avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1628 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... voi lua somaj????
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

voi lua somaj????

buna ziua,
Vreau sa stiu daca pot lua somaj, pentru ca eu sunt student, nu am tata si iau pensie de urmas , intre timp cat cat sunt la facultate eu am muncit cu contract, totul in regula. pana luna asta pensia a venit pe numele mamei dosarul fiind facut pe numele meu, iar acum vine pe numele meu, si vreau sa stiu daca mai pot lua si somaj
Cel mai recent răspuns: crimson , utilizator 14:16, 25 Mai 2009
daca dosarul a fost facut pe numele meu si pensia a venit pe numele mamei beneficiarul nu era ea? de luna asta a inceput sa vina pe numele meu
Dvs ar trebui sa stiti mai bine, poate a venit pe numele mamei cat timp ati fost minor...
nu am 21 de ani impliniti in martie si asta e prima luna care imi vine pe numele meu
Cred ca este un pic mai incurcata situatia dvs.

In primul rand, cf Legii 19/200, puteti cumula pensia de urmas cu alte venituri numai in urmatoarele conditii:
Art. 66. - Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b). )

Art. 92. - (1) Plata pensiei se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care:

d) beneficiarul unei pensii de urmas realizeaza dintr-o activitate profesionala venituri brute lunare mai mari de o patrime din salariul mediu brut pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3);

Salariul mediu brut pe economie in 2009 este stabilit la 1693 lei. O patrime din acest salariu ar insemna 423.25 lei.