai faca socoteli de genu 2+2=5 ?
Sunt mai multe solutii, insa discutia se rezuma la verificarile pe care le face cenzorul.
La noi, fiind o asociatie relativ mare, procedam cam asa, inainte de afisarea listelor de plata:
- cenzora ia lista facturilor si cheltuielilor si le face o verificare sumara a valorilor inscrise, a legalitatii unor referate, verifica totalul acestora. Ei, totalul acestora trebuie sa se regaseasca in situatia centralizatoare pe care administratorul o intocmeste atunci cand "scoate" listele.
Avand o mare experienta cu noi, cenzora stie precis ca administratorul repartizeaza cheltuielile conform prevederilor legale. Mai face verificari de ansamblu si chiar nu mai stiu ce alte verificari mai face, apoi semneaza pe toate documentele respective. LP merg la presedinte care le semneaza numai daca are celelalte doua semnatui - admin + cenzor.
Copiem la xerox si le afisam.
Adevarata verificare, la amanunt, cenzora o face odata pe luna. Sunt muuult mai multe alte aspecte pe care le verifica si apoi inchide situatia intr-un raport lunar de verificare, astfel ca aproape in orice moment situatia este sub control.

Daca in urma verificarilor facute de cenzor se constata aberatii dintre cele semnalate de dvs. in mod sigur ori cenzorul ia masuri imediate de indreptare, ori informeaza com. ex. - singurul in masura sa se pronunte: ori admin-ul isi revizueste atitudinea, ori "pleaca".

Pe mine, nimeni nu ma poate convinge ca administratorul "umfla" listele de plata. Este o vaga impresie a unor oameni care ori prost informati despre anumite lucruri, ori sunt in necunostinta de cauza, la fel ca cenzorul si chiar memb. com. executiv. Trebuie sa vedeti unde este problema, implicati-va serios in activitatea as. prop., participati la sedintele com. ex., urmariti ca deciziile luate sa fie aduse la cunostinta proprietarilor.

Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari sandutudorache sandutudorache Vreau sa stiu cui trebuie sa ma adresez pt un audit la asociatia de proprietari sa verifice situatia contabila a asociatiei mai bine zis pe ce se cheltuiesc ... (vezi toată discuția)
Sesizare primarie ContSters189595 ContSters189595 pot depune la primarie o sesizare in care sa evidentiez faptul ca exista relatia sot -presedinte, iar sotia -administrator in asociatie?eu cred ca exista ... (vezi toată discuția)
Demitere administrator si presedinte gigibosu33 gigibosu33 la asociatia noastra de proprietari avem o administratora de la primarie iar presedintele este din bloc.dar nu vor sa ne spuna cine face parte din comitet si ... (vezi toată discuția)