avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Incompatibilitate?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Incompatibilitate?

Sunt medic primar si sef de sectie la un spital universitar.
Totodata,sunt si PFA proprietar al unul cabinet medical (nu societate)
Intrebare: sunt incompatibila cu functia de sef de sectie?Daca da,conform carei legi/articol de lege?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:59, 2 Iulie 2014
art.184 din Legea 95/2006:
...
(5) Calitatea de şef de secţie, şef de laborator şi şef de serviciu medical este compatibilă cu funcţia de cadru didactic universitar.
...
(12) Dispoziţiile art. 180 alin. (1) lit. b), c) şi d) referitoare la incompatibilităţi şi ale art. 180 alin. (2) referitoare la conflictul de interese, sub sancţiunea rezilierii contractului de administrare, se aplică şi şefilor de secţie, de laborator şi de serviciu medical din spitalele publice.

Art. 180
(1) Funcţia de manager persoană fizică este incompatibilă cu:
a) exercitarea oricăror altor funcţii salarizate, nesalarizate sau/şi indemnizate, cu excepţia funcţiilor sau activităţilor în domeniul medical în aceeaşi unitate sanitară, a activităţilor didactice, de cercetare ştiinţifică şi de creaţie literar-artistică;
b) exercitarea oricărei activităţi sau oricărei alte funcţii de manager, inclusiv cele neremunerate
c) exercitarea unei activităţi sau a unei funcţii de membru în structurile de conducere ale unei alte unităţi spitaliceşti;
d) exercitarea oricărei funcţii în cadrul organizaţiilor sindicale sau patronale de profil.

Astfel, calitatea de şef de secţie, şef de laborator şi şef de serviciu medical este incompatibilă cu activitatea exercitata in calitate de PFA.
Multumesc pentru raspunsul prompt.