Lucrez la unitate de stat(dar nu se desfinteaza doar isi mai restrange din personal si sunt salariat civil), si sunt gravida in 18 saptamani.I-am anuntat in scris din septembrie ca sunt gravida. Momentan sunt in concediu medical si ei mi-au trimis preaviz de concediere in care scrie ca se disponibilizeaza un post( pe baza art.65 alin1 Codul muncii) si se da concurs si cine ia nota mica pleaca. Ei nici nu aveau dreptul sa-mi trimita preaviz cat sunt in concediu medical dar ce ma intereseaza, pot sa ma dea afara daca nu ma prezint la examen. Dar daca ma prezint? Dar daca merg la munca dupa examen.Ca ei mi-au bagat sub nas o ordonanta de protectia maternitatii in care se poate da afara salariata gravida dar din alte motive decat cele de sanatate. MAi e valabila legea 25 din 5 martie 2004 saui Codul muncii actualizat e valabil?Dupa codul muncii nu ar putea sa ma dea afara.Dupa ordonanta ar putea.Asa cred eu. Pot sa imi dea preaviz cat sunt gravida? Ce emai tare codul muncii din 2005 sau ordonanta din 2004
Concedierea salariatilor nu poate fi dispusă pe durata incapacitătii temporare de muncă, stabilită prin certificat medical conform legii sau pe durata în care femeia salariată este gravidă, în măsura în care angajatorul a luat cunostintă de acest fapt anterior emiterii deciziei de concediere.