Cum se ține gestiunea unui magazin de papetărie care vinde atât persoanelor fizice cât și persoanelor juridice? Mi s-a spus că trebuie să am două gestiuni
Am un magazin de papetarie.marfa o vand clientilor numerar, cu bon de casa, iar unor firme o vand cu factura ,pe care o platesc ulterior la trezorerie sau banca.mi-i s-a spus catrebuie sa am doua gestiuni. Cei care cumpara pe factura o fac pentru folosinta proprie si nu pentru revanzare.cum ar trebui sa fac?
Bon fiscal emiteti obligatoriu daca primiti numerar. Nu se emite bon fiscal la viramente. Daca aveti doua puncte de lucru (magazin si depozit) veti avea doua gestiuni. Vedeti si la modul de contabilizare a gestiunilor, nu stiu daca legea accepta oricare dintre variante (FIFO, LIFO, cost mediu ponderat)
Prezenta unui bon fiscal este obligatorie în orice act de comert de detaliu, în nici un moment utilizatorul nu ne-a vorbit de vânzâri la negru.
Deci, asa cum se mentionezâ cam în mai toate râspunsurile date pe acest subiect, la vânzare în detaliu se va elibera bon fiscal, la vânzare în mic-gros, se va elibera bon fiscal si facturâ.
Orice act de gestiune privitoare la vânzâri-cumpârâri este însotit de o dublâ operatie contabilâ o iesire din stock însotitâ de o intrare de fond (ABC-ul contabilitâtii).
A tine douâ gestiuni înseamnâ deci tinerea unei contabilitâti duble!!!
Ori aceasta este pedepsitâ de sistemul nostru legislativ (ca de mai toate celelalte sisteme din lume de altfel, exceptii tarile bananiere).
Din postare reiese ca societatea desfășoară comerț cu amănuntul. Mărfurile achiziționate de persoanele juridice sunt pentru consumul final nu pentru revanzare .OG 99/2000
Punct de lucru
adrianabresug
avem un pct de lucru cu activitate autorizata depozit engros si en detail .O parte din clienti persoane juridice cumpara de la noi cu factura si plata cu OP ... (vezi toată discuția)