avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 596 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Problema cu operator telefonie mobila
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Problema cu operator telefonie mobila

In urma cu un an si doua luni am incheiat un contract cu Orange. De cateva luni mi-am activat optiunea wap unlimited pe telefon, iar in urma cu aproximativ 20 zile am facut prostia sa conectez telefonul la un laptop. Nestiind ca nu se conecteaza prin wap unlimited ci prin alt serviciu Orange (acces mobile internet), am folosit internetul pe laptop in decursul a doua zile, timp cumulat 7h, intrand pe diferite site-uri ca: youtube.com etc., pana cand am fost sunat de catre un operator Orange care mi-a spus ca am un cost suplimentar de 280Euro.Din acel moment nu am mai folosit telefonul conectat la laptop, iar a doua zi am fost resunat de un operator Orange care mi-a spus ca dupa reactualizare am un cost de 460Euro si mi-a suspendat automat abonamentul.
Vazand situatia in care ma aflu am facut o cerere de anulare a costului suplimentar din urmatoarele motive:
"- serviciul acces mobil internet nu mi-a fost prezentat corespunzător în momentul întocmirii contractului
- având activă obţiunea wap unlimited, pe care o folosesc de mai mult timp, nu am fost informat că la conectarea telefonul la un PC, conectarea nu se face prin wap unlimited, ci se conectează automat la acces mobil internet. Acest lucru alături de faptul că o să fiu taxată, sau tariful perceput pentru acest serviciu, nu au fost specificate.
- fiind un serviciu activat automat, ar fi trebuit să fie restricţionat de o parolă la fel ca și alte servicii oferite de Orange.
- nu am fost informat și nu am știut că sunt taxată decât în momentul în care am fost sunată de către un operator Orange, care m-a informat despre situaţie și din acel moment nu am mai utilizat acest serviciu. Precizez că până când am fost informată de operatorul Orange am folosit acest serviciu în data de 18/08/2009 și 19/08/2009, timp total cumulate 7ore 46minute, timp în care, ulterior am aflat că acumulasem un cost suplimentar de 464,84 euro, fiind taxată cu 0.90 euro pe MB.
Acest cost suplimentar de 464.84 euro, extrem de mare pentru mine, nu am posibilitatea să-l plătesc și consider că nu este normal și corect să-l plătesc pentru că nu am fost informată despre acest serviciu, fiind activat automat, nu la cererea mea. În plus nu sunt prevederi legate de taxare în broșura cu informaţii și servicii *100#, nu am știut că l-am accesat, nu este restricţionat de o parolă.
În cazul în care soluţia va fi nefavorabilă mă voi adresa unui jurist pentru a putea rezilia contractul, iar recuperarea creanţei faţă de mine va fi o procedură destul de grea și anevoioasă, timp în care va fi adoptată legea insolvenţei persoanelor fizice, unde mă încadrez și eu.
Totuși am speranţa că o să-mi înţelegeţi situaţia creată și o să-mi soluţionaţi favorabil această cerere, pentru a-mi putea respecta obligaţiile contractului, iar după terminarea lui să închei un nou contract sperând să fie o colaborare cât mai bună."
Aceasta cerere am formulat-o eu fara sa ma consult cu cineva, iar raspunsul a fost unul negativ, ca nu o sa-mi anuleze costul suplimentar. De asemenea am fost si la Protectia consumatorului unde am depus o reclamatie, de unde astept un raspuns.
Va rog sa ma ajutati cu un sfat pentru ca nu mai stiu ce sa fac.
Va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: daniel1979 , utilizator 03:27, 1 Decembrie 2009
Da, aiurea... Scria de acel serviciu, scria ca va costa in plus... nu prea aveti de ce anume va lega.
Incercati sa va referiti la faptul ca acum "v-au adus la cunostinta", cumva acceptand ca nu stiati anterior si cereti-le dovada ca vi le-au facut cunoscute inainte si nu acum, inainte adica la semnarea contractului, acele tarife si/sau servicii.
Sanse reale insa... ma indoiesc, sigur e pecizat in contract cum puteti afla tarifele exacte.
Da aveti dreptate,multumesc! Dar faptul ca acest serviciu este activat automat,si nu la cerere, nu este un abuz? Eu nu am cerut acest serviciu,l-am folosit fara sa stiu ca se activeaza,am crezut ca se conecta prin wap unlimited(pt.care aveam abonament),datorita activari lui automate am facut costul respectiv! Nu??
Pai cum nu stiati ca se activeaza daca scrie in contract? Si daca se stie ca wapul e limitat ca trafic de date fata de netul prin mobil? Ca trebuia sa faceti alte setari ca sa folositi wap pe laptop?
Inteleg ca dv. nu ati avut anumite cunostinte tehnice, insa care e vina lor pentru asta?
Da, datorita activarii automate ati facut acele costuri sau datorita ca nu stiati ce setari sa faceti pe laptop... in orice caz, puteati dezactivarea/blocarea respectivului serviciu, nu?
De unde sa stie ei ca nu ati studiat contractul?...

Din pacate, eu nu vad greseli ale lor dpdv juridic.
multumesc mult! pacat ca nu imi dati vesti prea bune, sper sa nu va suparati daca fac o gluma," parca sunteti jurista de la Orange":)
Ma refeream la urmatoarele aspecte:
"cermak gruianu a scris:

Daca nu veti fi multumita de raspunsul celor de la firma de telefonie mobila, puteti sa va judecati cu ei pe motivul ca acea clauza (care exista si presupune activarea automata la serviciile internet) este abuziva.
Mai mult, in situatia expusa anterior, activarea automata a serviciului a produs pentru dvs. un prejudiciu deoarece tariful nu este/nu era prevazut in contractul semnat de dvs. deci "neacceptat".Nu se poate spune ca este o inselatorie, deoarece ati semnat contractul si implicit ati acceptat continutul acestuia.
Asteptati si raspunsul de la OPC.
Incercati sa negociati c/v serviciului pe care l-ati folosit astfel incat tariful sa fie "rezonabil", poate evitati un litigiu care va costa mult mai mult pentru dvs.
Bafta!"
Ce parere aveti?


Eu nu vad unde e abuzul... o fi, dar eu nu vad unde e abuzul pentru ca acel serviciu era activat automat.
De judecat va puteti judeca, dar ce argumente ar ajuta sa-l si castigati?
Tarifele la telefonie mobila se stie ca nu sunt in contract, ci in planul lor tarifar care, cu termeni generalui si conditii, se aplica acestui contract.
Acestea trebuia sa le cunoasteti, daca nu vi le-au adus la cunostinta sau nu au dovada sa o fi facut, mergeti pe ideea ca nu cunoasteati tariful si el e neacceptat.

Alte discuții în legătură

Problema cu orange daniel1979 daniel1979 In urma cu un an si doua luni am incheiat un contract cu Orange. De cateva luni mi-am activat optiunea wap unlimited pe telefon, iar in urma cu aproximativ 20 ... (vezi toată discuția)
Factura uriasa la tel mobil datorita traficului de date EIA EIA Sunt titularul unui abonament de telefonie la O*****. Telefonul a fost folosit de fica mea in varsta de 10 ani (am si declarat-o pe situl lor ca ... (vezi toată discuția)
Factura orange contine cost suplimentar de trafic date, fara a avea acest serviciu in abonament Ruxandra Urzica Ruxandra Urzica De indata ce am primit factura, am contactat telefonic un consultant \"tel mobila\", deoarece in abonamentul meu cu tel mobila nu este incus serviciul ... (vezi toată discuția)