avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 678 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Scutire de la plata intretinerii pentru sedere < 15 ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Scutire de la plata intretinerii pentru sedere < 15 zile

Am si eu o problema cu cei de la asociatia de locatari.

In perioada Decembrie 2008 - Ianuarie 2009 am lipsit din localitate intre 20 Dec 2008 si 11 Ianuarie 2009. Am lipsit peste 20 de zile si le-am solicitat celor de la asociatie sa ma scuteasca si pe mine de la plata intretinerii pe luna care are cea mai mica valoare de plata. Adica sa aleaga ei daca ma scutesc pe Decembrie sau pe Ianuarie.

Mi-au replicat ca nu se poate sa-mi faca aceasta deducere pentru ca n-am lipsit 15 zile in cadrul unei anumite luni.

Nu mi se pare deloc corect. Am lipsit, n-am consumat, deci nu platesc.

A 2a oara mi s-a intamplat de Paste 2009. In luna Aprilie am lipsit 16 zile si, cand m-am dus cu cererea de scutire la asociatie, mi s-a replicat ca nu pot fi scutit pentru ca trebuia sa depun cererea in prealabil.

Le-am replicat ca n-am planuit sa lipsesc atat de mult, am stat cu o saptamana mai mult decat vroiam initial pentru a-l ajuta pe var-miu cu renovarea. Apoi, la avizier nu se afisasera cheltuielile pe luna aprilie ci doar pe luna martie. Oricum nu se facusera calculele pe luna aprilie si nici incasari.

Am observat apoi ca NICAIERI in legea 230/2007 nu se mentioneaza ca eu ar trebui sa fac cererea in prealabil. Nici in legea 114/1996 nu se mentioneaza asa ceva. Ar fi si absurd asta. Pleaca omu in vacanta, se accidenteaza si sta 3 luni in spital si apoi i se spune ca nu poate fi scutit ca trebuia sa depuna cererea in prealabil.

De altfel, inainte de a depunea eu aceasta cerere de scutire, 2 dintre angajatii asociatiei s-au plans ca nu m-au gasit acasa cand a fost nevoie de mine (semnatura sau acceptul meu) exact in luna respectiva. Deci cei de la asociatie STIU ca am lipsit dar, pur si simplu refuza sa-mi acorde deducerea.

Spuneti-mi va rog, care sunt legile/alineatele care reglementeaza aceste deduceri si daca exista vreo cerinta de genul depunerii cererii in prealabil.

Ce pot sa fac eu acum? Eu unu, nu platesc nici in ruptu capului. :)

Inca o intebare : in perioada de toamna, obisnuiesc sa fiu plecat in provincie (imi mai vin rudele din strainatate) , dar sunt obligat sa revin in capitala saptamanal pentru a supraveghea activitatea unor S.R.L.-uri ... Cam 1 ~ 2 zile pe saptamana. Ma incadrez la deducerea intretinerii lunare avand in vedere ca sederea mea in capitala nu depaseste 8 zile pe luna ?. De asemenea, tot din cauza unui administrator cam idiot, var-miu trebuie sa ma-nscrie dept a 4a persoana la intretinere pe aceasta perioada cat sunt plecat din Bucresti si stau la el in provincie. Deci am dovada clara a sederii mele in provincie.

P.S. : N-ar trebui sa se afiseze la AVIZIER toate cheltuielile asociatiei ?

Ma leg de acest aspect avand in vedere ca, la noi, cheltuielile sunt cam mari. Nu avem repartitoare sau apometre iar intretinerea care costa in curent scara + curent lift + gaze apa calda (avem cazan de bloc) + cubaj apa rece + salarii angajati = vreo 1,5 mil in fiecare luna ... (indiferent daca e vara sau iarna) fara incalzire .

Nu credeti ca o cheltuiala de 29 de milioane lunar pentru salariile angajatilor administratiei e cam mare ? La care se adauga 5 mil pentru femeia de servici. Ajungand astfel la 34 milioane lunar la un bloc cu 50 de apartamente ...

La dumneavoastra cam cum sunt aceste cheltuieli cu administratia ?




Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Iunie 2009
East17, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 03:51, 13 Decembrie 2016
mi se pare normal sa fie scutit doar daca nu nocuieste 15 zile consecutiv. Pentru ca un administrator nu este pe post de portar , si nici nu ii poate cere ordinele de deplasare sa vada ca a stat 15 zile cumulate in delegatii. Eu am un astfel de caz in bloc . O persoana a cerut scutirea de la plata coteleor de intretinere pentru ca, zice ea, este mai mult plecata in delegatii.
In cazul acesta ce ar trebui sa faca administratorul si presedintele?
multumesc
... sa monteze sistem de supraveghere video la intrarea in bloc si sa urmareasca inregistrarile.
poate nu vi se pare dvs normal acest lucru, ca sinteti in afara cauzei ... insa sigur va veti schimba optica in momentul in care veti fi cel care sa fie pus in postura de a i se cere ca acele 15 zile sa fie consecutive intr-o luna ca sa fiti scutit de la intretinere.
Va rog sa ma ajutati intr-o problema: pe scara s-a votat renuntarea la apometre si platirea apei in sistem pausal ( la nr de persoane). Am proprietari care fac cerere pentru scaderea de la cheltuielile de intretinere deoarece nu locuiesc in apartament. De fapt, vin lunar si stau cate 2-3 zile la o perioada de 2-3 sapt. Daca ar fi sa adunam, nu cred ca ajung la 15 zile ( nu sta nimeni sa le numere zilele si orele de vizita). Consuma apa in acele zile de vizita; apa fiind la nr de persoane. E normal sa-i trec zero la apa ( apometre nu au)? Legea spune ca daca stau pana in 15 zile, ii pot scadea, dar cu apa ce fac? Va rog sa-mi dati si articolul din lege pentru a-i lamuri. In asteptarea raspunsului dvs. Multumesc
In cazul acesta cereti presedintelui asociatiei ca intr-o sedinta a comitetului executiv sa redacteze un Regulament de repartizare a apei facturate, astfel incat o anumita cantitate sa fie repartizata si acelor persoane care locuiesc partial dintr-o luna.

Calcului se face astfel:
- se stabileste numarul de persoane cu locuire permanenta;
- se inmulteste acest numar cu numarul zilelor din luna precedenta;
- se adauga (pentru fiecare apartament cu locuire partiala) numarul de persoane inmultit cu numarul zilelor de sedere in apartament.
De obtine un total.

- se imparte direct valoarea apei facturate la totalul obtinut mai sus. Rezulta cantitatea de apa consumata de o persoana la pausal intr-o zi.

- pentru fiecare apartament se inmulteste numarul de persoane cu cantitatea de apa consumata intr-o zi si cu numarul de zile de locuire.
Daca intr-un apartament sunt 2 persoane, una care a locuit permanent si alta care a locuit 7 zile, calculul se face pentru fiecare din ele si apoi se aduna rezultatele pentru suma finala a apartamentului respectiv.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fond de rulment Pilu Pilu Buna ziua, as dori sa intreb daca fondul de rulment care trebuie platit la asociatiile de proprietari/locatari este obligatoriu, prin lege, sau facultativ. ... (vezi toată discuția)
Fond rulment luciana17 luciana17 In blocul in care locuiesc se cere un fond de rulment de 300 de lei de apartament pentru cei bransati la radet si de 100 de lei pentru cei debransati de la ... (vezi toată discuția)
Alegeri, buget, diferente apa valitzza valitzza as dori sa stiu daca este legal ca intr-o adunare generala presedintele sa vina cu mai multe delegatii semnate nu stiu in ce fel de catre proprietari pentru a ... (vezi toată discuția)