Buna ziua. Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: apartament nou, cumparat in 2017 de la un dezvoltator. Contoarele de gaz erau montate. Dupa cumparare a fost facut contract cu Engie pe numele noului proprietar.
In ianuarie 2018, la 6 luni dupa achizitia apartamentului, a fost schimbat contorul de catre cei de la Distrigaz (in urma unei verificari pe scara ca urmare a unei sesizari facute de un vecin al carui contor de gaze facea un zgomot). Contorul vechi a fost dus la control metrologic si priprietarul a fost informat ca au fost descoperite “interventii neautorizate- rola zgariata, etc” . Sigiliul era intact in momentul schimbarii contorului - aspect mentionat in procesul verbal intocmit la schimbare. Ca urmare a raportului metrologic Engie a informat proprietarul ca: trebuie sa plateasca aprox 10.000 ron (capacitatea maxima a instalatieix3 lunix24h sau altfel este actionat in judecata. Proprietarul nu locuieste in apartament. Nici nu a intervenit asupra contorului. Ce e de facut? E cineva care a trecut prin situatia asta? Cum s-a solutionat? Multumesc!
Proprietarul s - a prezentat la sediul engie in ziua cand a fost convocat si neasteptandu-se la asa ceva si fiind si fara experienta in situatii de acest gen nu a discutat legat de sigiliu ca se mentioneaza in PV ca acel contor era sigilat inaintea schimbarii. Dar angajatul Engie avea toate documentele, inclusiv PV de la schimbare contor si a insistat ca in baza raportului metrologic, acesta (proprietarul) tb sa plateasca sau va fi dat in judecata. I-a dat ragaz de 1 saptamana sa revina cu decizia: plateste (adica sa isi asume ca a facut un abiz ceea ce nu e cazul) sau va fi dat in judecata/ plangere impotriva lui. Nu i-a dat nimic in scris. A fost doar verbala discutia.
Sa depuna la Engie copie dupa PV asa cum am mentionat in mesajul precedent.
Daca se ajunge in instanta, acelasi document, in copie certificata de autenticitate de catre notar sa-l depuna la dosarul cauzei. La cererea instantei va prezenta documentul original.