avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 756 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Scutire de la plata intretinerii pentru sedere < 15 ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Scutire de la plata intretinerii pentru sedere < 15 zile

Am si eu o problema cu cei de la asociatia de locatari.

In perioada Decembrie 2008 - Ianuarie 2009 am lipsit din localitate intre 20 Dec 2008 si 11 Ianuarie 2009. Am lipsit peste 20 de zile si le-am solicitat celor de la asociatie sa ma scuteasca si pe mine de la plata intretinerii pe luna care are cea mai mica valoare de plata. Adica sa aleaga ei daca ma scutesc pe Decembrie sau pe Ianuarie.

Mi-au replicat ca nu se poate sa-mi faca aceasta deducere pentru ca n-am lipsit 15 zile in cadrul unei anumite luni.

Nu mi se pare deloc corect. Am lipsit, n-am consumat, deci nu platesc.

A 2a oara mi s-a intamplat de Paste 2009. In luna Aprilie am lipsit 16 zile si, cand m-am dus cu cererea de scutire la asociatie, mi s-a replicat ca nu pot fi scutit pentru ca trebuia sa depun cererea in prealabil.

Le-am replicat ca n-am planuit sa lipsesc atat de mult, am stat cu o saptamana mai mult decat vroiam initial pentru a-l ajuta pe var-miu cu renovarea. Apoi, la avizier nu se afisasera cheltuielile pe luna aprilie ci doar pe luna martie. Oricum nu se facusera calculele pe luna aprilie si nici incasari.

Am observat apoi ca NICAIERI in legea 230/2007 nu se mentioneaza ca eu ar trebui sa fac cererea in prealabil. Nici in legea 114/1996 nu se mentioneaza asa ceva. Ar fi si absurd asta. Pleaca omu in vacanta, se accidenteaza si sta 3 luni in spital si apoi i se spune ca nu poate fi scutit ca trebuia sa depuna cererea in prealabil.

De altfel, inainte de a depunea eu aceasta cerere de scutire, 2 dintre angajatii asociatiei s-au plans ca nu m-au gasit acasa cand a fost nevoie de mine (semnatura sau acceptul meu) exact in luna respectiva. Deci cei de la asociatie STIU ca am lipsit dar, pur si simplu refuza sa-mi acorde deducerea.

Spuneti-mi va rog, care sunt legile/alineatele care reglementeaza aceste deduceri si daca exista vreo cerinta de genul depunerii cererii in prealabil.

Ce pot sa fac eu acum? Eu unu, nu platesc nici in ruptu capului. :)

Inca o intebare : in perioada de toamna, obisnuiesc sa fiu plecat in provincie (imi mai vin rudele din strainatate) , dar sunt obligat sa revin in capitala saptamanal pentru a supraveghea activitatea unor S.R.L.-uri ... Cam 1 ~ 2 zile pe saptamana. Ma incadrez la deducerea intretinerii lunare avand in vedere ca sederea mea in capitala nu depaseste 8 zile pe luna ?. De asemenea, tot din cauza unui administrator cam idiot, var-miu trebuie sa ma-nscrie dept a 4a persoana la intretinere pe aceasta perioada cat sunt plecat din Bucresti si stau la el in provincie. Deci am dovada clara a sederii mele in provincie.

P.S. : N-ar trebui sa se afiseze la AVIZIER toate cheltuielile asociatiei ?

Ma leg de acest aspect avand in vedere ca, la noi, cheltuielile sunt cam mari. Nu avem repartitoare sau apometre iar intretinerea care costa in curent scara + curent lift + gaze apa calda (avem cazan de bloc) + cubaj apa rece + salarii angajati = vreo 1,5 mil in fiecare luna ... (indiferent daca e vara sau iarna) fara incalzire .

Nu credeti ca o cheltuiala de 29 de milioane lunar pentru salariile angajatilor administratiei e cam mare ? La care se adauga 5 mil pentru femeia de servici. Ajungand astfel la 34 milioane lunar la un bloc cu 50 de apartamente ...

La dumneavoastra cam cum sunt aceste cheltuieli cu administratia ?




Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Iunie 2009
East17, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 03:51, 13 Decembrie 2016
Si cainii vecinilor fac mizerie, zgomot, consuma energie electrica...etc si nu plateste nimeni nimic pentru ei la asociatie. Avem centrala de apartament ,iar apa si gazul le paltim separat, oricum. Care este diferenta intre cand eram insarcinata si acum? Copilul nu merge singur pe scari, ci este dus in brate.. Asta nu este dreptate, oricum.....Dar in Romania totul este posibil. La alte asociatii copilul nu este trecut la asociatie pana la varsta de un an, iar la altele, chiar pana la un an si jumatate...in ideea ca merg in brate si nu ies singuri la plimbare...
La noi in asociatie, bebelusii sunt trecuti la cheltuieli dupa ce termina liceul. Si cum unora le place cartea, repeta cateva clase...
Subiectul a mai fost dezbatut, incercati sa profitati de functia "Cautare in forum" - poate gasiti explicatii mai pe gustul dvs. si nu va mai jeliti ca traiti in Romania unde totul este posibil - inclusiv faptul ca acest nenorocit de stat va ofera 2 ani (indemnizabili) in care dvs. sa va cresteti bebelusul. Si noi am crescut copii, dar in conditii de 120 zile concediu de maternitate, in frig si fara a avea posibilitatea de a cumpara o sticla de lapte pe zi.... Acum de bine de rau conditiile sunt mai bune, nu degeaba unele doamne au trecut la profesia de mamica (cunosc cateva cazuri). Dar ne puteti spune cam care este suma pe care o puneti in discutie de v-ati suparat asa de tare ca traiti in Romania?
Si daca tot cititi aici pe forum, observati ca mai toti colegii nostri fac trimitere la hotararea AG a proprietarilor. Poate mergeti la urmatoarea AG de la as. dvs. si incercati sa-i determinati pe vecini in aceasta problema, inclusiv cea cu cainii vecinilor care fac mizerie, zgomot si consum energie electrica. Sa plateasca dom'le daca tot consuma!
In legislatie sunt prevazute anumite cheltuieli care se repartizeaza pe persoane. Copii sunt persoane, ca si batranii, bolnavii, somerii, pensionarii, femeile , barbatii. Cateii nu sunt persoane. Daca la persoane e clar ce se repartizeaza din cheltuieli, la caini trebuie hotararea adunarii generale. Tot adunarea generala hotaraste si p[entru alte animale sau obiecte, sumele pentru firmele luminoase asezate pe peretele blocului, chiriile pentru boxe, uscator, antene, banere, etc.

Referitor la noul nascut acesta este in centrul atentiei, primeste vizite de la medic, asistenta medicala, prieteni de familie, bunici, verisori, unchi, matusi, nasi, etc. Atunci cand pleaca la plimbare ocupa tot liftul si nu pot merge decata mama si copilul ( in carucior), apoi tricicleta, si altul sta si asteapta 2 minute sa se elibereze liftul care altfel ar merge cu 4 persoane. Dar cu pampersii ce faceti? Nu-i duceti la gunoi , la tomberon ? Se plateste ! Cand erati insarcinata nu consumati pampersi si nu mergeati cu un carucior dupa dv.
Desigur ceeea ce aveti contorizat platiti conform consumului .
mihaela_cva a scris:

Norme la Legea 230/2007
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
r) stabileşte cotele de participare pe persoană la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul în clădire şi pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe lună; stabileşte perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriaşii, pot solicita în scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoană şi care trebuie să fie de cel puţin 15 zile pe lună, conform hotărârii adunării generale;




sunt intresat daca este vorba de 15 zile consecutive ? Sau pot fi luate in calcul si cele neconsecutive, ( locatarul pleca 2-3 zile mai sta o zi- doua , iar mai pleaca 2-3 zile ). Locatarul poate fi scutit de la plata cotelor de intretinere in cazul acesta ? Sau daca legea nu specifica clar" 15 zile consecutive", se pot insuma intr-o luna zilele cat a lipsit si daca sunt 15 chiar daca nu sunt consecutive locatarul poate fi scutit in acea luna de la plata ? In cazul acesta toti cei care au delegatii de cate 3 zile pe saptamana nu ar mai trebui sa plateasca intretinere deloc =D>:P
@dennisnic
ati gresit putin calculele ... daca o persoana pleaca in delegatii 3 zile saptaminal, inseamna ca sta 4 zile acasa si, implicit mai mult de 15 zile lunar.
oricum, cel care lipseste de acasa mai mult de 15 zile lunar (nu conteaza daca sint consecutive sau nu) poate fi scutit, LA CERERE, doar de plata cheltuielilor pe persoana, nu insa si de cele pe cota parte indiviza. si aici nu inteleg multi acest aspect, mai ales cind sind in cauza

Alte discuții în legătură

Fond de rulment Pilu Pilu Buna ziua, as dori sa intreb daca fondul de rulment care trebuie platit la asociatiile de proprietari/locatari este obligatoriu, prin lege, sau facultativ. ... (vezi toată discuția)
Fond rulment luciana17 luciana17 In blocul in care locuiesc se cere un fond de rulment de 300 de lei de apartament pentru cei bransati la radet si de 100 de lei pentru cei debransati de la ... (vezi toată discuția)
Alegeri, buget, diferente apa valitzza valitzza as dori sa stiu daca este legal ca intr-o adunare generala presedintele sa vina cu mai multe delegatii semnate nu stiu in ce fel de catre proprietari pentru a ... (vezi toată discuția)