avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 471 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Musamalizare caz, COMISIA DE DISCIPLINA, FUNCTIONAR ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Musamalizare caz, COMISIA DE DISCIPLINA, FUNCTIONAR PUBLIC



Sunt functionar public si am solicitat Primariei de comuna, unde si lucrez,
in baza Legii 544/2001,in data de 25.02.2009 sa mi se elibereze copii de pe Hotararea Consilului Local prin care sa aprobat infintarea post de jurist in anul 2001, copie dispozitia primarului prin care s-a format comisia de concurs in anul 2001, copie de pe anuntul de publicare post de jurist - CONCURS anul 2001,
fisa postului de jurist, in data de 06.03.2009 mi s-a comunicat scris de catre secretarul primariei ca nu mi se elibereaza HCL , Dispozitia, respectiv anuntul publicat, fisa postului, ca aceste acte au fost afisate la sediul Primariei in anul 2001 si ca nu mi se elibereaza documentele.
Primarul comunei a pus rezolutie pe cererea mea ,, sa nu se elibereze nici un document, ca documentele HCL, DISPOZITIA, ANUNTUL, fisa postului sunt acte confidentiale ale angajatorului cu un angajat,,
Am sesizart Comisia de disciplina la nivel judetean pentru analizarea si propunerea modului de solutionare a sesizarii privitoare la faptele secretarilor unitatii administrativ - teritoriale, in data de 12.03.2009 si au inceput desbaterile:
Au prelungit cazul , au spus ca au alte treburi, amanarile s-au facut pana in luna mai 2009 cand am fost audiat, si am depus o intampinare, si iar s-a amanat, amanat, amanat, pana in luna septembrie pe 30.
Am adus la cunostinta ca in baza Legii 544/2001 documentele sunt informatii de interes public, am invocat Legea 215/2001 modificata art 117 lit e unde spune
Secretarul are urmatoarea atributie:asigură transparenţa şi comunicarea către autorităţile, instituţiile publice şi persoanele interesate a actelor prevăzute la lit. a), în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
Art. 117. - Secretarul unităţii administrativ-teritoriale îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:
a) avizează, pentru legalitate, dispoziţiile primarului şi ale preşedintelui consiliului judeţean, hotărârile consiliului local, respectiv ale consiliului judeţean;
Legea 188/1999 Statutul functionarului public, modificata,
Art. 3
Principiile care stau la baza exercitarii functiei publice sunt:
a) legalitate, impartialitate si obiectivitate;
b) transparenta;
c) eficienta si eficacitate;
d) responsabilitate, in conformitate cu prevederile legale;
e) orientare catre cetatean; SI ALTE LEGII
Plangerea mea este prima plangere indreptata impotriva unui functionar public - SECRETAR DE COMUNA si am avut dosat cu nr. 1/2009
STUPOARE Comisia de discplina prin raportul din data de 02.10.2009 spune in motivare ca ,, propunere de a nu sanctiona disciplinar pe doamna secretar,, NU A ARE ATRIBUTII IN BAZA LEGII 544/2001.
Doamna secretar a adus la comisia de disciplina o fisa postului din anul 2002, fisa postului neactualizata in baza Legii 215/2001 modificata in anul 2006.
Deci avea o fisa a postului ,,expirata,,??????
La adus ca martor pe primar si un consilier local, Primarul ,, COMPLICELE,, cel care a pus rezolutia pe cererea mea ,, SA NU SE ELIBEREZE NICI UN DOCUMENT CA DOCUMENTELE SUNT CONFIDENTIALE,,
Acestia sunt sefii mei Secretar., Primar oameni care au bani si conduc astfel. BUTONELE LE APASA CAND TREBUIE SI CUM TREBUIE.

Cel mai recent răspuns: mihaicalinescu2005 , utilizator 20:28, 14 Octombrie 2009
Legea nr. 215/2001
"ART. 117
Secretarul unităţii administrativ-teritoriale îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii:
e) asigură transparenţa şi comunicarea către autorităţile, instituţiile publice şi persoanele interesate a actelor prevăzute la lit. a), în condiţiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;"
Dupa cum observati, secretarul va comunica aceste documente, in conditiile legii nr. 544/2001.
Legea nr. 544/2001
"ART. 4
(1) Pentru asigurarea accesului oricărei persoane la informaţiile de interes public autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a organiza compartimente specializate de informare şi relaţii publice sau de a desemna persoane cu atribuţii în acest domeniu."
H.G. 123/2002- normele de aplicare a legii nr. 544/2001
"ART. 20
(1) Structurile sau persoanele responsabile de informarea publică directă primesc solicitările privind informaţiile de interes public.
(2) Solicitarea de informaţii de interes public este acţiunea verbală sau scrisă (pe suport de hârtie sau electronic) prin care o persoană (fizică sau juridică, română ori străină) poate cere informaţii considerate ca fiind de interes public.
(3) În cazul formulării verbale a solicitării informaţia este furnizată pe loc, dacă este posibil, sau cu îndrumarea solicitantului să adreseze o cerere în scris.
(4) Cererile formulate în scris, pe suport de hârtie sau pe suport electronic (e-mail), inclusiv cele prevăzute la alin. (3), se înregistrează la structurile sau la persoanele responsabile de informarea publică directă, care eliberează solicitantului o confirmare scrisă conţinând data şi numărul de înregistrare a cererii.
ART. 21
(1) După primirea şi înregistrarea cererii structurile sau persoanele responsabile de informarea publică directă realizează o evaluare primară a solicitării, în urma căreia se stabileşte dacă informaţia solicitată este o informaţie comunicată din oficiu, furnizabilă la cerere sau exceptată de la liberul acces.
(2) În cazul în care informaţia solicitată este deja comunicată din oficiu în una dintre formele precizate la art. 5 din Legea nr. 544/2001, se asigură de îndată, dar nu mai târziu de 5 zile, informarea solicitantului despre acest lucru, precum şi sursa unde informaţia solicitată poate fi găsită.
ART. 22
(1) În cazul în care informaţia solicitată nu este dintre cele care se comunică din oficiu, solicitarea se transmite structurilor competente din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, pentru a verifica respectarea prevederilor art. 12 din Legea nr. 544/2001.
(2) În cazul în care informaţia solicitată este identificată ca fiind exceptată de la accesul liber la informaţie, se asigură, în termen de 5 zile de la înregistrare, informarea solicitantului despre acest lucru.
ART. 23
(1) Structurile sau persoanele responsabile de informarea publică directă primesc de la structurile prevăzute la art. 22 alin. (1) răspunsul la solicitarea primită şi redactează răspunsul către solicitant împreună cu informaţia de interes public sau cu motivaţia întârzierii ori a respingerii solicitării, în condiţiile legii.
(2) Răspunsul se înregistrează şi se transmite persoanei interesate, pe suportul solicitat, în termenul legal."
Ramane de stabilit daca secretarului, ca si detinator al acestui document, i s-a solicitat sa elibereze copie de pe acesta, de catre persoana desemnata/compartimentul responsabil .
Parerea mea, comisia de disciplina, a judecat corect , cel putin, la prima vedere. :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comisia de disciplina privind sanctionarea secretarilor, musamalizare caz ContSters98173 ContSters98173 Sunt functionar public si am solicitat Primariei de comuna, unde si lucrez, in baza Legii 544/2001,in data de 25.02.2009 sa mi se elibereze copii de pe ... (vezi toată discuția)
Atributii si responsabilitati secretar uat anisoara71 anisoara71 as dori sa-mi spuneti care sunt atributiile secretarului de consiliul local s compartimentele care i se supun. multumesc (vezi toată discuția)
Sunt impiedicata sa-mi indeplinesc atributiile janina drula janina drula lucrez intr-o primarie ca si conilier juridic, insa de la angajarea mea si pana in prezent am probleme cu secretarul primariei in sensul ca nu imi da citatiile ... (vezi toată discuția)