Tocmai ieri am primit CUI-ul in cazul unui PFA si stampilele. As vrea mai intai sa prezint cum am infiintat PFA-ul si cat timp mi-a luat ( pentru alte persoane care vor vedea topicul ) si am cateva intrebari cu ce ar trebui sa fac in continuare legat de hartii, legalizari s.a.
Pentru am infiinta PFA-ul am apelat la un consultat juridic ( o persoana care se ocupa cu acest lucru ). I-am spus ca vreau sa imi deschid PFA, iar persoana respectiva a facut rezervarea de nume - 72 RON ( nume prenume PFA )
Alte taxe: 174 RON cand am semnat si 100 ron 2 stampile + onorariul persoanei respective ( aici probabil depinde la cine apelati )
PFA-ul a fost infiintat in Prahova si are codul CAEN 6202 ( consultanta IT )
Totul a durat in jur de 5 zile
Acum, cateva intrebari legat de ce trebuie sa fac in continuare:
1. Am inteles ca trebuie acum sa completez declaratia 220, cea care imi permite sa ma inscriu la NORMA de venit si declaratia 600 pentru pensie. Este adevarat ?
2. Fiind sfarsit de an si daca voi factura acum in decembrie pe PFA, trebuie sa depun declaratiile de 2 ori ?
3. Am inteles ca cele 2 declaratii trebuie depuse in maxim 15 zile de la infiintare ?
4. Pe norma de venit trebuie sa platesc trimestrial ( 15 ianuarie, 15 aprilie, 15 iulie, 15 octombrie ). Fiind infiintat in Ploiesti, am de plata in jur de de 500 RON ( calculat lunar; 180 RON impozit, 250 pensia si 60 CAS ) ?
5. Cum pot factura ? Unde pot gasi un model de factura ? ( urmeaza sa am un contract cu o firma )
6. Ce presupun acele registre pe care trebuie sa le aiba un PFA ? Ce inseamna si de unde le procur ?
Am rezolvat de ceva timp cu contractul de comodat. Iar linkul pe care l-ati pus dvs. nu are nicio treaba cu contractul de comodat, nu mai induceti utilizatorii in eroare. Ceea ce ati postat este o declaratie de participare sot/ sotie, contractul de comodat este altceva.
Acolo nu completati nimic. Acelasi model de cerere este folosit pentru mai multe operatiuni, nu numai pt inregistrare PFA si se completeaza dupa cum este cazul.