avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 756 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Scutire de la plata intretinerii pentru sedere < 15 ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Scutire de la plata intretinerii pentru sedere < 15 zile

Am si eu o problema cu cei de la asociatia de locatari.

In perioada Decembrie 2008 - Ianuarie 2009 am lipsit din localitate intre 20 Dec 2008 si 11 Ianuarie 2009. Am lipsit peste 20 de zile si le-am solicitat celor de la asociatie sa ma scuteasca si pe mine de la plata intretinerii pe luna care are cea mai mica valoare de plata. Adica sa aleaga ei daca ma scutesc pe Decembrie sau pe Ianuarie.

Mi-au replicat ca nu se poate sa-mi faca aceasta deducere pentru ca n-am lipsit 15 zile in cadrul unei anumite luni.

Nu mi se pare deloc corect. Am lipsit, n-am consumat, deci nu platesc.

A 2a oara mi s-a intamplat de Paste 2009. In luna Aprilie am lipsit 16 zile si, cand m-am dus cu cererea de scutire la asociatie, mi s-a replicat ca nu pot fi scutit pentru ca trebuia sa depun cererea in prealabil.

Le-am replicat ca n-am planuit sa lipsesc atat de mult, am stat cu o saptamana mai mult decat vroiam initial pentru a-l ajuta pe var-miu cu renovarea. Apoi, la avizier nu se afisasera cheltuielile pe luna aprilie ci doar pe luna martie. Oricum nu se facusera calculele pe luna aprilie si nici incasari.

Am observat apoi ca NICAIERI in legea 230/2007 nu se mentioneaza ca eu ar trebui sa fac cererea in prealabil. Nici in legea 114/1996 nu se mentioneaza asa ceva. Ar fi si absurd asta. Pleaca omu in vacanta, se accidenteaza si sta 3 luni in spital si apoi i se spune ca nu poate fi scutit ca trebuia sa depuna cererea in prealabil.

De altfel, inainte de a depunea eu aceasta cerere de scutire, 2 dintre angajatii asociatiei s-au plans ca nu m-au gasit acasa cand a fost nevoie de mine (semnatura sau acceptul meu) exact in luna respectiva. Deci cei de la asociatie STIU ca am lipsit dar, pur si simplu refuza sa-mi acorde deducerea.

Spuneti-mi va rog, care sunt legile/alineatele care reglementeaza aceste deduceri si daca exista vreo cerinta de genul depunerii cererii in prealabil.

Ce pot sa fac eu acum? Eu unu, nu platesc nici in ruptu capului. :)

Inca o intebare : in perioada de toamna, obisnuiesc sa fiu plecat in provincie (imi mai vin rudele din strainatate) , dar sunt obligat sa revin in capitala saptamanal pentru a supraveghea activitatea unor S.R.L.-uri ... Cam 1 ~ 2 zile pe saptamana. Ma incadrez la deducerea intretinerii lunare avand in vedere ca sederea mea in capitala nu depaseste 8 zile pe luna ?. De asemenea, tot din cauza unui administrator cam idiot, var-miu trebuie sa ma-nscrie dept a 4a persoana la intretinere pe aceasta perioada cat sunt plecat din Bucresti si stau la el in provincie. Deci am dovada clara a sederii mele in provincie.

P.S. : N-ar trebui sa se afiseze la AVIZIER toate cheltuielile asociatiei ?

Ma leg de acest aspect avand in vedere ca, la noi, cheltuielile sunt cam mari. Nu avem repartitoare sau apometre iar intretinerea care costa in curent scara + curent lift + gaze apa calda (avem cazan de bloc) + cubaj apa rece + salarii angajati = vreo 1,5 mil in fiecare luna ... (indiferent daca e vara sau iarna) fara incalzire .

Nu credeti ca o cheltuiala de 29 de milioane lunar pentru salariile angajatilor administratiei e cam mare ? La care se adauga 5 mil pentru femeia de servici. Ajungand astfel la 34 milioane lunar la un bloc cu 50 de apartamente ...

La dumneavoastra cam cum sunt aceste cheltuieli cu administratia ?




Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Iunie 2009
East17, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 03:51, 13 Decembrie 2016
felix34 a scris:

fondul de rulment este un fond menit a acoperi facturile la utilitatile folosite de dvs in luna anterioara (de obicei) care trebuiesc platite in 15 zile de la data primirii (de obicei).
exista un decalaj intre data sosirii tuturor facturilor, calcularea si afisarea intretinerii, si data la care dvs platiti intretinerea pentru luna respectiva. aceasta perioada poate depasi o luna si, pentru a evita penalizarile catre furnizori, s-a creat acest fond de rulment menit a suprima aceste penalizari catre furnizori. acest fond reprezinta cuantumul celei mai mari cote de intretineri din anul precedent (care este in luna de iarna), la care se adauga un anumit procent in functie de inflatie, stabilit de adunarea generala sau comitetul executiv (de obicei este de 10%)


Multumesc mult pentru explicatie .

Totusi mai am o serie de nedumeriri ... Noua ni se cere acest fond de rulment in fiecare an. Anu trecut a fost 1 mil, anu asta 1,5 mil . La cate apartamente sunt aici ... unde naiba s-au dus cele 50 de milioane de anu trecut si unde s-au dus cele 75 de milioane de anu asta ?

La o garsoniera, intetinerea care inculde apa calda si incalzirea pe timp de iarna, mereu a costat in jur de 1 mil vara si 2,3 mil iarna. Mi se pare enorm avand in vedere ca avem cazan de incalzire al blocului (centrala in bloc) .

Fonduri de reparatii ni s-au cerut mereu ... vreo 40 milioane in decembrie. Inca 50 milioane acum. Unde naiba se duc toti banii astia ?

Si, daca spuneti ca pot solicita o expertiza financiar-contabila, spuneti-mi, va rog si cui anume pot solicita asta ? Platesc eu o firma sa revizuiasca actele asociatiei ? Sau cum ?
@East17
1. Fondul de rulment este menit sa plateasca pentru fiecare apartament facturile primite de la furnizori pana se afiseaza listele unde sunt defalcate cheltuielile si pana se incaseaza de la locatari aceste facturi. Fondul de rulment se intregeste iarasi odata cu incasarea de la locatari. Suma de 1,5 milioane este normala, avand in vedere ca factura pe timp de iarna, dupa cum spuneti, depaseste 2 milioane. In principiu acel fond sta la banca, prin care se platesc facturile la furnizori si se depun banii incasati de la locatari, intregindu-l. Luna urmatoare se reia ciclul.
In ultima vreme perioada de scadenta pentru plata facturilor s-a lungit, astfel incat ar fi vreme sa se plateasca aceste facturi si din incasari, insa tot in ultima vreme s-a constatat si o marire a sumei ramasa restanta la locatari, astfel incat fondul de rulment este "salvatorul" asociatiei in general, pentru ca toti oamenii sa primeasca apa, gaz, electricitate fara riscul de a li se sista furnizarea acestora din princina restantierilor. Daca fondul de rulment este excedentar intr-o luna, asta e foarte bine. El aduce dobanda in averea asociatiei.
2. Fondul de reparatii are menirea de a asigura bani pentru plata unor lucrari de intretinere si reparatii ale cladirii si are acelasi flux ca si fondul de rulment. Fondul de reparatii se intregeste din cand in cand cu sume puse in mod specific pe liste (ca aport la fondul de reparatii) sau banii folositi la reparatii se impart imediat pe lista si se recupereaza prin incasari, depunandu-se apoi in fondul de reparatii.Si acesta trebuie sa stea la banca.
Daca asociatia Dv. este condusa bine, ceea ce vehiculati ca sume cerute este absolut rezonabil.
incercati pe portal la Min justitiei sau prin intermediul ceccar.ro va redirectioneaza catre lista expertilor contabili agreati. Acolo veti gasi experti contabili chiar in localitatea in care locuiti
Poate doamna elga50 nu m-a inteles. Eu intrebam unde se duc banii in FINAL, dupa ce noi achitam facturile? Adica da, unii intarzie la plata facturilor dar, sa zicem ca in luna martie a anului 2009 s-au platit si utimele facturi datand din decembrie 2008. Atunci nu ni se returneaza cei 75 de milioane care s-au strans in anul precedent ?

De ce ni se cer alti 75 de milioane?

Cat despre reparatii .. eu nu vad NIMIC in blcul nostru care sa valoreze 40 ~ 50 de milioane cat s-a cerut fondul de reparatii in decembrie si NIMIC care sa valoreze 40 ~ 50 de milioane cand s-a cerut fond de reparatii in aprilie.

Nu s-a schimbat decat un bec la parter. In rest NIMIC. Nu tu zugraveala, nu tu reparat scarile care s-au ros de tot la intrarea in bloc ... NIMIC .

Unde naiba s-au dus banii astia ?

Si nu sunt obligati sa afiseze clar cheltuielile ? La avizier ?
V-am inteles foarte bine. Pe scurt, ca sa nu mai lungim vorba, aceste fonduri sunt niste bani stransi de la locatari, depusi la banca (sau tinuti in casa) cu care se platesc facturile pe asociatie pana cand se incaseaza de la locatari aceste cheltuieli si se pun la loc in punguta cu fonduri. Sunt fonduri "tampon", daca vreti.
Daca aceste fonduri n-ar exista, administratorul ar trebui sa astepte cu plata achitarii unei facturi pana cand strange toti banii de la locatari. Procesul acesta este de lunga durata si se intinde peste termenul scadent al facturii.
La fel si in cazul unor lucrari de reparatii. Daca aveti o avarie in bloc, administratorul cheama o firma si repara ce e de reparat. Pe aceasta trebuie s-o plateasca. Cu ce bani? Ca omului care ti-a reparat nu poti sa-i spui "stai asa, ca iti dau banii cand o sa strang de la oameni..." ca nu-ti accepta nimeni asa o prestatie, in aceste conditii de plata. Si atunci , daca exista fondul de reparatii, administratorul ia banii de acolo, plateste reparatorul si apoi pe liste recupereaza cheltuiala facuta. In cazul in care nun se repara, nu se face vreo lucrare in bloc, banii stau la banca sau, cum am zis, in casa la administrator. Dar sunt, exista.
Atunci cand se cere o suplimentare a acestor fonduri se face daca ele nu mai ajung pentru plata in raport cu cresterea preturilor, a cheltuielilor etc.

Alte discuții în legătură

Fond de rulment Pilu Pilu Buna ziua, as dori sa intreb daca fondul de rulment care trebuie platit la asociatiile de proprietari/locatari este obligatoriu, prin lege, sau facultativ. ... (vezi toată discuția)
Fond rulment luciana17 luciana17 In blocul in care locuiesc se cere un fond de rulment de 300 de lei de apartament pentru cei bransati la radet si de 100 de lei pentru cei debransati de la ... (vezi toată discuția)
Alegeri, buget, diferente apa valitzza valitzza as dori sa stiu daca este legal ca intr-o adunare generala presedintele sa vina cu mai multe delegatii semnate nu stiu in ce fel de catre proprietari pentru a ... (vezi toată discuția)