avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 738 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Cheltuieli deductibile prin PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Cheltuieli deductibile prin PFA

Buna ziua,

Sunt un incepator in business.
Recent (o saptamana) am infiintat un PFA si inca nu-mi este clar ce cheltuieli se pot deduce, pe o astfel de societate.
Am primit diverse sfaturi de la mai multe persoane, mai mult sau mai putin autorizate.
De exemplu:
- nu pot cumpara o masina pe PFA, ca sa-mi desfasor activitatea (cu toate ca am nevoie de o masina). Ca e mai bine sa o cumpar pe persoana fizica si sa fac contract de comodat.
- ca nu pot deduce cheltuielile de intretinere, curent electric, internet pe apartamentul unde stau, cu toate ca am intocmit contract de comodat pentru asta.
- cheltuielile mai mari de 2500lei nu se pot deduce, trebuiesc impartite pe cinci ani si se deduc gradual.
- combustibilul consumat pentru deplasare la client se poate deduce numai pe baza de foaie de drum si delegatie in limita consumului masinii si a distantei parcurse.

Oricum sunt intr-o ceata totala, pentru ca daca fac calculul la (16%+5,5%+31,3%)xIncasari = mai bine salariat

Va rog, am nevoie de o parere autorizata pentru clarificari.

Va multumesc anticipat !
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 19:03, 7 Aprilie 2015
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, e mai bine sa achizitionati auto pe persoana fizica pentru ca taxele si impozitul e mai mic decat in cazul in care o luati pe pfa. Acum asta e o observatie generala si ramane valabila atata timp cat nu detaliati clar ce activitate veti desfasura si despre ce auto sau camioneta sau poate microbuz e vorba.