Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am o intrebare legata de o situatie aparuta in comertul on-line.
Dupa negocieri on-line cu o firma am primit o factura proforma care specifica un prêt si conditia de a plati un avans de 50%. Am achitat avansul prin mandate postal in contul bancar al firmei. In dialogul prin posta electronica firma s-a obligat sa furnizeze comnada in 21 de zile. Marfa este adusa din Italia de la o firma partenera.
Dupa epuizarea celor 21 de zile, la insistentele mele, firma mi-a adus la cunostinta prin e-mail faptul ca relatia cu firma furnizoare partenera din Italia nu a functionat cum era prevazut si din acest motiv s-au incalcat conditiile stabilite privind termenul de livrare, pretul si cheltuieli suplimentare cu costul de transport, mai précis:
- s-a comunicat modificarea pretului convenit motivind ca firma furnizoare din Italia a transmis la un prêt mai mare decit cel practicat intre ele pina acum;
- s-a solicitat achitarea transportului de la firma furnizoare desi acest lucru era subinteles ca nu ma privea si nu aparuse in negocierile precedente;
- nu s-a respectat termenul de livrare – de 21 de zile.
In concluzie, au fost disfunctionalitati ale relatiei dintre firma din Romania si firma furnizoare partenera din Italia, disfunctionalitati care au condus la cheltuieli suplimentare de 25% din valoarea contractului si la nerespectarea termenului convenit (21 de zile). Firma mi-a transmis o noua factura proforma cu noile pretentii (un nou prêt si un cost de transport care acum apare explicit in noua factura).
Deoarece intentionez sa ma adresez ANPC as vrea sa stiu urmatoarele:
- prima factura proforma (unde apare explicit pretul si obligatia de aplati 50% din avans) si dialogul prin posta electronica (unde apare termenul de 21 de zile) pot fi considerate dpdv juridic ca izvor de obligatii contractuale? Sint echivalente acestea cu un contract?
- faptul ca firma a acceptat avansul si a inceput derularea tranzactiei nu inseamna ca ambele parti au acceptat conditiile stabilite? Mai pot fie ele modificate in mod unilateral de disfunctionalitatile care au aparut in relatia cu o terta parte (cu firma furnizoare din Italia)?
Bine ca nu v-au acceptat propunerea.
Plata de catre client a transportului de la furnizor la comerciantul care vinde... asta n-am mai auzit-o :) Scrie asta pe prima pro forma?
Costul transportului de la firma furnizoare din Italia la firma din Romania apare explicit doar in a doua factura proforma. In prima factura proforma nu apare nimic in acest sens.