avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 285 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Abonament perceput in avans de operatorii de cablu TV
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Abonament perceput in avans de operatorii de cablu TV

Buna ziua,

Ma confrunt cu o problema la facturile la serviciile RCS-RDS, in ceea ce priveste facturarea abonamentului si a traficului.

Imi poate spune cineva care este legea care reglementeaza plata abonamentelor in avans?
Stiu ca aparuse acum un an o lege prin care toti operatorii de servicii de telefonie, cablu tv , si alte utilitati, erau obligati sa nu perceapa in avans contravaloarea abonamentelor!

Multumesc anticipat
Andrei
Cel mai recent răspuns: UrbanJohn , utilizator 22:19, 18 August 2010
Multumesc foarte mult!

Mi-ati fost de un real folos!

Am acum argumente in ceea ce priveste abuzul RCS-RDS care incearca sa ocoleasca legea, si sa ceara pe dupa ciresi... plata oarecum in avans.

Detaliez aici:

RCS-RDS emite pe 21 iulie o factura pentru luna august, cu data scadenta pe 31 august.
Pe 1 august ajunge la mine in cutia postala.
In factura scrie ca suma de plata inseamana asa:

1. abonamentele pentru luna AUGUST la :
- cablu tv
- internet
- telefon

suma x (o singura suma in dreptul acestora... ne stiind clientul cat face fiecare serviciu respectiv in parte!! - lucru pentru care tocmai au fost amendati si urmeaza sa schimbe softul)
2. Trafic telefonie
- pentru perioada iunie-iulie. - suma x.


Iar in pretul total apar si cu un sold neplatit de 16,8 ron

Avand in vedere faptul ca factura de pe iulie a avut data scadenta 31 iulie, eu platind integral aceasta suma in valoare de 72 ron, pe data de 26 iulie, nu pot pricepe cum ei deja de pe 21 iulie au emis noua factura, si au realizat ca am platit incu 16,8 ron mai putin....

Acum ca sa incerc sa dau vina pe o factura precedenta... neplatita integral nu am cum, eu platind ce scrie pe facturi INTEGRAL!! Pana la data scadentei trecuta pe facturi, si mai ales pe factura precedenta aveam sold ZERO.

Consider ca exista erori in baza lor de date, ca perioada de trafic de 2 luni este inadmisibila. Nu are cum sa puna in luna iulie ca si perioada de trafic: mai-iunie, iar in factura din august: iunie-iulie. (aceasta situatie cu trafic pe 2 luni tine de mult timp dar nu mi-a sarit in ochi!!)
Cum se poate interpreta acest lucru? traficul pe iunie (in cazul de fatza) intra in doua facturi? a crescut intre timp traficul?? a crescut euro? Cum pot explica logic aceasta aberatie?

Motivul RCS pentru care emite facturi asa devreme... simplu: pentru a evita intarzierile datorate curierilor.... si sa ajunga facturile la timp. Ajung ele... dar ERONATE!!

Omul de buna credinta de indata ce primeste factura o primeste... asta e miza de fapt...



Toata tevatura a inceput in aprilie... cand am fost decablat ABUZIV de catre RCS pentru o factura inchipuita ca neplatita din octombrie 2007. Am dovedit ca am platit acea factura... si de atunci ei tot se fofileaza... si eu tot gasesc mai multe nereguli in contabilitatea lor... in facturi... etc etc.

Ma gandesc serios sa ii dau in judecata... dar financiar nu stiu daca pot duce in spate un asemenea proces.
Astept sugestii
Multumesc mult
totusi si cei de la telefonia mobila isi incaseaza abonamentul in avans .ex: ab. la orange-factura emisa la 2 august , abonamentul facturat pe august , convorbirile pe iulie.deci tot in avans plata ab.
Cei de la UPC factureaza tot asa?
Si ei factureaza in avans, daca ne gandim la data de facturare, dar nu si daca luam in considerare scadenta. Adica la 1 ale lunii iti trimit factura pentru luna in curs, iar scadenta este pe 30/31 ale lunii. Deci intr-un fel poti plati factura dupa ce ai beneficiat de serviciile lor, nu in avans.
pot factura in avand numai daca abonatul doreste sa achite abonamentul anticipat. in rest, nu mai au voie sa incaseze anticipat.

Alte discuții în legătură

Contract furnizor soso35 soso35 Buna ziua Vin cu o problema pe care sunt sigur ca multi o au si anume contractul de televiziune cu U. Sunt client U. de aproape 10 ani iar in data de ... (vezi toată discuția)
Cine reglementeaza in romania sistemul de facturare betinal betinal Cine reglementeaza in Romania sistemul de facturare? M-am adresat oficiului pentru protectia consumatorului cu o problema legata de facturile emise de ... (vezi toată discuția)
Problema contract rds mihbar mihbar Buna ziua Sunt intr-o situatie total neplacuta cu cei de la RCS-RDS Romania. In urma cu 6 ani am facut un contract ei pentru un serviciu CableLink. In ... (vezi toată discuția)