Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
am nevoie de cineva cu experienta pe relatia cu sindicatul, va rog.
Exista urmatoarele doua situatii, in acest moment:
1. Conform CCM, in data de 22.10. trebuia sa implementam noul RI. In data de 13.10. am dat materialul, conducerii sindicatului. In data de 19.10, au venit catre noi cu o adresa conform careia mai au nevoie de timp de studiu si ca revin ei cand e gata acest studiu. Le-am inaintat o adresa prin care i-am informat ca data la care asteptam un feedback de la ei, este 24.10, ca in 26 e sedinta de consultare si ca de la 01.11. RI intra in vigoare. In cazul in care vor reveni iar, asa cum suntem obisnuiti, cu o tergiversare, ce putem face? Legal, putem face ceva?
2. In situatia in care are loc sedinta de consultare, va rog, cum trebuie sa se desfasoare exact, d.p.d.v. legal, aceasta?
Multumesc!! :)
Am ajuns in urmatorul punct: in urma negocierii CCM, s-a recurs la modificarea RI in vigoare. S-a transmis documentul, spre analiza, conducerii sindicatului si s-a solicitat ca in 10 zile sa vina cu revendicari, daca este cazul, in vederea consultarii. Dupa aceste 10 zile, au solicitat o prelungire a termenului. S-a mai acordat o saptamana. Dupa acesta saptamana, au solicitat iar, o prelungire. Societatea a fost de acord cu inca o prelungire, tot o saptamana, mentionand de data aceasta ca termenele acordate sunt rezonabile si ca neprimirea niciun raspuns este considerat ca accept. A trecut si aceasta ultima saptamana iar sindicatul a revenit cu alta adresa de prelungire a termenului, in vederea consultarii. Ce putem face, in situatia data? Am gasit speta in care s-a implementat RI fara aceasta consultare dar am gasit si speta in care, lipsa consultarii a dus la anularea RI. Nu gasesc in lege ceva despre refuzul/tergiversarea sindicatului privind consultarea...
Codul muncii dispune:
Art. 8
(1) Relaţiile de muncă se bazează pe principiul consensualităţii şi al bunei-credinţe.
(2) Pentru buna desfăşurare a relaţiilor de muncă, participanţii la raporturile de muncă se vor
informa şi se vor consulta reciproc, în condiţiile legii şi ale contractelor colective de muncă.
Art. 241
Regulamentul intern se întocmeşte de către angajator, cu consultarea sindicatului sau a
reprezentanţilor salariaţilor, după caz.
Regulamentul intern trebuie intocmit de angajator, singura obligatie a acestuia in aceasta privinta este sa consulte sindicatul/reprezentantii salariatilor.
Din punctul meu de vedere dovada predarii materialului catre sindicat, apoi dovada amanarilor repetate pe care le-ati acordat urmare solicitarilor partii de dialog fac dovada atat a indeplinirii obligatiei, cat si a bunei-credinta in raporturile cu partenerul dvs. de dialog social. De altfel ati mentionat ca Societatea a fost de acord cu inca o prelungire, tot o saptamana, mentionand de data aceasta ca termenele acordate sunt rezonabile si ca neprimirea niciun raspuns este considerat ca accept.
Reiterez faptul ca aveti doar obligatia de a-l consulta la intocmirea regulamentului, nu cea de a cadea de acord asupra acestuia, ca in cazul contractului colectiv de munca, unde acordul partilor este esential pentru incheierea acestuia. Este diferenta semnificativa in privinta celor doua acte juridice.