avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1646 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata restanta intretinere fost proprietar si diverse ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata restanta intretinere fost proprietar si diverse nereguli

Buna ziua,

Va solicit parerea in urmatoarea speta:la data de 23.03.2015 am semnat in fata notarului un contract de vanzare-cumparare pentru un apartamant, eu in calitate de cumparator. Fostii proprietari au prezentat o adeverinta de la asociatia de proprietari din care reiese ca "nu exista restante la intretinere pana la data de 20.03.2015". Totodata in ctr de vanzare-cumparare se specifica faptul ca "transmiterea in drept a a proprietatii se face la data semnarii prezentului act (23.03.2015)... iar predarea acestuia se face la 31.03.2015, cu toate cheltuielile aferente imobilului achitate la zi". Pana aici totul este destul de clar. La data preluarii apartamentului (01.04.2015) am citit apometrele cu fostii proprietari. A rezultat un anumit index, scris pe un caiet chiar de mana fostei proprietare. A 2 a zi a aparut in cutia postala fluturasul cu indexul precedent spre a fi completat. Dupa completare a rezultat un consum pe minus. Am informat despre acest lucru fostii proprietari si am discutat si cu administratorul si presedinta asociatiei de proprietari. Dupa acuzatii de furt de apa ne-a comunicat ca trebuie sa schimbam apometrele, altfel ne pune la pausal 5 mc de pers apa rece si 5 mc de pers apa calda. I-am comunicat ca nu sunt de acord, am chemat un instalator agreat de dansa si au citit impreuna apometrele confirmand indexul meu. Intre timp s-a afisat lista de intretinere aferenta lunii februarie si a fost achitata de fostii proprietari. S-a afisat si lista pentru luna martie cu un consum de apa rece de 21.47 mc de apa (existau 5 pers la intretinere). Cand s-a afisat lista pentru aprilie (prima luna pentru mine) am fost sa achitam. Administratorul ne-a refuzat incasarea pe motiv ca trebuie sa achitam restanta. I-am explicat ca nu este restanta noastra, am vorbit la telefon cu fosta proprietara si dansa a refuzat sa plateasca atunci cand a auzit suma (580 lei). Ne-am intors la administrator si la presedinta, le-am explicat faptul ca schimbarea s-a facut la 01.04.2015, ca au eliberat o adeverinta fara datorii etc. Din fondul de rulment de 650 lei fostii proprietari au achitat doar jumatate.Probabil simtinandu-se vinovati au acceptat sa incaseze intretinerea pe luna aprilie. In plus, dorind sa fim buni platnici am intrebat si de fondul de rulment si de reparatie. Dna presedinte s-a balbait ca nu trebuie sa achitam, ba ca trebuie, hai dati 150 lei (exista o antena a unei retele mobile pe bloc si platesc chirie). Pe chitanta scrie fond reparatii. A doua zi presedinta ne informeaza ca va anula chitanta si o va pune ca plata restanta, mai compenseaza si cu fondul de rulment (in jur de 300 lei) si mai dam noi inca 110 lei. Bineinteles ca am refuzat acest lucru in scris, mentionand ca nu ne apartine aceasta cheltuiala, ca nu pot anula chitanta fara exemplarul nostru, ca ei trebuiau sa verifice conform legii si sa se asigure ca au suficient fond de rulment.Pana la urma am descoperit ca de fapt cei 150 lei i-au interpretat ca fiind plata partiala restanta fond de rulment ( apare la fostii proprietari suma de 310 lei restanta), ca acum nu se plateste fd de reparatii si ca acea restanta apare de la o reparatie trecuta (toti apar cu restante la fd de reparatii). Ca atare fostii proprietari au restanta 579 lei intretinere+310 lei fd reparatie. Deci circa 900 lei. Dna presedinte a venit cu ideea sa scada oricum acei 150 lei +fd de rulment existent, iar fostii proprietari sa mai achite inca vreo 260 lei. Ca atare mai raman vreo 110 lei datorie la fd de reparatii, urmand ca presedinta sa faca un "referat" sa stinga acea suma. Totusi mi-au spus ca pana la solutionare nu imi vor incasa intretinerea viitoare. Exista lucruri dubioase cu acest fd de reparatii deoarece administratorul a vrut sa spuna ca de fapt nu ar fi restanta, iar presedinta i-a facut semn sa taca din gura ca nu "stie el". Presedinta si administratorul au o atitudine negativa la adresa noastra, considerand ca putem achita si noi niste bani, ca incepem cu stangul, avem atitudine de directori etc. Am solicitat in scris asociatiei sa imi puna la dispozitie spre studiere statutul asociatiei, cu toate hotararile legate de consumul pausal, de plafonul fondului de rulment si de reparatii si am comunicat si verbal ca doresc sa stiu care sunt regulile. Au cam trecut pe langa subiect, s-au facut ca nu vad si nu aud. Chiar daca nu sunt obligata sa o fac voi lasa cei 150 lei achitati ca fiind contributie la fd de reparatii, dar ceea ce ma deranjeaza este atitudinea partilor.

Avand in vedere cazul expus intrebarile sunt urmatoarele:
1. Cine este obligat sa plateasca restanta in acest caz? Pe lista de intretinere apare fostul proprietar pentru luna martie.
2. Au comis administratorul si presedinta asociatiei neglijenta in serviciu prin neverificarea si asigurarii posibilitatii de plata? Mai ales consider ca au dat o adeverinta eronata deoarece chiar daca intretinerea afisata pana la acea data era achitata, totusi existau restante la fd de reparatii si intretinere.
3. Au dreptul sa imi refuze incasarea intretinerii pana la solutionarea problemei? Iar daca o vor face ii voi ruga sa mentioneze acest lucru impreuna cu motivul in scris.
4. Cine decide consumul de apa in regim pausal? Mi se pare enorm cate 5 mc de apa calda, respectiv rece de persoana. I-am intrebat unde pot vedea toate aceste informatii si nu am primit un raspuns. Mentionez ca la avizier este afisat acest consum.
5. Trebuie sa fac cerere scrisa ca doresc sa fiu membru al asociatiei sau este suficient ca am informat in scris la momentul mutarii in bloc despre mutare si detalii privind persoanele ce locuiesc in apartament.

Va multumesc pentru raspuns.



N-am inteles din povestea dv. (scrisa otova, fara paragrafe, cu multe cifre si cu salt "mortal" de la o idee la alta) daca apometrele erau defecte sau nu.


Imi cer scuze pentru povestea lunga, dar conform specificatiilor forumului am incercat sa dau cat mai multe detalii pentru o mai buna intelegere a faptelor. Apometrele nu erau defecte, singura problema era la apometrul de la bucatarie care era desigilat deoarece fostii proprietari au avut o avarie (presedinta asociatiei cunostea acest aspect). Acest apometru a fost sigilat din nou de catre instalator. Dar consumul acestui apometru nu era pe "minus", deci problema nu poate aparea de aici.

dv. aveti obligatii din momentul semnarii contractului, adica din 23 martie. Pentru consumurile inregistrate intre 23 martie si 1 aprilie cand v-ati mutat efectiv in locuinta sunteti direct raspunzatoare, inclusiv pentru acea citire tardiva a apometrelor si semnalarea indexului de la care porneste consumul dv. si care, intre noi fie vorba, v-ar fi dat dreptul la un consum 0 (zero) pe cateva luni de-atunci incoace.


Intr-adevar contractul a fost semnat la 23.03.2015, dar asa cum am precizat predarea efectiva s-a facut la 31.03.2015. Intre 23.03-31.03.2015 nu am avut acces la apartament. Conform legii sunt obligata sa le las o perioada de la data semnarii contractului pana la mutarea efectiva. Aceasta perioada stabilita in fata notarului a fost de 7 zile, cu mentionarea in contract ca vanzatorii achita toate datoriile pentru aceasta perioada. Referitor la citirea tardiva a apometrelor, nu imi dau seama de unde a reiesit acest lucru deoarece apometrele s-au citit chiar la data de 01.04.2015 (data ce coincide cu data la care se citesc toate apometrele in bloc).

Consumul necontorizat se decide printr-un regulament al asociatiei, dar si pe loc, de catre presedintele asociatiei, daca la un control se constata ca apometrele sunt defecte, desigilate, demontate, consumatori montati inaintea apometrelor sau cu diverse manarii montate pe ele (magneti sau alte chestii similare).


Aici sunt de acord, ar trebui ca acest consum necontorizat sa se stabileasca printr-o decizie oficiala a asociatiei, dar referitor la acel control si decizia pe loc a presedintelui, consider ca trebuie sa existe o limita. Asa poate veni sa spuna ca un anumit locatar trebuie sa plateasca 100 mc de apa pentru ca nu il suporta etc.

Daca apometrul arata un index mai mic decat il are administratorul in evidenta lui, dar apometrul este functional si fara probleme, atunci e posibil ca in trecut sa se fi intamplat regularizari sau consemnari de consum necontorizat (asa zisul pausal) care au debalansat orice evidenta a acelui apartament. In acest caz se mentine consumul pe 0 (zero) pana cand se ajunge cu indicatiile apometrului la indexul din evidenta administratorului, dupa care lucrurile intra in normal, daca se procedeaza la declararea corecta lunara a indexului.


Presedinta sustine ca a verificat dansa apometrele pe 20.03.2015 iar consumul era pe plus. Dar nu ne-a prezentat niciun document in acest sens (proces verbal de constatare, etc).

Va multumesc pentru raspunsuri.
Dintru inceput va asigur ca vreau sa va ajut.

Chestiuni de principiu:
1. Scrierea topicurilor. Cand vreti sa infatisati o situatie prin care treceti si sa dati amanunte mai multe, scrieti textul cu paragrafe pe idei, daca este posibil, iar intre paragrafe lasati o linie de spatiu, astfel incat sa fie usor de citit. Va faceti un bine in primul rand dv. pentru ca textul sa fie bine inteles si sa se poata raspunde cat mai complet.

2. Despre contract. Clauzele contractuale intre vanzator si cumparator sunt opozabile numai acestora, nu si tertilor, cum ar fi asociatia.
Daca in perioada 23 martie si 1 aprilie vechiul proprietar a cauzat consumuri mari sau stricaciuni in apartament, acestea sunt probleme pe care le suportati numai dv., in calitate de proprietar. Asociatia va considera proprietar incepand cu data de 23 martie.

Acum, la obiect:
3. Mergeti la administratora si rugati-o sa va puna pe o foaie de hartie indecsii declarati la 1 martie (indecsii vechi), indecsii cititi la 20 martie (indecsii din care a rezultat un consum pozitiv) si indecsii cititi de dv. (din care a reziultat un consum negativ). Undeva este o greseala si trebuie indreptata, chiar daca pentru luna martie a prevazut consum necontorizat.
Daca spuneti ca despre sigiliul rupt la unul din apometre stia si presedinta, iar consumul negativ nu se trage de la acel apometru, atunci este o greseala neintentionata sau una rau intentionata. Oricum ar fi, problema trebuie lamurita.

4. Decizia de a considera un consum necontorizat la un apartament ca urmare a vreunui control nu se ia decat pe constatari obiective, asa cum v-am spus: apometre nesigilate, demontate si ne mai puse pe tevi, consumatori montati inaintea apometrelor, apometre defecte la care nu se mai invarte rotita sau se invarte foarte incet la debit mare, nu ca nu-i place de ochii cuiva.
Desi acest topic a fost deschis de altcineva, la noi in AP avem ceva similar.
Anume: la noi in bloc a fost achizitionat prin credit bancar in 2009 un apart, ale caror rate lunare la un moment dat nu au mai putut fi achitate de proprietar. Astfel ca acest apart a fost executat de banca (ian-febr 2015) si candva prin febr au aparut propr noi. Actualii propr au intrat in posesia apart efectiv abia la sfasitul lunii mai (?), desi dumnealor au semnat actele in febr. Din pacate, fostul propr a lasat datorii si la plata intretinerii, fiind restantier inca din dec 2014. In decursul mar-apr-mai, cat timp apart nu a fost locuit (dar detinut in acte de noii propr) au fost acumulate restante la plata intretinerii.
Asa se face ca intrebarea e: cine plateste pentru acele 3 luni (mar-mai)? Logic ar fi ca noii propr, desi dumnealor spun ca nu au locuit acolo, banca nedandu-le voie sa intre in apart (s-a facut si o intabulare provizorie in acest rastimp, nu cunosc procedurile in atare situatie).
Intretinerea din martie - mai o platesc noii proprietari, chiar daca nu au locuit acolo din motive obiective.
Nu au locuit, dar s-au inregistrat niste cheltuieli care se repartizeaza pe cota-parte indiviza si pe care, proprietari fiind, trebuie sa le achite. Este ca si cum ar fi plecat in vacanta si au lasat apartamentul nelocuit.

Pe de alta parte, nu i-a oprit nimeni sa vina la asociatie, sa se intereseze despre apartament, despre ce cheltuieli sunt si in final sa le achite.
Asa se procedeaza cand devii proprietar, nu lasi casa de izbeliste!
Buna ziua.

Din pacate dupa o luna sii jumatate ma aflu in aceeasi situatie. Presedinta asociatiei impreuna cu administratorul au refuzat sa incaseze luna mai 2015. Ca atare astazi s-a afisat luna iunie 2015 unde apare pe numele meu total de plata aproximativ 1.500 lei (inclusiv restante). Am incercat sa ii contactez pe fostii proprietari, dar nu raspund nici la telefon si nici la mesaje. De partea noastra este gospodarul blocului care a intrat intr-o altercatie cu dna presedinte incercand sa rezolve problema. Am solicitat dnei presedinte sa ne mentioneze in scris refuzul de a ne incasa cotele la intretinere. Dansa sustine ca va compensa o parte din acea restanta cu fondul de rulment achitat de fostii proprietari, dar acest lucru nu s-a intamplat nici pana la aceasta data. Orice discutie incercam sa purtam sfarseste prin ridicarea vocii de catre dna presedinte si imposibilitatea unei discutii. Conform celor mentionate de catre dna presedinte si dnul administrator "nu se poate incasa luna curenta fara plata restantelor..scrie peste tot". Dar restanta nu este a mea. Imi puteti comunica o baza legala pentru a lamuri aceasta problema odata pentru totdeauna?
Intentionez sa apelez la sprijinul unui avocat deoarece nu este normal ceea ce se intampla.

Multumesc,

Alte discuții în legătură

Pausal explicatii Tonyde Tonyde Buna ziua, As dori cateva lamuriri in legatura cu ce inseamna pausal. Administratorul asociatiei are o fisa in care trece indicii apometrelor pentru ... (vezi toată discuția)
Cine plateste pausal apa rece? cum putem descoperi hotul? ContSters109480 ContSters109480 Locuiesc intr-o scara de bloc cu 20 de apartamente, din care 1 nu are apometre in apartament. 19 detin centrala termica, implicit apometre. Scara are un ... (vezi toată discuția)
Calcul eronat techem sau sunt eu absurd ? de curand am luat in ... Mytro Mytro Calcul eronat Techem sau sunt eu absurd ? De curand am luat in administrare o asociatie unde calculul se face de catre Techem, exista o parte proprietari ... (vezi toată discuția)