avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 537 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Factura proforma si dialogul on-line sunt echivalente ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Factura proforma si dialogul on-line sunt echivalente unui contract?

Am o intrebare legata de o situatie aparuta in comertul on-line.
Dupa negocieri on-line cu o firma am primit o factura proforma care specifica un prêt si conditia de a plati un avans de 50%. Am achitat avansul prin mandate postal in contul bancar al firmei. In dialogul prin posta electronica firma s-a obligat sa furnizeze comnada in 21 de zile. Marfa este adusa din Italia de la o firma partenera.

Dupa epuizarea celor 21 de zile, la insistentele mele, firma mi-a adus la cunostinta prin e-mail faptul ca relatia cu firma furnizoare partenera din Italia nu a functionat cum era prevazut si din acest motiv s-au incalcat conditiile stabilite privind termenul de livrare, pretul si cheltuieli suplimentare cu costul de transport, mai précis:
- s-a comunicat modificarea pretului convenit motivind ca firma furnizoare din Italia a transmis la un prêt mai mare decit cel practicat intre ele pina acum;
- s-a solicitat achitarea transportului de la firma furnizoare desi acest lucru era subinteles ca nu ma privea si nu aparuse in negocierile precedente;
- nu s-a respectat termenul de livrare – de 21 de zile.

In concluzie, au fost disfunctionalitati ale relatiei dintre firma din Romania si firma furnizoare partenera din Italia, disfunctionalitati care au condus la cheltuieli suplimentare de 25% din valoarea contractului si la nerespectarea termenului convenit (21 de zile). Firma mi-a transmis o noua factura proforma cu noile pretentii (un nou prêt si un cost de transport care acum apare explicit in noua factura).

Deoarece intentionez sa ma adresez ANPC as vrea sa stiu urmatoarele:
- prima factura proforma (unde apare explicit pretul si obligatia de aplati 50% din avans) si dialogul prin posta electronica (unde apare termenul de 21 de zile) pot fi considerate dpdv juridic ca izvor de obligatii contractuale? Sint echivalente acestea cu un contract?
- faptul ca firma a acceptat avansul si a inceput derularea tranzactiei nu inseamna ca ambele parti au acceptat conditiile stabilite? Mai pot fie ele modificate in mod unilateral de disfunctionalitatile care au aparut in relatia cu o terta parte (cu firma furnizoare din Italia)?
Ultima modificare: Joi, 19 Martie 2015
hot_oliviu, utilizator
Cel mai recent răspuns: hot_oliviu , utilizator 15:52, 19 Martie 2015
Ares-3 a scris:

Bine ca nu v-au acceptat propunerea.
Plata de catre client a transportului de la furnizor la comerciantul care vinde... asta n-am mai auzit-o :) Scrie asta pe prima pro forma?


Costul transportului de la firma furnizoare din Italia la firma din Romania apare explicit doar in a doua factura proforma. In prima factura proforma nu apare nimic in acest sens.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

O factura pro forma emisa constituie obligativitatea din partea ... GPopax GPopax O factura pro forma emisa constituie obligativitatea din partea emitentului de a respecta datele inscrise in ea respectiv pretul produsului comandat chiar ... (vezi toată discuția)
Comert on line Daniela Cioroianu Daniela Cioroianu Cum se poate inregistra in contabilitate un produs vandut on line,trimis prin curier sau serviciu de curierat? Produsul sa il expediez cu o factura proforma ... (vezi toată discuția)
Cum pot incheia un contract prin email? gistra gistra Lucrez online si clientii mei sunt din afara UE. Din pacate niciunul dintre ei nu vrea sa se complice cu contractele mele (tiparire, semnare, scanare, ... (vezi toată discuția)