avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 718 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... mai trebuie si decizie ?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

mai trebuie si decizie ?

Buna dimineata !

Va rog mult sa ma ajutati si sa imi spuneti
daca la angajarea unui salariat
s-a intocmit doar Contractul individual de munca
si s-a omis emiterea unei Decizii de angajare,
este vreo problema ?

Este suficient doar Contractul individual de munca
sau trebuia data si o Decizie de angajare ?

Daca trebuia data si o Decizie de angajare,
cum mai poate fi remediata problema ?
Cel mai recent răspuns: oanaportar , utilizator 22:48, 11 Noiembrie 2020
@ oanaportar

1. Exista in procesul-verbal de control al ITM-ului trasata ca masura emiterea de proceduri operationale ?

2. Puteti solicita si un punct de vedere la Inspectia Muncii sau Ministerului Muncii - foruri ierarhic superioare ITM-ului cu privire la acea decizie de incadrare, inclusiv baza legala a emiterii acesteia.
1. Nu.
Dar o asemenea masura ne-a fost data spre indeplinire pe viitor ....
Ultima modificare: Marți, 26 Iulie 2016
oanaportar, utilizator
1.Subiectul controlului intern /managerial are DIRECTA LEGATURA cu emiterea deciziei /neemiterea unei decizii la incadrare si cu cerinta inspectorului ITM,pt ca vorbim despre o entitate bugetara ,in care daca exista o reglementare de ordin intern in care se preciza clar pt care situatii si in ce conditii se emit decizii care nu au ca temei legal acte normative,si din continutul careia reiesea ca decizia nu se emite la incadrare ,desigur orice control nu numai control ITM nu putea sa emita o concluzie care sa vina in contradictoriu cu ce este stabilit prin proceduri ,iar aceste aspecte sunt abordate in continutul actului normativ si prin prisma experientei profesionale personale afirm acest fapt .
Poate ca la prima vedere nu ar avea nicio tangenta,dar in fapt este strans legat de topicul de fata si nu este deloc o abordare off topic!

2." Controlul intern reprezinta ansamblul politicilor si procedurilor concepute si implementate decatre managementul si personalul entitatii publice, in vederea furnizarii unei asigurari rezonabile pentru: atingerea obiectivelor entitatii publice intr-un mod economic, eficient si eficace;respectarea regulilor externe si a politicilor si regulilor managementului; protejarea bunurilor si ainformatiilor; prevenirea si depistarea fraudelor si greselilor; calitatea documentelor de contabilitate si producerea in timp util de informatii de incredere,referitoare la segmentul financiar si de management ."

Paragraful acesta il regasiti exact in aceasta forma in ANEXA I la ORDIN 946/2005-
CODUL CONTROLULUI INTERN, cuprinzand standardele de management/control intern la entitatile publice


STANDARDELE DE MANAGEMENT/CONTROL INTERN LA ENTITATILE PUBLICE-
Prezentare generala,(Obiectivele entitatii publice ), pc 3(obiectiv 3)


3) Conformitatea cu legile, regulamentele si politicile interne:

-Descompunerea si formularea obiectivelor
........
-Planificarea
........
- Organizarea
..........
-Riscurile
........
-Procedurile
........
-Activitatile de control- Definirea



@oanaportar:
"Am vazut ca ITM trece peste si peste proceduri
si iti recomanda masuri ...
pe care le crede de cuviinta
si care unele nu sunt in legi...."


In acest caz se poate contesta raportul de control ! Orice constatare si orice masura se ia in temeiul unei reglementari ,nu in mod arbitrar !
Ultima modificare: Marți, 26 Iulie 2016
ContSters391349, utilizator
1. Erau doua paragrafe si nu numai unul singur , mot-a-mot.

2. Cititi inca o data mesajul initial si dupa aceea afirmati daca este sau nu offtopic.
1Cunosc mesajul utilizatorului si e posibil ca raspunsurile mele sa fie considerate off topic, depinde de unitatea bugetara in care iti desfasori activitatea,de organul ierarhic superior care poate transmite anumite instructiuni specifice de probitatea profesionala a conducatorului unitatii.... sau de bunele intentii ale acestuia
Aspectul ,eu l-am tratat din pc de vedere practic al celui care a a lucrat in sect bugetar si care a intampinat direct aceste probleme .... inclusiv controale !

2. ART. 2(ordin 946/2005)
(1) Conducãtorul fiecãrei entitãţi publice dispune, ţinând cont de particularitãţile cadrului legal de organizare şi funcţionare, precum şi de standardele prevãzute în anexa nr. 1, mãsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activitãţi.
Acesta e continutul articolului dupa care m-am inspirat nu l-am citat exact ci am facut trimitere la ordin
Ultima modificare: Marți, 26 Iulie 2016
ContSters391349, utilizator

Alte discuții în legătură

Ordin 1649/2011 privind modificare ordinului 946/200 LucianSirbu LucianSirbu Buna Ziua. Va rog sa ma sprijiniti in aplicarea corecta a standardului nr. 4 din Ordinul 946/2005 privind,, functiile sensibile,, Daca ati putea sa- mi ... (vezi toată discuția)
Ordinul 200/2016 al ssg privind controlul managerial intern buiavasi buiavasi buna ziua! as vrea sa imi precizati si mie unde se regaseste in acest ordin obligativitatea institutiei de a-si intocmi procedurile interne? multumesc! (vezi toată discuția)
Abrogat gluten gluten OMFP 946/2005 ,este in vigoare ? Multumesc! (vezi toată discuția)