avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1628 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... voi lua somaj????
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

voi lua somaj????

buna ziua,
Vreau sa stiu daca pot lua somaj, pentru ca eu sunt student, nu am tata si iau pensie de urmas , intre timp cat cat sunt la facultate eu am muncit cu contract, totul in regula. pana luna asta pensia a venit pe numele mamei dosarul fiind facut pe numele meu, iar acum vine pe numele meu, si vreau sa stiu daca mai pot lua si somaj
Cel mai recent răspuns: crimson , utilizator 14:16, 25 Mai 2009
in legatura cu somajul indelinesc toate conditiile dar se bat cap in cap cele doua pensia cu somajul, iar salariul care l-am luat e mai mare decat se specifica mai sus , iar chestia cu trebuia sa anunt casa de pensii chiar nu am stiut , desi am 2 ani jumate de cand muncesc nu am primit nici o decizie sau instiintare de la fisc sau eu stiu de unde
Daca ati primit pensie de urmas in timp ce ati obtint venituri din munca, credeti-ma ca nu veti scapa de la returnarea pensiei... la un moment dat se va autosesiza Casa de pensii, nu va faceti sperante desarte.
Ati vazut ce scrie in lege, e destul de clar, ar fi trebuit sa va puneti macar intrebarea atunci cand v-ati angajat, asa cum v-ati pus-o si acum cand vreti sa luati somaj.

Asa ca pentru a nu mai avea bataie de cap si cu suprapunerea pensie de urmas cu somajul, mai bine faceti cerere de suspendarea a pensie si gata.
Subscriu la cele scrise de grace_r.
Si eu am fost intr-o situatia similara cu a dvs, in urma cu cativa ani. Am pus o intrebare in timpul facultatii cand am vrut sa ma angajez si mi s-a raspuns ca, indiferent pe numele cui vine pensia de urmas (eu am lasat numele mamei pana am renuntat la ea) , daca ma angajez, nu trebuie sa depasesc o patrime din salariu mediu brut.