avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1463 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Verificare liste plata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Verificare liste plata

Vin si eu cu o intrebare. Cine poate sa controleze din punct de vedere financiar asociatia de locatari ? Listele de intretinere fata de alte blocuri sunt mai mari cu 150 de lei si difera si pretul la apa rece si apa calda.
Cel mai recent răspuns: kat1975 , utilizator 18:40, 14 Martie 2024
blocexpert a scris:

Nici primaria, nici consiliul local, nici consiliul judetean si, extrapoland un pic, nici un alt consiliu nu are abilitatea de a verifica din punct de vedere contabil ce scrie in documentele unei asociatii de proprietari.


Serviciul de specialitate din primarie este autorizat si abilitat in temeiul disp att 55 din L nr 230/2007 sa exercite controlul asupra activitatii financiar contabile din cadrul asociatiilor de proprietari
De regula,inspectorii nu se implica sau prezinta reticente pe considerentul ca sunt serviciu de indrumare si sprijinire,nu de sanctionare a unei dintre partile din litigiu
Nu le convina sa compara in instanta drept parte
In realitate exista numeroase situatii in care dupa control,serviciul specializat comunica oficial concluziile la autoritatea fiscala sau la parchet

@ynocentta,,
Stim cu totii ce spune L 230/2007 in privinta SAP.
................
De regula,inspectorii nu se implica sau prezinta reticente pe considerentul ca sunt serviciu de indrumare si sprijinire,nu de sanctionare a unei dintre partile din litigiu


Aici va contrazic, inspectorii nu exercita controlul asupra activitatii financiar contabile din cadrul asociatiilor de proprietari pentru ca chiar nu sunt abilitati sa faca acest lucru, dar de sanctionat o pot face - si ceea ce stiu eu, se dau amenzi grele atat presedintilor as. prop. cat si administratorilor, carora in plus li se si retrag atestatele si nu mai pot ocupa aceasta functie nicaieri.
Dupa cum stim, inspectorii SAP fac verificari sumare ale activitatii as. prop., dar niciodata o asemenea verificare poate fi proba intr-un eventual proces in instanta. Am mai spus si stie toata lumea cine are dreptul sa faca aceste verificari financiar-contabile ale caror rezultatele sunt recunoscute de catre instante, ca pana la urma daca se ajunge aici, se merge mai departe...

A fost amendat presedintele, apoi pe viitor, va avea grija cum se desfasoara activitatea in „parohia”. Nu are grija si mai primeste o amenda, apoi se lasa singur de acest sport.
ynocentta a scris:


Serviciul de specialitate din primarie este autorizat si abilitat in temeiul disp att 55 din L nr 230/2007 sa exercite controlul asupra activitatii financiar contabile din cadrul asociatiilor de proprietari
De regula,inspectorii nu se implica sau prezinta reticente pe considerentul ca sunt serviciu de indrumare si sprijinire,nu de sanctionare a unei dintre partile din litigiu
Nu le convina sa compara in instanta drept parte
In realitate exista numeroase situatii in care dupa control,serviciul specializat comunica oficial concluziile la autoritatea fiscala sau la parchet




S-a mai spus si mai inainte in discutie despre art 55.
Sunteti atat de draguta sa imi spuneti si mie cam ce fel de control financiar contabil ar putea face un angajat de la serviciul de relatii cu asociatii de proprietari care nu are studii de specialitate? De multe ori nici macar studii superioare?
Si cam ce valoare ar avea, in instanta de exemplu, un control facut de cineva care nu are competenta legala si profesionala pentru a-l face?
Eu, unul, nu am auzit de nici macar un control financiar contabil facut de primarie la vreo asociatie de proprietari, in sensul ca cineva de acolo sa se apuce sa verifice corectitudinea si legalitatea calculelor si evidentelor.

Din punctul meu de vedere ar fi foarte bine sa se faca controale si sa fie cat mai stricte. Poate asa ar mai disparea din administratorii care nu respecta nicio lege si fac ce vor ei intr-o asociatie.
Cu respect. Cum explicati faptul ca la un apt.sunt 0 zero persoane declarate, iar consumul dd apa calda este de 11,5 metri cubi in luna respectiva?

Adam Grecu a scris:

Sunt mai multe solutii, insa discutia se rezuma la verificarile pe care le face cenzorul.
La noi, fiind o asociatie relativ mare, procedam cam asa, inainte de afisarea listelor de plata:
- cenzora ia lista facturilor si cheltuielilor si le face o verificare sumara a valorilor inscrise, a legalitatii unor referate, verifica totalul acestora. Ei, totalul acestora trebuie sa se regaseasca in situatia centralizatoare pe care administratorul o intocmeste atunci cand "scoate" listele.
Avand o mare experienta cu noi, cenzora stie precis ca administratorul repartizeaza cheltuielile conform prevederilor legale. Mai face verificari de ansamblu si chiar nu mai stiu ce alte verificari mai face, apoi semneaza pe toate documentele respective. LP merg la presedinte care le semneaza numai daca are celelalte doua semnatui - admin + cenzor.
Copiem la xerox si le afisam.
Adevarata verificare, la amanunt, cenzora o face odata pe luna. Sunt muuult mai multe alte aspecte pe care le verifica si apoi inchide situatia intr-un raport lunar de verificare, astfel ca aproape in orice moment situatia este sub control.

Daca in urma verificarilor facute de cenzor se constata aberatii dintre cele semnalate de dvs. in mod sigur ori cenzorul ia masuri imediate de indreptare, ori informeaza com. ex. - singurul in masura sa se pronunte: ori admin-ul isi revizueste atitudinea, ori "pleaca".

Pe mine, nimeni nu ma poate convinge ca administratorul "umfla" listele de plata. Este o vaga impresie a unor oameni care ori prost informati despre anumite lucruri, ori sunt in necunostinta de cauza, la fel ca cenzorul si chiar memb. com. executiv. Trebuie sa vedeti unde este problema, implicati-va serios in activitatea as. prop., participati la sedintele com. ex., urmariti ca deciziile luate sa fie aduse la cunostinta proprietarilor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari sandutudorache sandutudorache Vreau sa stiu cui trebuie sa ma adresez pt un audit la asociatia de proprietari sa verifice situatia contabila a asociatiei mai bine zis pe ce se cheltuiesc ... (vezi toată discuția)
Sesizare primarie ContSters189595 ContSters189595 pot depune la primarie o sesizare in care sa evidentiez faptul ca exista relatia sot -presedinte, iar sotia -administrator in asociatie?eu cred ca exista ... (vezi toată discuția)
Demitere administrator si presedinte gigibosu33 gigibosu33 la asociatia noastra de proprietari avem o administratora de la primarie iar presedintele este din bloc.dar nu vor sa ne spuna cine face parte din comitet si ... (vezi toată discuția)