avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 714 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Modificare organigrama - reorganizare Birou
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Modificare organigrama - reorganizare Birou

Ocup un post de șef birou într-o institutie bugetara (NU suntem functionari publici). Am dat concurs pentru ocuparea postului in 2005, cu plan de eficientizare a serviciilor ce faceau parte din structura Biroului, interviu, comisie, etc. În Statul de functii si Organigramă era denumit Birou, deși el a avut in tot acest timp structura unui Serviciu - 18 posturi /7 compartimente. Fostii directori nu au cerut CJ-lui transformarea postului din sef birou in sef serviciu de teama unui concurs in urma caruia ar fi riscat impunerea unei ”pile”.
Anul acesta s-a schimbat managerul prin ”concurs”.
Cu scopul de a-si numi într-o functie de conducere ”omul” și a ma înlătura total din functie, s-a facut deja un prim pas. S-a modificat Organigrama si Statul de functii prin Hotărâre de Consiliu Judetean. Fără o motivare solidă s-a hotarat scindarea Biroului coordonat de mine. S-a creat un Serviciu cu 11+1 posturi si un Birou cu 5+1 posturi, astfel încat mie mi-au lasat 5 oameni in subordine, minimum posibil și au creat inca un post de conducere = sef serviciu. Zilele trecute am primit Decizia prin care mi se comunică schimbarile expuse mai sus si ramânerea mea pe funcția de șef birou. Mentionez ca nu-mi pot fi aduse reprosuri de natura profesionala, in toti acesti ani am fost evaluate cu punctaj maxim si ca realizarile mele sunt binecunoscute si usor de demonstrat.
1. Este legala aceasta modificare?
2. Daca nu, cum pot să mă apăr?
3. Ce articole din legislatie ar trebuie sa invoc pentru a ataca in contencios Hotararea CJ și/sau Decizia conducerii.

Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:11, 21 Noiembrie 2015
Puteti sesiza Institutia Prefectului daca considerati ca hotararea respectiva este nelegala.

In practica judiciara s-a decis ca ; "Atributul de a hotărî înfiinţarea sau reorganizarea instituţiilor, serviciilor şi societăţilor comerciale de interes judeţean conferit de legiuitor autorităţii administrative judeţene include şi dreptul acesteia de a decide desfiinţarea lor printr-o hotărâre a consiliului judeţean; salariaţii unităţilor desfiinţate nu au un drept prevăzut de lege de a se opune dreptului de apreciere al autorităţii privitor la reorganizarea unui serviciu public. "
(Decizia nr.14/CA/15.01.2009 a Curţii de Apel Oradea - Secţia comercială şi de contencios administrativ şi fiscal).
In acest caz nu este vorba despre „înfiinţarea sau reorganizarea instituţiilor, serviciilor şi societăţilor comerciale” si nici de o desfiintare, ci de o reorganizare (nemotivata practic) a unui birou din cadrul unei organizatii necomerciale cu scopul clar de a destitui o persoană.
Inteleg ca din punctul dvs. de vedere este o practica legala ”numirea” in functii prin aceste mijloace si ca eu nu pot face nimic ca sa previn inlaturarea mea.
Ultima modificare: Sâmbătă, 21 Noiembrie 2015
ContSters374025, utilizator
Atentie, hotararea nu se refera la societati comerciale asa cum ati subliniat dvs ...ori este ori nu este reorganizare ???

Reorganizarea unei activitatii unei institutii poate include si numai reorganizarea unui birou.

Cred ca daca se vroia inlaturarea dvs, se desfiinta de la inceput postul de sef de birou si se infiinta unul de sef de serviciu.

Asa cum am mentionat anterior, angajatorul poate decide o reorganizare a departamentelor/compartimentelor din structura sa.
Da, se putea desfiinta de la inceput postul de sef de birou si sa se infiinteze unul de sef de serviciu.
Dar, ar fi fost prea usor de demonstrat reaua intentie, in conditiile in care nu mi se pot imputa motive reale: competență, disciplina, realizari concrete prin proiecte/activitati etc.,
Asa, prin limitarea prerogativelor și hărțuire la locul de muncă e mai simplu sa-ti atingi scopul final.
Oricum, mi-ati confirmat ca sansele mele de a dovedi cele afirmate sunt reduse, mai ales in conditiile coruptiei din ambele sisteme: administratie locala si justitie. Dar eu tot mai cred in dreptate, fie si macar in cea Divină.

Va multumesc!
Nu ar trebui sa generalizam coruptia la intreg sistemul , cunosc destui oameni din sectorul bugetar care isi fac treaba corect .

Alte discuții în legătură

Mutarea functionarului public dintr-un compartiment in altul in urma reorganizarii din 2010 ContSters112256 ContSters112256 In urma reorganizari din 2010 am fost mutat din compartimentul meu de situatii de urgenta in biroul de achiziti publice . Aceasta mutare sa facut fara ... (vezi toată discuția)
Desfiintarea abuziva a unui compartiment vevex vevex Sunt intr-o situatie foarte delicata si din aceasta cauza am nevoie de niste sfaturi avizate. De ceva ani de zile conduc un compartiment, un serviciu, mai ... (vezi toată discuția)
Organigrama nicol1 nicol1 In institutia la care lucrez s-a modificat organigrama, in sensul ca s-au desfiintat directii, serviciii,au aparut alte directii, au fost comasate ... (vezi toată discuția)