avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 224 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Stampilarea chitantelor
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Stampilarea chitantelor

Buna ziua.De ceva luni bune,merg sa platesc intretinerea la apartament.Este normal ca pe chitanta pe care o primesc sa nu mi se puna stanpila?Este normal ca respectivul(presedintele de asociatie) sa rupa foaia din chitantier inainte de a o scrie?nu trebuie sa ramana copia la chitantier?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 22:19, 28 Februarie 2016
practicienii in domeniul asociatiilor de proprietari stiu ca dovada unei plati apare si in rubrica de restante a urmatoarei liste de plata. Se poate face dovada unei plati si prin faptul ca, sa zicem, in lista urmatoare restanta este zero.

Urmariti in lista urmatoare daca suma platita a fost operata.
Adriantot a scris:

s.c.serv ad loc s.r.l. a scris:
Incepand cu 01.01.2016 ordinul 3518 a fost abrogat, ca si ordinul pentru tipizate.

Ce prevedea acest ordin 3518, din ce an era si prin ce act a fost abrogat? Are vreo legatura cu subiectul in discutie: stampilarea chitantelor?


Cred ca este vorba despre Ordinul 3512/2008 abrogat de Ordinul nr.2.634 din 5 noiembrie 2015 al ministrului finanţelor publice privind documentele financiar-contabile in vigoare de la 01.01.2016
Rectificare: 3512. Multumesc pentru atentionare si completare.
ORDIN nr. 2.634 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar-contabile, prevede in partea generala din Anexa 1 la punctul 2:
2. Documentele justificative trebuie să cuprindă următoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele şi prenumele şi, după caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care întocmeşte documentul;
- numărul documentului şi data întocmirii acestuia;
- menţionarea părţilor care participă la efectuarea operaţiunii economico-financiare (când este cazul);
- conţinutul operaţiunii economico-financiare şi, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuării acesteia;
- datele cantitative şi valorice aferente operaţiunii economico-financiare efectuate, după caz;
- numele şi prenumele, precum şi semnăturile persoanelor care răspund de efectuarea operaţiunii economico-financiare.

Apoi in Anexa 2, se fac precizari cu privire la fiecare document financiar-contabil iar la chitanta se prevede:
CHITANŢA (Cod 14-4-1)
Se întocmeşte pentru fiecare sumă încasată, de către casierul entităţii şi se semnează de acesta pentru primirea sumei.

Acelasi lucru se spunea si in OMEF 3512/2008.

Este adevarat ca ultimul ordin l-a abrogat pe cel vechi dar in ce priveste prevederea ca nu mai este obligatorie stampilarea chitantelor (ca si a facturilor) nu sunt modificari inca din 2007.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Chitantier - asociatie de proprietari Daria123 Daria123 Asociatia de proprietari elibereaza chitantele pentru incasarea sumelor calculate pe listele de plata avand doar numar, seria nefiind completata. Chitantierele ... (vezi toată discuția)
Chitanta fara stampila BG BG Este valabila o chitanta eliberata de asociatia de proprietari fara sa fie stampilata?Dar fara semnatura? Apreciez daca imi comunicati si articolul din lege ... (vezi toată discuția)
Pastrare documente alinaleu70 alinaleu70 Buna ziua. Va rog sa-mi spuneti care este perioada de pastrare a documentelor financiare(chitantiere,liste de inventariere,dispozitii de ... (vezi toată discuția)