avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1627 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum poate fi atestata o persoana autorizata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum poate fi atestata o persoana autorizata

Buna ziua,
Urmaresc de multi ani acest forum si am vazut ca in mare parte raspunsurile au fost foarte explicite. totusi va rog sa-mi permiteti sa va prezint o speta.
In 2011 am obtinut printr-un program POSDRU finantare pentru antreprenariatul feminine pe un plan de afaceri conceput pentru asociatiile de proprietar si in noiembrie am devenit Persoana autorizata pe unicul cod CAEN 6832.
Autorizarea am primit-o si in baza unor documente care atesta competentele profesionale si experienta.
Studii stiinte administrative - juridic si economic, Liceu de constructii civile si industrial plus experienta de 7 ani Sef serviciu administrative intrr-o institutie destul de importanta, unde am avut 9 administrator de cladiri in subordine.
totodata am desfasuraat si o activitate de voluntariat studiind fenomenul administrative din asociatiile de proprietar cu privire la modul de administrare. Nu vreau sa critic pe nimeni dar o administrare corecta asaa cum a gandit-o legiuitorul nu inseamna doar contabilitate.
Mai exista un set de acte normative in afara de L230 care reglementeeaza fformele de obtinere a unor competente profesionale de-a lungul anilor.
In principiu sunt de accord cu agajarea unui administrator atestat pentru ca am nevoie avand in vedere sistemul de administrare pe care vreau sa-l pun la punct. Intrebare.
Cum poate atestata Primaria o persoana AUTORIZATA in baza legilor in vigoare?
va multumesc mult la toti.
da. ati punctat perfect. Eu stiu ce doresc, respectiv autorizarea
Dar primaria ma obliga la atestare
Repet sunt INTREPRINDERE INDIVIDUALA, AM PRIMIT FINANTARE PENTRU SUSTINEREA ANTREPRENORIATULUI.
Dar paradoxul este urmatorul
Ca sa fiu autorizata conform HG trebuie sa am angajat administrator atestat, si sa prezint bonitate financiara
Ca sa angajex administrator trebuie sa functionez
Ca sa functionez trebuie sa fiu autorizata
Ca sa fiu autorizata trebuie sa fac dovada bonitatii financiare
Dar ca sa fac dovada bonitatii trebuie sa am activitate macar 1 an
Repet sunt un antreprenor la inceput de drum
Art din HG cu privire la autorizare are un caracter restrictiv......
Care este solutia LEGALA

multumesc mult.....de 4 ani discut cu ei........sa mai bine zis ma chinui sa discut....vorbasc la pereti
Ultima modificare: Vineri, 5 Iunie 2015
Adriantot, moderator
Nu sunt sigura, dar cred ca rupeti firul logicii undeva.
Inteleg ca sunteti autorizata de vreme ce existati ca intreprindere individuala cu obiect de activitate administrarea de imobile.
Daca sunteti autorizata, atunci puteti angaja un administrator cu atestat.
Dupa asta puteti incheia contracte. CAEN-ul este corespunzator, atestat (prin administrator) aveti ....
Conform OU 44 daca imi aduc bine aminte primesc autorizarea de la Registrul comertului...


RC nu va da nicio autorizatie, acolo ati infiintat II-ul. Sunt convins ca pe functionarul de-acolo nici nu l-a interesat de ce studii aveti in materie de afacere cod CAEN 6832. Stiu asta din cauza ca si eu am urmat aceeasi pasi, insa eu am fost nevoit sa parcurg cursul pentru calificarea in nemaipomenita mesetie de administrator de cladiri, apoi si procedura de obtinere a atestatului, desigur de la primarie.

Pentru ca nu stiu daca patronul unei II in domeniu trebuie sa fie absolvent de curs de administrator si in plus sa obtina si atestatul, va sfatuiesc sa intrebati la una dintre firmele deja functionale in acest domeniu (nu stiu daca o sa fie usoara incercarea)...
Pe de alta parte, faza cu bonitatea firmei este o alta mancare de peste, adica tre' sa ai ceva monetar in cont (majoritatea firmelor de acest gen au 200 de lei, dar cred ca acestea sunt SC sau SRL-uri - ceea ce nu mi se pare un obstacol de netrecut).

In fine, o discutie corecta la primarie ar trebui sa clarifice ceea ce doriti:
...de 4 ani discut cu ei........sa mai bine zis ma chinui sa discut....vorbasc la pereti...
aveti dreptate dar la Galati nu este nici o logica

dupa cum prezentati dvs asa este ... foarte simplu si clar.
intamplarea face ca prin natura studiilor precum si a experientei profesionale EU chiar detin toate competentele necesare in conformitate cu codul COR, sunt un caz atipic si extrem de rar intalnit.....
Ultima modificare: Vineri, 5 Iunie 2015
Adriantot, moderator
Fiecare persoana este deosebita si unica in felul ei chiar in ce priveste pregatirea profesionala, experienta...
Intr-o discutie cu cel ce raspunede si organizeaza cursurile de administrator si apoi de atestare, vazand experienta, pregatirea practica si teoretica (doua diplome universitare, cursuri de specialitate de administrare a intreprinderilor, alte atestate, economist cu vechime...), pentru a administra o asociatie de proprietari, s-a gasit solutia: achitare cursurilor fara pretentia de a parti9cipa la ele si apoi prezentarea la examenul de atestare.
Asa ca fara atestat de administrator nici un academician nu are voie sa fie angajat pe functia de administrator ori sa-si faca o firma de administrarea asociatii de proprieatri.

Alte discuții în legătură

Administratie Bombonica1234 Bombonica1234 Dupa ce criterii se alege un administrator de bloc... si daca se poate alege din extern.??? (vezi toată discuția)
Calificare condrea narcisa condrea narcisa As dori sa prezint o situatie putin mai deosebita. Conform Legii 196/2018 toate persoanele fizice care doresc sa practice meseria de administrator condominiu ... (vezi toată discuția)
Administrator imobil caradis caradis Buna ziua. Daca am absolvit scoala de administratori acum 10 ani obtinand diploma de calificare profesionala este obligatoriu pentru obtinerea atestatului de a ... (vezi toată discuția)