Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua,
Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. Magazinul online a fost instiintat, in scris, pe 27 ianuarie. Pe 29 ianuarie produsul a fost predat curierului. Acum, daca este ne luam dupa ce scrie in OUG 174/2008 Art 11 alin 4 (Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului) , s-au depasit cele 15 zile si sunt indpretatit sa cer stornarea produsului si returnarea banilor. Nu?
Multumesc pentru lamurire
Se pare ca nu vor sa inteleaga.
Iata ce au raspuns: "Asa cum v-am raspuns in mesajul anterior, produsul dumneavoastra a fost preluat de catre departamentul Service PC Garage in cursul zilei de 04.02.2016 si se considera ca ne-ati adus la cunostinta lipsa de conformitate in momentul in care produsul a fost preluat in service. De asemenea, termenul maxim de solutionare nu a fost depasit, iar asa cum v-am mentionat anterior, va vom instiinta in momentul in care vom primi o solutionare din partea furnizorului."
Ce mai pot face?
Nu am cum sa trec cu vederea, mi se pare lipsa de respect fata de client.
Am depus reclamatia online, la ANPC.
Multumesc pentru sprijin si timpul acordat.
Va voi tine la curent cu evolutia acestui subiect.
In legislatia actuala se specifica ca data stabilita pentru efectuarea reparatiei nu poate depasi 15 zile. Ori acea data stabilita se face in scris de comun acord intre comerciant si consumator. In practica, inseamna 15 zile de la receptia produsului in service.
Nu poti anunta lipsa de conformitate si sa trimiti produsul peste 10 zile. Sau ce se intampla daca trimiti produsul si curierul il uita prin depozit?
Din acest motiv, ANPC nu cred ca va da curs reclamatiei dvs. daca nu s-au depasit cele 15 zile de la receptia produsului. Receptia produsului se dovedeste prin confirmarea de primire de pe AWB-ul de expediere sau prin procesul verbal de intrare in service (daca l-ati dus personal).
Verificati AWB-ul coletului pe site-ul curierului iar acolo veti vedea data, ora si numele celui care a facut receptia. Daca l-ati trimis pe 29 ianuarie, Vineri, cel mai probabil livrarea s-a facut pe 01 Feb. Luni si nu pe 04 Feb. cum spun ei.
Deoarece legea era destul de ambigua in cazul zilei de incepere a termenului de reparatie, la inceputul acestui an guvernul a emis Ordonanţa nr. 9/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora
Astfel:
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare."