avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 738 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Cheltuieli deductibile prin PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Cheltuieli deductibile prin PFA

Buna ziua,

Sunt un incepator in business.
Recent (o saptamana) am infiintat un PFA si inca nu-mi este clar ce cheltuieli se pot deduce, pe o astfel de societate.
Am primit diverse sfaturi de la mai multe persoane, mai mult sau mai putin autorizate.
De exemplu:
- nu pot cumpara o masina pe PFA, ca sa-mi desfasor activitatea (cu toate ca am nevoie de o masina). Ca e mai bine sa o cumpar pe persoana fizica si sa fac contract de comodat.
- ca nu pot deduce cheltuielile de intretinere, curent electric, internet pe apartamentul unde stau, cu toate ca am intocmit contract de comodat pentru asta.
- cheltuielile mai mari de 2500lei nu se pot deduce, trebuiesc impartite pe cinci ani si se deduc gradual.
- combustibilul consumat pentru deplasare la client se poate deduce numai pe baza de foaie de drum si delegatie in limita consumului masinii si a distantei parcurse.

Oricum sunt intr-o ceata totala, pentru ca daca fac calculul la (16%+5,5%+31,3%)xIncasari = mai bine salariat

Va rog, am nevoie de o parere autorizata pentru clarificari.

Va multumesc anticipat !
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 19:03, 7 Aprilie 2015
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, e mai bine sa achizitionati auto pe persoana fizica pentru ca taxele si impozitul e mai mic decat in cazul in care o luati pe pfa. Acum asta e o observatie generala si ramane valabila atata timp cat nu detaliati clar ce activitate veti desfasura si despre ce auto sau camioneta sau poate microbuz e vorba.
Si sa aveti in vedere ca daca dupa un numar de ani veti dori sa radiati pfa-ul, mijloacele fixe de pe pfa vor fi vandute catre dumneavoastra ca persoana fizica sau catre altcineva si suma e incluza in venitul brut si impozitata.
Sa aveti grija ca toate cheltuielile legate de auto, pe care doriti sa le deduceti pe pfa, trebuie sa fie trecute de la bun inceput in acel contract de comodat.
Dacă auto respectiv nu e utilizat exclusiv în scopul desfăşurării activităţii, se limitează la 50% dreptul de deducere a cheltuielilor legate de acesta. În cadrul cheltuielilor supuse limitării fiscale se cuprind cheltuielile direct atribuibile auto, inclusiv cele reprezentând: impozitul local, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, inspecţiile tehnice periodice, rovinieta etc.

In contractul de comodat pentru sediu ati dat catre pfa spre folosire o camera si veti deduce procentual din cheltuiala lunara de la intretinere. Pentru telefon, internet, etc. trebuie sa aveti contract direct pe pfa cu furnizorii de utilitati.

Daca aveti mijloace fixe trecute in registrul inventar, adica bunuri achizitionate cu factura pe pfa in valoare de peste 2500 lei, se calculeaza amortizarea lunara intinsa pe toata durata normala de functionare (adica pe un numar de ani) si numai acea valoare lunara o treceti ca si cheltuiala lunara deductibila.

Daca auto nu e folosit in exclusivitate in interesul afacerii, deduceti 50% din cheltuielile cu combustibilul fara foi de parcurs.

O opinie legata de varianta unui pfa sau a unui salariat e forte greu de pronuntat pentru ca nu ati detaliat ce afacere doriti sa derulati pe pfa, care e piata careia va adresati, ce pregatire aveti si multe altele.
Va multumesc, pentru raspuns !
Eu sunt inginer iar activitatea mea se bazeaza pe consultanta industriala.
De aceea am nevoie de masina pentru a ma deplasa la client, pentru a culege informatii din teren.
Cred ca am sa achizitionez masina pe persoana fizica si voi face contract de comodat, cum am facut de altfel si pentru apartament.
Iar pentru deducerile de cheltuieli am optez pentru varianta de 50%, pentru ca mi se pare mai simpla. Facturile in ceea ce privesc cheltuielile se intocmesc pe PFA sau nu ?
In ceea ce priveste contractul de telefon si internet, pot schimba contractul actual pe care il am cu digi pe PFA ?
In codul fiscal, la art. 48, este o precizare referitoare la condiţiile generale pe care trebuie să le îndeplinească cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, si anume: să fie efectuate în cadrul activităţilor desfăşurate în scopul realizării venitului, justificate prin documente.
Deci daca puteti sa dovediti la un eventual control ca aveti nevoie de acel serviciu pentru activitatea pfa, faceti acea schimbare si veti deduce intreaga valoare platita a facturii. Altfel nu pentru ca nu va va fi admisa ca si cheltuiala deductibila.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ce cheltuieli poate deduce pfa? bygserv bygserv Buna ziua. Revin din nou pe acest forum ( foarte folositor dealtfel ) cu inca o intrebare. Inafara de cheltuielile cu achizitia produselor care privesc ... (vezi toată discuția)
Asistent in asig de brokeraj/registrul-jurnal de incasari si plati Caddy23 Caddy23 buna, Cu modificare codului fiscal 2016, ca si asistent in brokeraj de asigurari eram nevoit sa ma inregistrez la finante , am intrat in categoria profesiilor ... (vezi toată discuția)
Achizitie autoturism dana erdei dana erdei Buna ziua, Va rog aveti amabilitatea de a imi da un raspuns in cazul achizitiei autoturism in leasing de la o societate din tara se poate deduce tva de ... (vezi toată discuția)