Va multumesc pentru raspuns.
Am mai multe intrebari :
-In deciziile emise de societate se poate folosi legi, decrete care nu mai sunt valabile ( ex: decretul 400/81 ), decizia emisa mai are valabillitate .
-Pentru ocuparea postului de responsabil cu protectia muncii pe societate poate fi o persoana fara pregatire in domeniu ? , ce conditii trebuie sa indelineasca .
1. Nu se pot folosi acte normative abrogate la emiterea unor decizii interne. Decretul 400/1981 a fost abrogat de Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă .
2. Norme de aplicare a Legii 319/2006
art. 20
(1) Desemnarea nominală a lucrătorului/lucrătorilor pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie se face prin decizie scrisă a angajatorului.
(2) Angajatorul va desemna lucrătorul numai din rândul lucrătorilor cu care are încheiat contract individual de muncă cu normă întreagă.
(3) Angajatorul va consemna în fişa postului activităţile de prevenire şi protecţie pe care lucrătorul desemnat are capacitatea, timpul necesar şi mijloacele adecvate să le efectueze.
...
art.23
(1) Serviciul intern de prevenire şi protecţie trebuie să fie format din lucrători care îndeplinesc cel puţin cerinţele prevăzute la art. 49 şi, după caz, alţi lucrători.
...
art.47
Nivelurile de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, necesare pentru dobândirea capacităţilor şi aptitudinilor corespunzătoare efectuării activităţilor de prevenire şi protecţie, sunt următoarele:
...
b) nivel mediu;
c) nivel superior.
art.49
(1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu sunt:
a) studii în învăţământul liceal filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b).
art.50
(1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului superior, care trebuie îndeplinite în mod cumulativ, sunt următoarele:
a) absolvirea, în domeniile fundamentale: ştiinţe inginereşti, ştiinţe agricole şi silvice, cu diplomă de licenţă sau echivalentă, a ciclului I de studii universitare, studii universitare de licenţă, ori a studiilor universitare de lungă durată sau absolvirea cu diplomă de absolvire a studiilor universitare de scurtă durată;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore;
c) absolvirea cu diplomă sau certificat de absolvire, după caz, a unui program de învăţământ postuniversitar în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată de cel puţin 180 de ore.
(2) Îndeplinirea cerinţelor prevăzute la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatele de absolvire a cursurilor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c).
(3) Cerinţa minimă prevăzută la alin. (1) lit. b) şi c) este considerată îndeplinită şi în situaţia în care persoana a obţinut o diplomă de master sau doctorat în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Buna seara,
Mi-am depus demisia cu art 55 lit b (cu acordul partilor), in urma discutiilor pe tema demisiei , concluzia a fost ca nu poate sa semneze demisia decit cu preaviz.
Intrebare: este legal , ce drepturi am in aceste conditii ( cu privire la timpul de lucru , etc.)
1.Nu exista demisie cu acordul partilor.
2. Fie solicitati incetarea c.i.m. cu acordul partilor(art.55 lit.b C.mun.), fie prin demisie (art.81 C.mun.).
In primul caz, nu se acorda preaviz. Demisia poate fi cu sau fara preaviz.
3. Pe durata preavizului, c.i.m. continua sa-si produca efectele.
Reducerea timpului de munca in perioada preavizului acordat pentru concediere este posibila numai daca este prevazuta in c.i.m., in c.c.m. aplicabil angajatorului sau in regulamentul intern al acestuia.
In lipsa unor astfel de prevederi, durata timpului de munca este cea stipulata in c.i.m. .. De exemplu, daca in contractul de munca aveti trecuta o durata a timpului de munca de 8 ore/zi, atunci in preaviz av trebui sa veniti la serviciu tot 8 ore/zi.
Formularea a fost facuta la modul:
Domnule................
Subsemnatul............angajat..........,prin prezenta va aduc la cunostinta ca doresc incetarea contractului de munca ...........in baza art 55 lit b din CM -legea 53/2003 modificata si complectata, incepand cu data de .....................
In aceasta situatie mai este nevoie de preaviz.
Daca nu care este temeiul legal. In cazul in care angajatorul nu este de acord care sunt pasii de urmat.