avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 311 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata golire instalatie incalzire
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata golire instalatie incalzire

Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea situatie: in interiorul apartamentului al carei proprietar sunt s-a fisurat o teava orizontala de la instalatia de incalzire. Situatia e urgenta, din cate mi-a spus instalatorul, in sensul ca daca nu o repar repede, e risc de inundatie sau chiar sa crape teava de tot, pentru ca apa are presiune mare.
Bineinteles ca eu voi suporta costul reparatiei. Insa administratorul mi-a spus ca va trebui sa platesc si golirea si reumplerea instalatiei cu apa calda (si e vorba de un bloc cu 4 scari si 10 etaje), ceea ce costa undeva pe la 6000 lei. Mi se pare absurd, pentru ca nu golesc instalatia pentru ca vreau eu, ci ca sa evit o situatie care poate fi foarte rea nu numai pentru mine, ci si pentru alti locatari, care risca inundatie.
Ma puteti lamuri care sunt responsabilitatile de plata pentru golirea si reumplerea instalatiei de incalzire in acest caz?
Va multumesc.
Ultima modificare: Luni, 3 Noiembrie 2014
lilianavz, utilizator
Cel mai recent răspuns: petricadracea , utilizator 22:14, 7 Noiembrie 2014
@lilianavz

Instalatia se goleste pana sub nivelul dv., adica, daca locuiti la et.5, se goleste pana la podeaua et.5, ca sa intelegeti mai bine.
Se face reparatia si se da drumul din nou la vane din subsol. Se umple instalatia din nou, se face aerisirea si cu asta basta.

Din punct de vedere al furnizorului, acesta nu face nicio diferentiere pe factura, deci administratorul nu poate sa va incaseze ceva in mod special deoarece nu are un document explicit asupra operatiei de pierdere a cativa mc de lichid, poate nici atat. Nu se face golirea intregii instalatii, ci pe scari sau tronsoane, depinde cum aveti configurata instalatia.

Situatia dv, este una de urgenta, care nu suporta amanare, iar administratorul trebuie sa treaca de indata la golirea partiala, asa cum v-am spus, a coloanei de caldura si apoi sa faca aerisirea instalatiei, eventual cu ajutorul instalatorului pe care il aduceti.

Presiunea este formidabil de mare pe coloana si pagubele ar fi incomensurabile, daca administratorul nu-si baga mintile-n cap.
@eu.ro.lex. Sunteti in necunostinta de cauza. Cititi Legea 230 si veti afla ca numai reparatiile la partile comune( conf. cotei indivize) sunt suportate de toti locatarii. Teava fisurata fiind in interiorul apartamentului( atentie! teava orizontala ), reparatia intra in obligatia locatarului. Administratorul nu este pus pe capatuiala, respecta o lege pe care dvs. nu o cunoasteti. Are obigatia sa-l previna pe locatar ca o golire a instalatiei ( pana la nivelul de lucru), completarea se va face pe cheltuiala celui ce a solicitat golirea instalatiei. In alta ordine de idei, completarea se face cu agent termic, contorizat. Ati auzit dvs. de "o smecherie" cum ca se poate face completarea pe retur, inchizand turul, dar smecheria va fi usor sesizata de operatorul din punctul termic.
@petricadracea
Si de unde stie administratorul cat sa puna la plata proprietarului pentru completarea acestui agent termic, ca pe factura nu vine evidentiat.
Golirea instalatiei se face pe o scara, nu pe tot blocul, iar 6000 lei este o minciuna cat blocul de mare.

Asta e problema. Cat?

Pe de alta parte, atunci cand in apartamentul cuiva se intampla o avarie la vreo teava orizontala, de sare apa ca la o fantana arteziana de inunda toata scara, proprietarul apartamentului isi plateste reparatia instalatiei, dar apa pierduta, daca se intampla inainte de apometru, este platita de toata lumea pentru ca nu se poate sti cata cantitate s-a pierdut.
Sunt necazurile inerente locuirii la comun.
@elga.Cu putina atentie, observati ca nu este vorba de apa menajera unde intr-adevar exista un apometru. Pana la apometru, ar fi regula cotei indivize la care faceti trimitere.
"in interiorul apartamentului al carei proprietar sunt s-a fisurat o teava orizontala de la instalatia de incalzire", deci, este vorba de teava care face legatura intre coloana de scara si caloriferul locatarului. Daca era una din cele doua tevi verticale ce traverseaza apartamentul iar ar fi fost regula cotei indivize. In acest caz, specialistul (instalatorul) propune solutia pentru remediere. Ad-torul va lua cunostinta de caz dar va atentiona proprietarul de urmari (ce includ golirea instalatiei). Cu acordul proprietarului, va proceda la golirea instalatiei pana la limita de lucru( daca exista vana pe tronson de scara, -ceea ce ar fi mai putin costisitor-, daca nu, va inchide vanele de tur si retur ale blocului. Inainte de inchidere, se face citirea receptorului de agen termic al scarii sau blocului. Dupa remediere (care dureaza mai putin de o ora) se va face completarea instalatiei si din nou citirea receptorului de agent termic. Citirea receptorului se va face atat la inchidere cat si la deschidere in prezenta locatarului. Diferenta este comunicata furnizorului de agent termic ( RADET, ISTA, TERMOCALOR, etc.) si acesta va emite o factura separata pe numele locatarului. Nu ad-torul este cel ce face defalcarea costului agentului termic pe apartamente cum se facea inainte cand se lua in calcul suprafata incalzibila conf. contractului. Repartizarea cheltuialilor pentru agent termic o face furnizorul care la randul lui cumpara (de la APANOVA , etc ...) apa rece. Inaintea inceputului fiecarui ciclu de furnizare de agent termic, reprezentantul furnizorului face masurarea tevilor si a elementilor din fiecare apartament. Tot furnizorul de agent termic emite fise individuale pentru toti locatarii pe care lunar le expediaza locatarilor prin curierat. Deci, ad-torul este scos din discutie.
O "cadere la pace" ar exista si ar fi mai putin costisitoare daca locatarul ar remedia defectiune cu operatori ai punctului termic de care apartine blocul.
Scuzati-ma, dar dv. jucati in alt film decat mine.
La mine in bloc nimeni nu primeste fisa de la furnizor.
Eu primesc de la RADET factura lunara care are pe ea numai costul Gcal care incalzeste apa rece pentru apa calda, iar in sezonul rece primesc costul Gcal care imi este furnizata la bloc ca si caldura.
Atat si nimic mai mult.

Atunci cand se goleste instalatia de caldura, in caz de avarie, nimeni nu citeste nimic si nu comunica nicaieri vreun consum. O golim pana la locul de de lucru, se remediaza problema si dam drumul la umplerea instalatiei. Nu se citeste nimic nici inainte, nici dupa. Asta vreau sa spun si nici n-am auzit pe cineva de la alte asociatii ca ar face ce spuneti dv.

Alte discuții în legătură

Schimbare calorifere mihai.rusu mihai.rusu Salutare tuturor. Am o mica problema la care sper sa-i gasesc raspunsul pe acest forum. Pe la sfarsitul lunii octombrie am inceput lucrarile de renovare la ... (vezi toată discuția)
Nereguli la indecsi MARAVELA CLAUDIA MARAVELA CLAUDIA buna ziua , am si eu cateva intrebari ,daca stie careva sa-mi raspunda : 1.proprietarii de pe scara blocului au dat la administrator ,indecsi lunari la apa ... (vezi toată discuția)
Golire coloana incalzire, se plateste sau nu? ContSters192354 ContSters192354 Am vorbit cu diferite persoane si am auzit pareri diferite. golirea coloanei in timpul iernii se plateste sau nu? Sau la scurt timp dupa ce se termina ... (vezi toată discuția)