Ma confrunt cu o problema la facturile la serviciile RCS-RDS, in ceea ce priveste facturarea abonamentului si a traficului.
Imi poate spune cineva care este legea care reglementeaza plata abonamentelor in avans?
Stiu ca aparuse acum un an o lege prin care toti operatorii de servicii de telefonie, cablu tv , si alte utilitati, erau obligati sa nu perceapa in avans contravaloarea abonamentelor!
Nu se poate impune printr-o lege ce clauze sa contina un contract incheiat intre persoane private , respectiv o societate privata si clientii sai!B-)
Ba se poate si inca cum, se impune operatorului privat de cablu sau internet, telefonie, inclusiv caracterul cu care se redacteaza un contract #-o, adica 14, #-o .....asta fara sa va mai zic de cate autoritati au dreptul sa controleze legalitatea acestui contract si respectarea asa ziselor clauze minime contractuale .....:stunned:
in concluzie... legea a aparut in 2007, eu daca am un contract din 2006 in care nu e stipulat ca abonamentul nu se va percepe in avans.. aceasta lege vine si reglementeaza acest lucru!
Ordin nr. 92/2007 privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate
" Ordin nr. 92/2007 din 16/02/2007 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 128 din 21/02/2007 pentru aprobarea Normei privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia"
Avand in vedere prevederile art. 1 si 8 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 755/2003 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, cu modificarile si completarile ulterioare,
tinand cont de prevederile Hotararii Guvernului nr. 364/2005 privind aprobarea Strategiei Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor in perioada 2005-2008 si ale Planului de actiuni al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pe anul 2007, precum si de Raportul de specialitate nr. 1/278 din 12 februarie 2007 privind Proiectul de ordin pentru aprobarea Normei privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia,
vazand Referatul nr. 1/46 din 9 ianuarie 2007 cu privire la cresterea numarului de reclamatii privind activitatea operatorilor economici prestatori de servicii,
presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba Norma privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor,
Marian Zlotea
Bucuresti, 16 februarie 2007.
Nr. 92.
Normă din 16/02/2007 privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia
Art. 1. - Operatorii economici care desfăşoară activităţi de prestări de servicii au obligaţia de a informa consumatorii corect, complet şi precis asupra drepturilor lor, conform prevederilor prezentului ordin.
Art. 2. - Orice contract preformulat încheiat între operatorii economici şi consumatori, având ca obiect prestarea de servicii, trebuie să cuprindă clauze contractuale redactate într-o formă clară, fără echivoc, precum şi informaţii complete şi precise.
Art. 3. - Contractul preformulat este acel tip de contract redactat în întregime sau aproape în întregime de către operatorul economic prestator de servicii, consumatorii neputând modifica sau interveni asupra clauzelor contractuale, ci având doar posibilitatea de a le accepta sau nu.
Art. 4. - Dreptul consumatorilor de a fi informaţi se concretizează în acordarea următoarelor informaţii în cadrul contractului preformulat de către operatorul economic prestator de servicii:
a) momentul începerii şi cel al încetării contractului, cu posibilitatea denunţării unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fără taxe suplimentare;
b) modalităţile de executare, suspendare sau încetare a serviciului prestat: termene, notificări, condiţii etc.;
c) notificarea în scris, cu 30 de zile înainte de data pentru care a fost încheiat contractul al cărui termen de valabilitate se prelungeşte în mod automat;
d) notificarea în scris a consumatorilor, cu minimum 15 zile înainte de întreruperea sau încetarea furnizării serviciului respectiv;
e) modalitatea de penalizare pentru operatorii economici, în cazul în care aceştia nu respectă termenele sau parametrii de calitate privind furnizarea serviciului respectiv;
f) modalitatea de plată a serviciilor furnizate, cu menţionarea în mod clar şi neechivoc a preţurilor şi tarifelor ce trebuie achitate de către consumatori, cum sunt: termene de plată, reduceri din factură corespunzătoare perioadei în care serviciul nu a fost furnizat din culpa operatorului economic, întârzieri la plată, procente de penalitate etc.;
g) informaţii despre perioada de graţie, în situaţiile în care aceasta se acordă;
h) informaţii complete despre taxe, dobânzi, comisioane, garanţii, penalităţi, despăgubiri, rate etc., în funcţie de natura serviciului prestat;
i) informaţii complete despre condiţiile de acordare a creditului, condiţiile de depozit, condiţiile de leasing, condiţiile de asigurare, după caz;
j) informaţii complete privind modul de prestare a serviciului - termene de instalare a echipamentelor, de livrare a unui produs, termenul de executare a unui serviciu, termene de remediere a defecţiunilor;
k) informaţii complete despre condiţiile de despăgubire a consumatorilor în cazul în care aceştia au suferit pagube din culpa operatorilor economici;
l) acordarea posibilităţii consumatorilor de a refuza prelucrarea datelor personale în scop de marketing sau de cedare a acestora către terţi;
m) acordarea posibilităţii consumatorilor de a-şi exprima opţiunea privind achitarea abonamentului sau a altor sume solicitate în avans de către operatorul economic prestator de servicii;
n) notificarea consumatorilor şi solicitarea acordului acestora în cazul în care datele personale sunt cedate către terţi;
o) modalitatea de notificare a consumatorilor în cazul modificării unilaterale a condiţiilor referitoare la prestarea serviciului de către operatorul economic, cum ar fi: grila de programe, tarife, dobânzi etc., cu acordarea dreptului consumatorilor de a renunţa la serviciu, fără costuri suplimentare;
p) modalitatea de notificare a consumatorilor şi de solicitare a acordului acestora cu privire la modificarea caracteristicilor produselor şi serviciilor care urmează să fie furnizate, a termenului de livrare a unui produs ori de executare a unui serviciu;
q) pentru a beneficia de o redactare clară şi pentru ca textul contractului să fie lizibil, este obligatoriu ca mărimea fontului utilizat la redactarea întregului text să fie de minimum 10;
r) procedurile de soluţionare a eventualelor litigii ivite între părţile contractante.
Dupa cum ati observat din prevederile acestui Ordin: m) acordarea posibilităţii consumatorilor de a-şi exprima opţiunea privind achitarea abonamentului sau a altor sume solicitate în avans de către operatorul economic prestator de servicii; Operatorul nu poate impune plata in avans a abonamentului, dar daca consumatorul isi exprima acordul pentru acest lucru operatorul poate incasa valoarea abonamentului in avans.
pai am gasit mult mai multe nereguli ale RCS-RDS incalcate vizavi de acest ordin 92/2007
Insa stiu ca pe langa acest ordin dat practic de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, si o LEGE prin care toti operatorii din telecomunicatii ... si prestatorii de servicii... nu au voie sa mai perceapa in avanas contravaloarea abonamentelor!
Contract furnizor
soso35
Buna ziua
Vin cu o problema pe care sunt sigur ca multi o au si anume contractul de televiziune cu U. Sunt client U. de aproape 10 ani iar in data de ... (vezi toată discuția)