avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1572 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs in garantie - termen legal 15 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs in garantie - termen legal 15 zile

Buna ziua,
Recent, am achiztionat un produs de la un magazin online. Dupa o luna, a inceput sa nu mai functioneze corect, astfel ca, l-am trimis in garantie. Magazinul online a fost instiintat, in scris, pe 27 ianuarie. Pe 29 ianuarie produsul a fost predat curierului. Acum, daca este ne luam dupa ce scrie in OUG 174/2008 Art 11 alin 4 (Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului) , s-au depasit cele 15 zile si sunt indpretatit sa cer stornarea produsului si returnarea banilor. Nu?
Multumesc pentru lamurire
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:40, 17 Februarie 2016
Nu e prima oara cand se fac prost legile. Degeaba se scriu aberatii in legi daca acestea nu pot fi aplicate. Sa luam un caz in care dau telefon ca s-a stricat ceva luni. Marti merg si trimit pachetul cu posta (ca e mai ieftin) sau poate mai astept 2 saptamani si il trimit. Vineri soseste. Luni se trimite mai departe la importator sau producator. Calculati mai departe ... Iara subliniez: nu poti introduce intr-un contract intre 2 parti o a treia parte care nu are legatura cu ele - telefonul si transportatorul. Avem o adevarata cultura a legilor proaste, probabil si pentru ca legiuitorii sunt de proasta calitate. Tot la fel de bine doamna ar putea sa sune la Magazin si apoi sa astepte ca dupa 15 zile sa pice piesa gata reparata dintr-o drona fara sa trimita nimic.
Ultima modificare: Luni, 15 Februarie 2016
GermanAlex, utilizator
GermanAlex a scris:

Sa luam un caz in care dau telefon ca s-a stricat ceva luni. Marti merg si trimit pachetul cu posta (ca e mai ieftin) sau poate mai astept 2 saptamani si il trimit. Vineri soseste. Luni se trimite mai departe la importator sau producator. Calculati mai departe


Nu e obligatia dvs. sa expediati produsul in service, asigurarea garantiei implica suportarea cheltuielilor de transport de catre comerciant.
Deci ori il duceti la magazinul de la care l-ati cumparat, si se calculeaza de cand l-ati predat, ori anuntati comerciantul si va trimite un curier sa-l ridice, caz in care se calculeaza de cand l-ati predat curierului.

Puneti-va in postura clientului si vedeti daca va convine sa calculati asa cum ati spus.
daca doriti sa se intre odata si odata in legalitate si sa respectam toate prevederile legislative , fara echivoc, actionatii la ANPC, altfel daca vor vedea ca le merge , vor face asa cu toata lumea si probabail chiar si cu dv. a doua, a treia oara cand veti mai cumpara online !
Dle.Ares ... v-am suportat toate interpretarile "personale" ale Legii ( 15 zile de la data informarii furnizorului/vanzatorului... ) insa asta cu " asigurarea garantiei implica suportarea cheltuielilor de transport de catre comerciant." mi se pare ca depaseste orice limita ...
De pe orice magazin on-line ( EU sau nu ) cheltuielile de retur ale produsului cad in sarcina cumparatorului ! ...e-Bay, amazon... Daca va uitati la TV online.... ei spun asa: returnati produsul pe cheltuiala Dvs. !!!
Acest lucru are rolul de a preveni abuzurile cumparatorilor de rea-credinta !
Va mai spun o data: daca eu ca furnizor al produsului Dvs. NU am primit fizic produsul pe care il reclamati, NU fac nimic pt. Dvs. ! ...n-am ce sa repar, n-am ce sa inlocuiesc, nu va dau nici un ban retur !
Clar si pierdut la spate ?

nota: cand mai faceti afrimatii gen "Logica dvs. e straina de ce zice legea ... " ganditi-va ca azi sunt eu interzis pe site... maine s-ar putea sa fiti Dvs. pt. atac la persoana !
Confundați garanția cu returul, adică dreptul pe care îl are în cazul produsului defectat în perioada în care produsul beneficiază de garanție și dreptul si implicit obligațiile în cazul în care returnează produsul.
Ultima modificare: Miercuri, 17 Februarie 2016
gi-jane2, moderator

Alte discuții în legătură

Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)
Bună ziua. va rog sa ma ajutați. dacă am comandat un produs ... Anamaria16 Anamaria16 Bună ziua. Va rog sa ma ajutați. Dacă am comandat un produs online de pe Souqeshop, iar produsul a venit deteriorat sunt obligata sa plătesc returul? Vreau ... (vezi toată discuția)
Garantie produs cumparat online tdrtdr tdrtdr Buna ziua, Am cumparat un telefon de la un magazin online. L-am primit pe 27 iar acum am observat ca are un defect la camera foto. Nu au trecut nici 48ore de ... (vezi toată discuția)