avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Avocaţi şi Admitere ... avocat stagiar - inscriere la administratia financiara
Discuție deschisă în Avocaţi şi Admitere în avocatură

avocat stagiar - inscriere la administratia financiara

Am o intrebare pentru avocatii stagiari...care s-au inscris deja la administratia financiara...
Ne puteti informa si pe noi, ce ce urmeaza sa mergem sa facem aceste demersuri, ce pasi trebuie sa urmam? Se plateste vreo taxa? Ce trebuie sa facem exact?
Va multumim pentru ca ne usurati munca!:)
O duminica cat mai placuta!
Cel mai recent răspuns: Remus Mindru , Avocat 14:58, 1 Aprilie 2010
Trebuie sa mergeti cu decizia ,sa delarati un venit minim (1000 lei).Cu ce declarati la finante,mergeti si la casa de sanatate.Puteti sa mai intrebati si acolo ce acte va trebuie.
In primul rand venitul minim e 800 de lei (exista hotarare UNBR in sensul asta). In al doilea rand, inregistrarea fiscala se face in doua locuri: la domiciliu si la sediul profesional. Revin dimineata cu detalii. In al treilea rand, inregistrarea la CAS este controversata in ceea ce priveste avocatii, exista destule voci cum ca nu ar datora aceasta contributie. Oricum, asta e alta discutie fata de topicul de fata.

EDIT: De la data eliberarii deciziei de inscriere in tablou curge termenul de 30 de zile in care esti obligat sa te inregistrezi fiscal. Daca nu ai domiciliul in aceeasi circumscriptie fiscala cu forma de exercitare a profesiei, atunci inregistrarea fiscala se face la ambele administratii financiare, iar in caz contrar vei depune un singur dosar cu toate actele mentionate in continuare.

La administratia financiara de domiciliu te inregistrezi ca platitor de impozit din activitati independente, depunand declaratia 221 (de venit estimat) in 2 exemplare (din care unul ti se inapoiaza cu nr de inregistare), copie dupa hotararea de inscriere in tabloul avocatilor, copie dupa contractul de colaborare si copia actului de identitate. De aici iti vor fi emise la adresa de domiciliu decizia de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit (in aproximativ doua luni de la depunerea declaratiei).

Sediul formei de exercitare va fi si sediul tau profesional, deci cel cu care te vei identifica din punct de vedere fiscal. Administratia financiara de la sediu este cea care iti va elibera codul de identificare fiscala scop in care aici vei depune declaratia 070 in 2 exemplare (din care unul ti se inapoiaza cu nr de inregistare), copia actului de identitate şi copia hotararii de inscriere in tabloul avocatilor. In aproximativ 2 saptamani iti ridici de aici codul de identificare fiscala. Dupa acest moment, ca avocat te vei identifica prin cod fiscal si sediu, in loc de CNP si domiciliu. Numai in obligatiile de plata a impozitului vei folosi in continuare CNP-ul.
Ultima modificare: Luni, 6 Iulie 2009
ContSters20980, utilizator
Andreea Lisievici a scris:



Sediul formei de exercitare va fi si sediul tau profesional, deci cel cu care te vei identifica din punct de vedere fiscal. Administratia financiara de la sediu este cea care iti va elibera codul de identificare fiscala scop in care aici vei depune declaratia 070 in 2 exemplare (din care unul ti se inapoiaza cu nr de inregistare), copia actului de identitate şi copia hotararii de inscriere in tabloul avocatilor. In aproximativ 2 saptamani iti ridici de aici codul de identificare fiscala. Dupa acest moment, ca avocat te vei identifica prin cod fiscal si sediu, in loc de CNP si domiciliu. Numai in obligatiile de plata a impozitului vei folosi in continuare CNP-ul.



O nelamurire Andreea,

Ce se intampla daca m-am inregsitrat doar intr-o singura parte iar domiciliul nu coincide cu sediul profesional, cum spuneai?

caz concret:

in 2009 (martie) cand mi-au iesit deciziile, am facut urmatoarele:

- m-am dus la Miercurea Ciuc (domiciliu) unde am depus declaratia estimativa de venit si 070. Cabinetul de avocat cu care colaboram la momentul respectiv avea sediul in Bucuresti, Sector 3. Eu fiind convins ca e bine ce fac iar cei de la adm fin din m-ciuc fiind lipsiti de practica in acest domeniu, mi-au eliberat ei CIF-ul cu "sediul profesional" pe adresa de domiciliu.

deci, am si cif eliberat de adm fin de la domiciliu nu de la sediul cab av.

din cate stii, cam ce ar fi de facut, caci aia de la m-ciuc sunt pe langa subiect

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inregistrare finante ady75 ady75 M-am inscris de curand intr-un barou din alt judet decat cel de domiciliu. Imi puteti spune unde trebuie sa ma inregistrez la finante?( in localitatea unde am ... (vezi toată discuția)
Avocatii stagiari au cif? ContSters121604 ContSters121604 Buna seara! Am si eu mai multe nelamuriri cu privire la inregistrarea in evidentele fiscului. Am fost primita in barou in decembrie 2009. La scurt timp am ... (vezi toată discuția)
Administratie financiara julyana2010 julyana2010 Ca PFA cu domiciliul din CI in sec 4 si cu sediul social in sec 2...la care Administratie Financiara, trebuie sa merg pentru a depune declaratiile de ... (vezi toată discuția)