avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1527 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs din garantie.
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs din garantie.

Buna ziua,

Va rog daca poate cineva sa ma ajute cu indicatii sau ce masuri sa fac.

Situatia este urmatoarea:


In data de 19.08.2014 am dus un leptop marca Toshiba la
sediul companiei deoarece prezenta defectiuni tehnice (se
stingea la intervale variate de timp).Produsul a fost dus
insotit de :ambalaj original,certificat garantie,factura (pe
scurt asa cum l-am primit).
Istoricul desfasurarului fiind urmatorul:
19.08.2014 - am predat leptopul,mi-a fost inamant un document de predare a bunului dar fara a fi precizat date de contact a firmei de Service.
04.09.2014- m-am dus sa vad daca a fost adus leptopul la
sediul Firmei (17 zile) deoarece nu am primit nici un
telefon de la dansii.La sediul firmei mi s-a comunicat
faptul ca nu au nici o informatie referitor la acest leptop
si urmeaza sa ma contacteze.
05.09.2014- a-m fost contactat de catre un reprezentant
Altex, care mi-a comunicat faptul ca cei de la Service nu am
startat remediere problemei deoarece atunci cand a ajuns la
ei leptopul nu mai era in garantie si trebuie sa platesc
reparatia.Leptopul a fost livrat dupa 2 zile fata de data de
cand a fost depus de catre mine.(Probabil la sediul
companiei de service a ajuns dupa vreo 5 zile).
Eu am explicat faptul ca leptopul a fost comandat online si
l-am primit dupa 2 zile (asta inseamna prelungirea
garantiei) si faptul ca eu am cumparat de la compania Altex
nu de la Service.

In data de 18.09.2014 am depus si o reclamatie la ANPC Tulcea referitor la acest aspect.
Azi 30.09.2014 dupa aprox (40 de zile)am fost contactat de un reprezentant Altex, care m-a instiintat ca leptopul a fost adus la sediul companiei.Am intrebat persoana respectiva daca pe buletinul de service este precizat defectul sau daca a fost inlocuit ceva.Daca se ofera garantie pe durata sederii la service si ce garantie am eu ca leptopul nu a fost returnat asa cum a fost predat.

Raspunsul dansului a fost " Leptopul este conform standardelor" .

Pot solicita inlocuirea produsului deoarece s-au depasit cele 15 zile calendaristice si neglijenta.

Va multumesc
Cel mai recent răspuns: stoicamarius87 , utilizator 18:37, 25 Noiembrie 2014
Buna ziua,

Nu motivati reclamatia; expuneti faptele cat mai concis, atasati copii dupa certificatul de garantie, e-mailul de la magazin si cu raspunsul de la service ce alta corespondenta mai aveti si lasati-i pe dumnealor sa hotarasca ce sau cine este de sanctionat in toata intamplarea: service-ul sau magazinul. In opinia mea raspunzator de asigurarea garantiei este comerciantul iar dvs. nu aveti nimic de pierdut daca cereti inlocuirea laptopului (desigur cu conditia sa fie evident ca e defect).

E-mailul de la service e confuz (sau asa mi se pare mie): v-am promis reparatia gratuita in masura in care nu implica piese de schimb; Oricum, daca era problema de cooler, noi am curatat laptopul, l-am suflat de praf, i-am pus pasta de racire, deci nu ar trebui sa mai aibe probleme.
:-/
Asta e un e-mail intre amici nu schimb de mesaje profesionist. Magazinul are o obligatie fata de dvs., nu v-a facut un favor trimitand laptopul la reparat iar obligatia aia e aducerea lui la conformitate nu e doar curatarea de praf.

Pe de alta parte, dvs. ati testat laptopul cu alt incarcator? De ce credeti ca are componente defecte? Garantia acopera si incarcatorul? Trebuie sa scrie undeva daca da sau nu.

Exista si posibilitatea ca ANPC sa isi decline competenta si sa va trimita in instanta pentru ca ei nu pot stabili daca ce spun cei de la sevice au dreptate sau nu, in astfel de cazuri e nevoie de expertiza tehnica.



Ok dar cum ramane cu faptul ca am asteptat 40 de zile?Iar raspunsul primit de la sevice pe procesul verbal de predare primire intocmit in data de 29.09.2014 ca si care reda : "Clientul a refuzat reparatia"

In nici intru-un caz nu am refuzat eu,probabil cei de la Altex, (cred ca erau ei prostuti sa imi dea toata expertiza) mi-au dat doar ce au considerat de cuviinta.

Oficial "Clientul a refuzat reparatia"
Scrieti toate aceste lucruri in reclamatie, cum ramane / ce va dispune ANPC chiar nu avem de unde sa stim...
Salut, am fost la OPC si am deschis o alta reclamatie. .Am motivat faptul ca am suspiiciunea ca nu a fost remediata problema deoareace "Clientul a refuzat reparatia"
Acum sa asteptam
Buna seara,
Sper sa gresesc cand spun ca asta nu mi se pare o exprimare prea fericita:

Am motivat faptul ca am suspiciunea ca ...

Era bine sa fi subliniat faptul ca dvs. nu ati refuzat reparatia - daca n-ati refuzat-o, desigur, m-am cam pierdut pe drum povestind atat :)

Alte discuții în legătură

Garantie laptop ramynela ramynela Buna ziua.solicit a m-i se raspunde acestei cereri, pentru rezolvarea unei probleme aparute ulterior, legate de achizitionarea unui laptop in garantie model ... (vezi toată discuția)
Garantie laptop elenadeverde elenadeverde Buna ziua, am cumparat un laptop care s-a defectat din culpa mea ,a varsat copilul suc pe el.din momentul producerii accidentului, laptopul a mai functionat ... (vezi toată discuția)
Legea 449/2003 IulianManolache IulianManolache Buna ziua! Am contactat telefonic în data de 14 august reprezentatii magazinului Altex, de la care am achizitionat anul trecut un laptop, in vederea ... (vezi toată discuția)