avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1383 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... penalitati intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

penalitati intretinere

buna ziua,vreau o parere de la voi in legatura cu penalizarile la intretinere pe care le am. Am cumparat un apt. care avea datorii si penalizari IN 2005. Am platit restanta care era destul de mare si am lasat penalizarile pe mai tarziu.Asociatia m-a dat in judecata de doua ori, dar nu au castigat ,deoarece nu au adus probe la proces(le-au cerut date contabile pe care nu le-au adus).Precizez ca vreau sa platesc aceste penalizari dar vreau sa vad modul cum au fost calculate,deoarece am primit de la asociatie ,trei instiintari de plata ale penalizarilor, care erau cu trei sume diferite(eu nu am platit nici un leu din aceasta suma).La intrebarea mea de ce sunt diferite sumele,presedintele mi-a raspuns sec ca poate s-a gresit.Mai pot avea incredere in modul lor de plata?Mai nou, nu vor sa-mi primeasca banii la intretinere ,pe motiv ca este o hotarare o comitetului executiv.Mentionez ca am din nou proces cu ei in luna septembrie.Le-am spus ca am sa aduc un expert contabil ca sa verifice actele, la care ei mi-au raspuns, ca daca vreau asa ceva ,doar in timpul lor liber si sa-i platesc si pe ei ca pun la dispozitie actele contabile.Este corect asa ceva?ESTE CORECT SA AIBA CONTABILA DE LA RADET?NU ESTE VORBA DE NISTE CONFLICTE DE INTERESE?ACEASTA CONTABILA ARE CONTACT DIRECT CU FACTURILE DE LA ACEASTA ASOCIATIE LUCRAND LA RADET.ARE VOIE SA TINA CONTABILITATEA LA ASOCIATII LUCRAND LA RADET? SI ULTIMA INTREBARE:ARE DREPTUL SA-MI PUNA CHELTUIELI DE JUDECATA, LA RESTANTA, LA CARE EU PLATESC PENALIZARE.NU ARE NICI O HOTARARE DE JUDECATA IN CARE SA SCRIE ASA CEVA.CELE DOUA HOTARARI AU FOST CU SUSPENDARE A CAUZEI DIN LIPSA DE PROBE.VA MULTUMESC
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 21:50, 7 Septembrie 2009
Am sa va raspund cu speranta ca veti intelege mecanismul penalizarilor. Nu intru in amanunte. Va spun doar ca:
- o suma restanta se penalizeaza din momentul depasirii scadentei pana la momentul platii.Deci daca aveati de platit suma de 1000 lei la care era atasata o penalizare de 200 lei pana la momentul X al formularii cererii si Dv. ati platit 500 lei, v-au mai ramas de plata 700 lei, din care pentru restul de 500 neplatiti penalizarea merge inainte si se adauga la cei 200 neachitati de Dv.
- in cazul Dv. penalizarile vizeaza sume pe care le-ati achitat odata, in trecut, dar care atunci v-au fost penalizate si a caror penalizare n-ati achitat-o niciodata, astfel incat suma restanta a scazut, dar penalizarile neachitate au tot crescut cu noile acumulari, ajungand sa fie in suma mai mari decat restanta propriu-zisa.
....................
Nu stiu daca m-am facut inteleasa. Acelasi lucru vi l-a explicat si @adriantot. Noi doar intuim ce s-a intamplat in cazul Dv., nu putem sti daca au fost corect calculate sau nu. Eu, una, nu ma pronunt, numai incerc sa va lamuresc acolo unde cred eu ca nu intelegeti.....dar poate nu e asa...... :)
.....................
In ce priveste faptul ca vi s-au pus pe tabel cheltuielile de judecata este oarecum firesc. Asociatia a platit din fondurile ei acesti bani ca sa deschida actiunea, trebuia recuperati si se presupunea ca instanta va hotari ca trebuie sa achitati aceste cheltuieli. Oricum, daca ati fi castigat, vi s-ar fi returnat aceasta suma ceruta intr-un oarecare avans.
.....................
Trebuie sa remarc eleganta cu care priviti acest incident cu asociatia si sa va spun ca sunt convinsa ca orice plata isi va avea si rasplata...... :)
Ultima modificare: Luni, 31 August 2009
elga50, moderator
Presedintele a scris:


Aaa.. sa nu uit sa va spun... in 2006 nu era in vigoare L230/2007 asa ca ati citat gresit articolul!:P
=D>

Pentru a va linisti va garanteza ca si in vechile reglementari se prevedea cam acelasi lucru referitor la penalizari . Cititi H.G. 400 din 02/04/2003
Norme metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari
Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 311 din 08/05/2003
ARTICOLUL 25
(1) Cotele de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, calculate pentru fiecare proprietar din condominiu, vor fi achitate de acestia, dupa caz, in termen de maximum 15 zile de la data afisarii listei de plata, data care trebuie sa fie inscrisa in lista de plata respectiva. In vederea respectarii termenelor legale de plata a facturilor catre furnizorii de utilitati, administratorii au obligatia de a afisa lista de plata in termen de maximum 5 zile de la data primirii facturii expediate prin posta, certificata prin inscrisul de pe stampila postei, sau de la data confirmarii de primire, in cazul transmiterii facturii prin curier/delegat.
Dupa o perioada de 30 de zile de la expirarea termenului stabilit pentru plata, asociatia de proprietari poate calcula si percepe penalizari de intarziere pentru suma neachitata, in conditiile stabilite si aprobate de adunarea generala a asociatiei de proprietari. Penalizarile de intarziere nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de intarziere si se vor aplica pentru fiecare cota de intretinere lunara, fara ca suma penalizarilor sa poata depasi suma cotei de intretinere lunare la care s-a aplicat.
Asa!Acum e corect! =D>
Si sa nu uitam de art. 13 din Ordonanta 85/2001 pana la HG400! ;)
Ultima modificare: Luni, 31 August 2009
Presedintele, utilizator
Am inteles perfect tot ce ati zis pana acum,insa nu era mai bine sa fie trecuta in reclamatie suma de 1100 RON si 1666 RON ca provenind din 07/2000,daca asa a fost calculata de fapt si nu din ian 2003 ?
Ce pot sa va mai spun?Ca am fost printre cei care au refuzat iesirea din asociatie,acum o luna in urma,la insistentele unui pensionar care zicea ca are documente cu care demonstreaza ce matrapazlacuri fac cei de la asociatie si cand i-am cerut documentele respective,el de fapt a inceput sa ii faca portretul moral administratorului.Si credeti-ma ca atunci am fost aparatorul celor de la administratie.Daca faci o acuzatie o faci cu probe,daca nu,atunci taci, ca e mai bine.
Multumesc mult tuturor ptr lamuririle oferite si voi avea grija pe viitor sa urmaresc mai bine tot circuitul asta ce tine de asociatie,de cheltuieli,pierderi,etc si ,eventual,atunci cand voi constata nereguli sa imi informez vecinii care sunt tot mai nemultumiti de cheltuielile mari ce apar ,cel putin,pe timpul iernii.
Cu respect :love2:
Ultima modificare: Marți, 1 Septembrie 2009
saintromania, utilizator
Art.49 din Lg.230/2007 al.(2) precizeaza ca "Termenul de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, afisate pe lista lunara de plata, este de maximum 20 zile calendaristice."
1. de la data afisarii pot achita in orice zi din intervalul de 20 zile?
2. adunarea generala/comitetul stabileste nr. de zile ( 10, 15, 20 zile de la afisarea listei, ca in cazul procentului de penalizari) ?
Multumesc.

Alte discuții în legătură

Esalonare datorii catre radet gabita1988 gabita1988 Buna ziua! Sunt proprietarul unui apartament dintr-un bloc de 4 etaje, 2 scari , 30 apartamente, din Bucuresti, al carei asociatii de proprietari a acumulat ... (vezi toată discuția)
Cum se percep penalizarile? zahdorin zahdorin As avea o intrebare referitoare la perceperea penalitatilor pentru plata cu intarziere a cheltuielilor de bloc. Va rog sa ma lamuriti cum si in ce conditii pot ... (vezi toată discuția)
Penalitati intretinere dm16 dm16 Buna ziua! Situatia sta in felul urmator: Parintii mei au penalitati la intretinere in valoare de 11000+ ron. Mama nu mai munceste de cativa ani si asa s-a ... (vezi toată discuția)