avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 253 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs in garantie - termen legal 15 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs in garantie - termen legal 15 zile

Buna ziua,
Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. Magazinul online a fost instiintat, in scris, pe 27 ianuarie. Pe 29 ianuarie produsul a fost predat curierului. Acum, daca este ne luam dupa ce scrie in OUG 174/2008 Art 11 alin 4 (Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului) , s-au depasit cele 15 zile si sunt indpretatit sa cer stornarea produsului si returnarea banilor. Nu?
Multumesc pentru lamurire
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:40, 17 Februarie 2016
CatalinCD a scris:

Dle.Ares ... v-am suportat toate interpretarile "personale" ale Legii ( 15 zile de la data informarii furnizorului/vanzatorului... ) insa asta cu " asigurarea garantiei implica suportarea cheltuielilor de transport de catre comerciant." mi se pare ca depaseste orice limita ...
De pe orice magazin on-line ( EU sau nu ) cheltuielile de retur ale produsului cad in sarcina cumparatorului ! ...e-Bay, amazon... Daca va uitati la TV online.... ei spun asa: returnati produsul pe cheltuiala Dvs. !!!

Dumneavoastra nu faceti diferenta intre cheltuielile de retur, care sunt cheltuieli de returnare a produsului nefolosit si cheltuielile aferente asigurarii garantiei, deci ale repararii unui produs care trebuie trimis in service. Pe astea le suporta comerciantul.

Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.
...
Art. 12. - Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 şi 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.

[ link extern ]
Nu e interpretarea mea personala.

In rest, ce sa zic... pe langa ca interveniti in subiect fara sa va documentati dati dovada si de un grobianism rar pe forumul nostru. Daca v-ati fi adresat asa unui utilizator va propuneam pentru banare dar ca moderator am mai avut de-a face cu oameni ca dvs. si nu ma afecteaza.
Deci va rog sa va spalati bine tastatura, ca sa nu mai iasa mizerii din ea, ok?
Multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 17 Februarie 2016
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)
Bună ziua. va rog sa ma ajutați. dacă am comandat un produs ... Anamaria16 Anamaria16 Bună ziua. Va rog sa ma ajutați. Dacă am comandat un produs online de pe Souqeshop, iar produsul a venit deteriorat sunt obligata sa plătesc returul? Vreau ... (vezi toată discuția)
Garantie produs cumparat online tdrtdr tdrtdr Buna ziua, Am cumparat un telefon de la un magazin online. L-am primit pe 27 iar acum am observat ca are un defect la camera foto. Nu au trecut nici 48ore de ... (vezi toată discuția)