avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 147 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Repartizare cheltuieli comune intr-o asociatie de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Repartizare cheltuieli comune intr-o asociatie de proprietari

Sunt propietarul unui ap. intr-un bloc cu 20 ap. Am ales pentru plata cheltuielilor modalitatea de transfer bancar online. La transferul sumei in contul asociatiei banca acesteia ( diferita de banca la care am eu contul ) percepe un comision variabil in functie de suma. Administratorul a considerat ca acest comision bancar trebuie sa-mi revina spre plata mie integral. Intreb daca este corect sau comisioanele bancare platite de asociatie sunt considerate cheltuieli comune indiferent de sursa lor? Va rog sa-mi precizati daca stiti raspunsul si prevederea legala care cuprinde acest caz. Multumesc si la multi ani!
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 17:51, 18 Ianuarie 2018
I-auzi noi nu intelegem !!!
L-a asociatia noastra nu se fac incasari.Plata intretinerii se facea doar la banca n contul asociatiei pentru transparenta maxima.

Contul il avem la RZB si pachetul asociatii de proprietari e creat chiar de mine si de o colega (departamentul IMM) pentru asociatii non profit cind lucram la Raiff(RZB)
Pachetul e cel de mai jos:
[ link extern ]

10 lei pe luna si avem cont curent lei si cont de card lei + cont euro si cont $ si inca 50 lei pe an pentru card.
Nu exista comisiona de incasare si mai exista comisioan atunci cind eu platesc din cont facturi 2.1lei sau 3.1lei daca furnizorul are contul in alta banca si e in functie de suma.

Deci comisioanele 2.1 sau 3.1 si cei 10 lei pe luna sunt comisioane comune.


De 3 4 luni s-a modificaqt grila de comisionare au dublat tot 20 in loc de 10 au marit comisioanele mult si au introdus comision de incasare de 4 lei la transfer daca transferul vine din alta banca(interbancar doar).Desi am incercat si ne-am zbatut nu s-a putut scoate.
Am spus cum e posibil sa ne comisionati cind pachetul e disponibil pe site si tot nu s-a schimbat nimic.
.La ghiseu este la fel 0 cind depui bani in cont desi si aici au incercat prin introducerea unui comision pentru poersoane fizice care depun in cont de juridice.

Asadar daca transferi din alta banca online in RZB iapare un comison de 4 lei.de incasare.
Deci tu transferi 100 ajunge 100 si dessupra comision incasare tranzactia xxx de mai jos adica 4 lei.

Prin urmare am notificat toti locatarii ca daca platesc intretinerea din alta banca sa pun a4 lei in plus.
E normal ca cel care plateste din alta banca sa isi platesca singur comisionul.Daca nu ii convina ori merge la ghiseul oricarei filiale ori isi deschide un cont la RZB si atunci are comisonul 0.Ciudat este ca azi a intrat o suma din strainatate si nu i-a luat comision deci este doar pentru transferuri din Romania.

Daca actionarii vor sa taxeze tot si nu inteleg asta angajatii nu pot face nimic.
Deci e adevarat ca 2 apsi inapoi dar cine trebuie sa plateasca comisionul nu dumneavoastra?

Poate or sa dea o lege si sa oblige fiecare banca sa aiba un pachet pentru asociatii de proprietari cu un 10 lei pe luna si atat.Culmea este ca la mine toti ceilati 4 care platesc intretinerea prin transfer bancar din alte banci lucreaza toti la acele banci si nici eu nu au o oferta mai buna.( ing ar avea ceva dar are lispa filiale de incasare in lei la ghiseu)
multumesc,
m-am linistit, la noi e totusi mai bine caci avem si varianta mai simpla in cash.
Povesti cu banci care nu iau comisioane, care administreaza gratuit contul..., raman doar povesti. Pot fi oferte limitate, se mai poate negocia ceva daca rulajul e mare, daca ai cu cine discuta s.a.m.d. Dar este firesc ca orice banca sa aplice comisioane.
Nici RZB nu face exceptie si nu a facut niciodata. Sunt si alte banci care nu percep comision daca un membru al asociatiei merge cu banii in mana la ghiseul bancii la care are asociatia cont si depune banii acolo, iar banca nu percepe comision asociatiei. La fel si daca persoana are un cont la aceeasi banca cu asociatia. Banca noastra aplica aceleasi reguli: comision zero intrabancar, comisioane de 2-3-5 lei in functie de suma virata in contul nostru si de banca platitoare, dar avem comisione lunare, polita de asigurare s.a.m.d.

Cat despre suportarea acestor cheltuieli cu comisioanele bancare, conform legislatiei, acestea sunt cheltuieli de administrare si se repartizeaza (indiferent de felul comisionului: de administrare, de asigurare, de transfer...), tuturor proprietarilor, pe cota parte indiviza.
Cine vrea poate sa citeasca cu atentie HG 1588/2007 din care redau doar un articol:
Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; alte servicii administrative către proprietatea comună.

In contul asociatiei, de exemplu, primim bani de la trezorerie in fiecare an in urma cererilor depuse de proprietari cu redistribuirea a 2% din impozit. Banca aplica un comision si-l scade din soldul asociatiei. Ce-ar fi sa cerem statului sa suporte acel comision!?
In cont mai primim si ale sponsorizari. Ce-ar fi sa le cerem celor ce ne sponsorizeza sa suporte si comisionul bancar!?
Facem lunar cateva plati prin banca la furnizori sau prestatori de servicii. Platim comision si nu cred ca putem sa solicitam acelor furnizori sa ne achite comisionul nostru. Si ei platesc comisioane la banca lor cand le intra banii de la noi, de la asociatie.
Iar achitarea sumelor afisate pe lista de plata prin banca de catre un membru al asociatiei are mai multe avantaje care acopera bine acele comisioane suportate apoi de toti membrii asociatiei. Astfel asociatia poate incasa chiar daca proprietarul este plecat din localitate ori daca nu are timp sa vina la asociatie in programul de casierie. Scade aglomneratia de la casierie, nu se mai consuma chitantiere, registrul de casa, scade munca casierului, a contabilului la inregistrari si intocmirea jurnalului de casa deoarece locul acestuia este luat de extrasul de cont scos pe net sau luat de la banca lunar. Se elimina greselile de inregistrare cu pixul pe chitanta, in registrul de casa s.a.m.d. Administratorul sau casierul nu mai sunt nevoiti sa faca drumuri zilnice la banca si sa depuna banii incasati numerar pentru a nu ramane cu sume mari in casierie. Banii intra in contul bancar iar daca asociatia are atasat un cont de depozit poate obtine venituri din dobanzi. Noi platim lunar comisioane de 50-70 lei si incasam dobanda de 140-160 lei lunar. Asta in conditiile in care 1/3 din membrii asociatiei achita prin banca.
Repet despre comisioanele bancare: sunt cheltuieli de administrare si se repartizeaza conform legii pe CPI.
Repet si eu!
Aveam la parter Raiff(RZB) si BRD.Angatele RZB primesc pe mail lista cu sumele fiecarei luni in cazul in care locatarul uita cat are de platit.
Intre timp s-a mutat RZB la 1 Km in urmatorul orasel.
Locatarii nu au vrut sa schimbam la BRD intrucat erau comisioane mai mari ~50 lei pe luna.

Se poate plati la ghiseul oricarei banci RZB direct in cont comision 0.Program mai mare decat al oricarui administratiiadica banca are L-V : 9-18 in sute de locatii.
Se plateste online si daca banii vin din raiff e comision 0.
Daca banii vin din alta banca e 4 lei comisionul de incasare.
Toate comisioanele sunt cheltuieli comune pe cota indiviza exceptie normal face cel de incasare de 4 lei.

Daca toti locatarii platesc la ghiseul Raiff unde este comision 0 si dl Adriantot plateste online si din alta banca de ce ar trebui sa suporte ceilalti comisionul dv 4 lei??
E o chestie de corectitudine ca el sa isi suporte comisionul.
Dupa cum am spus toti cei care transfera din alta banca la mine sunt angajatii acelor banci.
Am o locatara care transfera angajata altei banci si care transfera ea cand isi aduce aminte diferite sume desi primeste lunar pe mail lista cu cit are de platit.
Daca ea transfera de 10 ori cite 1 leu sa platim noi 40 lei aiurea???


Eu si colegii ei am facut pachetul de pe site.La un moment dat un locatar a ajuns la o filiala undeva langa Bucurestii si angajata de la ghiseu a spus ca trebuie sa ii ia comision 3 lei lui la depunere( nu cunosteau grila de comisione si cind se aplica).
L-a enervat pe saracu om asa tare incat a asteptat 10 minute pana am sunat eu.
A plecat fericit ca avusese dreptate.Ca sa evit situatiile astea pe viitor am sunat la agentia locala si li s-a trecut numel tuturor pe masura ce ajungeau sa achite pe lista de delegati,
Astfel toti au delegatii.


Oricum nu am inteles
Adriantot
Iar achitarea sumelor afisate pe lista de plata prin banca de catre un membru al asociatiei are mai multe avantaje care acopera bine acele comisioane suportate apoi de toti membrii asociatiei.


Si da ar fi normal sa oblige toate asociatiile statul sa fie doar incasari in banca cum e prin alte tari.Si atunci cind fuge cineva cu banii se vede clar cine a fugit si de ce.
Nu mai tin administratorii banii si ii depun ei cind au chef .
Si e normal ca sa oblige bancile sa creeze un pachet ieftin pentru non profit.
Ultima modificare: Sâmbătă, 2 Ianuarie 2016
w_v_w_v, utilizator
Din pacate, de data aceasta nu pot sa fiu de acord cu d-nul Adriantot.
Repartizarea comisionului bancar pe care il percepe banca la care asociatia are deschis contul, pentru suma depusa in cont de catre un locatar, nu se imparte la toti locatarii. Portiunea din art.44 subliniata de dansul, nu se refera la aceasta cheltuiala. Eu as incadra-o mai degraba la acest articol:
"Art. 49. -
Cheltuielile pe beneficiari sunt cheltuielile cu privire la: citirea, calculul şi gestiunea consumurilor individuale de apă rece, apă caldă, căldură, gaze, energie electrică, deşeuri municipale; servicii cu privire la repartitoarele de costuri; chiriile spaţiilor comune - boxe, casa scării, holuri, spaţiu ghenă, terasă etc.; gestiunea ajutoarelor băneşti; gestiunea contractelor cu caracter individual; întreţinerea interfonului şi a părţii de instalaţie din interiorul apartamentului; verificarea metrologică a contoarelor individuale de energie termică, în cazul distribuţiei orizontale; reviziile instalaţilor interioare de gaze, apă şi încălzire; alte servicii individuale către proprietari."
Aceasta cheltuiala pentru asociatie reprezinta un serviciu individual, nu este general, precum comisionul de administrare cont curent. Nu pot sa impart aceasta cheltuiala celorlalti locatari, in marea lor majoritate - pensionari, care vin in zilele de incasari si platesc intretinerea cash.

Alte discuții în legătură

Achitarea intretinerii prin virament bancar presupune din partea proprietarului si suportarea comisionului bancar pentru operatiuni efectuate de asociatie? gabikov gabikov Citiva dintre membrii asociatiei noastre de proprietari achita cheltuielile lunare legate de intretinere prin virament bancar, respectiv prin transferul sumei ... (vezi toată discuția)
Cont bancar la asociatiile de proprietari si comisioane la incasare w_v_w_v w_v_w_v As dori sa stiu ce banci folositi pentru conturile asociatiilor dv. Daca pana acum ma laudam cu banca mea Raiff acum au introdus un nou comision la incasare ... (vezi toată discuția)
Sunt dator la asociație cu comisioane lunare pentru că plătesc întreținerea prin mobile banking. este legal ce mi se pretinde? codrutz2007 codrutz2007 Buna seara ,ma poate ajuta cineva ,platesc utilitatile ,nu la administrator ,ci prin Mobile Banking ,si aflu azi de la administrator ca sunt dator, am comision ... (vezi toată discuția)