avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 596 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs din garantie.
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs din garantie.

Buna ziua,

Va rog daca poate cineva sa ma ajute cu indicatii sau ce masuri sa fac.

Situatia este urmatoarea:


In data de 19.08.2014 am dus un leptop marca Toshiba la
sediul companiei deoarece prezenta defectiuni tehnice (se
stingea la intervale variate de timp).Produsul a fost dus
insotit de :ambalaj original,certificat garantie,factura (pe
scurt asa cum l-am primit).
Istoricul desfasurarului fiind urmatorul:
19.08.2014 - am predat leptopul,mi-a fost inamant un document de predare a bunului dar fara a fi precizat date de contact a firmei de Service.
04.09.2014- m-am dus sa vad daca a fost adus leptopul la
sediul Firmei (17 zile) deoarece nu am primit nici un
telefon de la dansii.La sediul firmei mi s-a comunicat
faptul ca nu au nici o informatie referitor la acest leptop
si urmeaza sa ma contacteze.
05.09.2014- a-m fost contactat de catre un reprezentant
Altex, care mi-a comunicat faptul ca cei de la Service nu am
startat remediere problemei deoarece atunci cand a ajuns la
ei leptopul nu mai era in garantie si trebuie sa platesc
reparatia.Leptopul a fost livrat dupa 2 zile fata de data de
cand a fost depus de catre mine.(Probabil la sediul
companiei de service a ajuns dupa vreo 5 zile).
Eu am explicat faptul ca leptopul a fost comandat online si
l-am primit dupa 2 zile (asta inseamna prelungirea
garantiei) si faptul ca eu am cumparat de la compania Altex
nu de la Service.

In data de 18.09.2014 am depus si o reclamatie la ANPC Tulcea referitor la acest aspect.
Azi 30.09.2014 dupa aprox (40 de zile)am fost contactat de un reprezentant Altex, care m-a instiintat ca leptopul a fost adus la sediul companiei.Am intrebat persoana respectiva daca pe buletinul de service este precizat defectul sau daca a fost inlocuit ceva.Daca se ofera garantie pe durata sederii la service si ce garantie am eu ca leptopul nu a fost returnat asa cum a fost predat.

Raspunsul dansului a fost " Leptopul este conform standardelor" .

Pot solicita inlocuirea produsului deoarece s-au depasit cele 15 zile calendaristice si neglijenta.

Va multumesc
Cel mai recent răspuns: stoicamarius87 , utilizator 18:37, 25 Noiembrie 2014
Dar in acest caz, nu trebuie sa ridic leptopul de la sediul companiei nu? Si e necesar sa astept rezolvarea primei sesizari la ANPC, sau nu are importanta?
Nu-l ridicati, incercati sa negociati cu ei dupa ce verificati certificatul de garantie si functionalitatea laptopului. Aratati-le neregulile (ceritficat necompletat etc., tot ce ati scris mai sus) si spuneti-le ca ii reclamati din nou.

Nu asteptati raspunsul pentru ca situatia s-a modificat.
Daca nu aveti numar de inregistrare pentru prima reclamatie scrieti ca referinta macar data la care ati depus-o ca sa le coreleze mai usor. Ceva de genul ''Referitor la reclamatia pe care am facut-o in data de ... firmei X revin cu urmatoarele completari: [...]'' Trebuie neaparat sa faceti legatura intre cele doua reclamatii ca sa nu fie repartizata spre solutionare altui comisar. Poate aveti o copie, asa e bine sa se faca reclamatiile: in dublu exemplar din care omul sa isi pastreze unul si sa fie expediate cu confirmare de primire.

Completare
Avem un ghid de intocmire a unei reclamatii aici, poate va este de folos:
www.avocatnet.ro/content/for...
Ultima modificare: Marți, 30 Septembrie 2014
Ares-3, moderator
Va multumesc pentru raspuns.

Maine am sa fac acest lucru,exact cum a fost descris de D.voastra.Am un numar de inregistrare al reclamatiei anterioare de la ANPC. Am sa ma duc initial la Altex dar nu cred ca am sa rezolv ceva.

E penibil ca dupa 40 de zile de cand am fost privat de utilizarea laptopului, sa primesc un raspuns neclar cu precizarea " functioneaza conform standardelor" care standarde D-zeu stie. Sunt suspect in ideea ca nu s-a facut absolut nimic la Laptop iar probabil in urma expertizei care a avut loc nu au fost de acord de rezultat (in ideea ca poate necesita inlocuirea unei piese) si au hotarat probabil returnarea in faza initiala. In masura ca mi s-au solicitat 80 euro pentru inlocuirea incarcatorului ca ar avea probleme.

Ce s-a intamplat la Sevice (Daca a fost curata, a fost ceva inlocuit) nu e precizat de nimeni.

De prelungirea garantiei pe perioada de care am fost privat de utilizarea produsului (40 de zile) nici nu se pune problema au refuzat categoric.

O seara placuta.
stoicamarius87 a scris:

De prelungirea garantiei pe perioada de care am fost privat de utilizarea produsului (40 de zile) nici nu se pune problema au refuzat categoric.

V-am scris pe pagina cealalta ca nu mai au aceasta obligatie, articolul care stabilea prelungirea garantiei cu timpul cat produsul a stat in service a fost modificat.

Succes in demers, sper sa reveniti cu vesti bune :)
Buna ziua revin cu detalii:

Am fost sa ridic azi leptopul si am solicitat fisa de service(intocmita in data de 29.09.2014 dupa 40 de zile de la predarea catre Altex(19.08.2014)) de la predarea leptopului. Cand am citit am ramas surprins mai exact:

La rubrica reparatia efectuata scrie asa: "Clientul a refuzat reparatia. Produsul a fost testat si se incadreaza in standardele producatorului"

Am intrebat ce inseamna testare iar dansii(Altex) si mi-au dat un email (discutie) dintre service si Companie care este cam asa :

De la service :
"legat de problema in cauza, v-am promis reparatia gratuita in masura in care nu implica piese de schimb.
Dupa diagnosticarea noastra v-am spus ca incarcatorul este cel defect, daca dvs. credeti ca d-l client stie mai bine ca noi ce este defect in laptop, sunteti liber sa procedati cum doriti.
Oricum, daca era problema de cooler, noi am curatat laptopul, l-am suflat de praf, i-am pus pasta de racire, deci nu ar trebui sa mai aibe probleme.
Concluzie: la Toshiba nu se pot comanda piese in garantie pt acest laptop, nu am alt ajutor sa va dau in acest caz.
Am sa dau laptopul spre iesire pentru a vi se returna."

Prin urmare a fost nevoie de mai bine de 40 de zile sa mi se transmita "neoficial"ca leptopul daca a avut probleme cu coolerul a fost curatat dar nu reiese pe procesul verbal de predare.

Si ca daca ar fi nevoie de alte piese de schimbat nu mai este posibil nu se mai pot comanda.

Ce sa fac in acest caz?? Va rog pot inainta o plagere la OPC pe motiv ca timpul legal a fost depasit, iar reparatia nu este argumentata. Cu solicitarea de inlocuire a produsului?

Va multumesc pentru raspunsuri.

Alte discuții în legătură

Garantie laptop ramynela ramynela Buna ziua.solicit a m-i se raspunde acestei cereri, pentru rezolvarea unei probleme aparute ulterior, legate de achizitionarea unui laptop in garantie model ... (vezi toată discuția)
Legea 449/2003 IulianManolache IulianManolache Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea ... (vezi toată discuția)
Garantie laptop elenadeverde elenadeverde Buna ziua, am cumparat un laptop care s-a defectat din culpa mea ,a varsat copilul suc pe el.din momentul producerii accidentului, laptopul a mai functionat ... (vezi toată discuția)