avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Intrerupere doctorat pe perioada concediului de ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Intrerupere doctorat pe perioada concediului de maternitate

Buna ziua!
Puteti sa imi spuneti daca studiile de doctorat pot fi intrerupte pe perioada concediului de maternitate? Sunt studenta cu bursa si am epuizat deja cei doi ani de intrerupere la care aveam dreptul conform contractului cu universitatea. Eu ar trebui sa nasc in ianuarie 2015 si tot in 2015 sa termin si sa sustin teza de doctorat. Am inteles ca bursa este luata in calcul pentru indemnizatia de cresterea copilului (desi nu este venit impozabil), prin urmare, pe perioada concediului aceasta va fi oprita. Intrebarea mea este daca nu pot sa intrerup siactivitatea doctorala din moment ce se suspenda bursa pe perioada CCC? La facultate am intrebat, dar se pare ca nu s-au mai confruntat cu un astfel de caz si nu m-au putut lamuri. Multumesc frumos!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:32, 14 Noiembrie 2014
1. Nu este vorba de concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) ci de concediu crestere copil (CCC).

2. Conform actualelor reglementari pe perioada de CCC trebuie sa suspendatl plata bursei pentru doctorat.

3. - Conform noilor modificari aduse OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor nu se suspenda plata indemnizatiei pe perioada de CCC daca realizati venituri supuse impozitului, prin desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu, de maximum 6 ISR intr-un an calendaristic (adica 3.000 lei pe an).
- Dar nu au aparut inca modificarile la Normele de aplicare a OUG 111/2010 pentru a vedea daca bursa doctorala este si ea un venit care poate fi cumulata cu indemnizatia pentru CCC.