Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 385 soluții astăzi

Specialiștii de la Deloitte România, Reff & Asociații, Radu Opriș, Biriș Goran și R&R Partners vin la Conferința avocatnet.ro să clarifice probleme des întâlnite în cadrul departamentelor de HR & salarizare ale oricărei companii. Rezervă loc și participă!

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Regim chitante
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Regim chitante

Buna ziua,
Ma numesc Anca si as dori sa va intreb daca stampilarea chitatelor de incasare emise de o SC este obligatorie?

Multumesc pentru raspuns dar legea se refera strict la facturi nu si la chitante
Ultima modificare: Joi, 22 Octombrie 2009
Bbianca, utilizator
Cel mai recent răspuns: Oranina Dumitru , Contabil 19:03, 22 Octombrie 2009
Nu este. Sta in mod explicit in Codul Fiscal: "Facturile si chitantele nu trebuie semnate sau stampilate.".

Mai exact, articolul 155, alineatul 6: "Semnarea si stampilarea facturilor nu sunt obligatorii."
Ultima modificare: Joi, 22 Octombrie 2009
ContSters77883, utilizator
Chitanta trebuie intocmita in conformitate cu Ordinul 3512/2008:

CHITANŢÃ (cod 14-4-1)
1. Serveşte ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unităţii;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă şi în contabilitate.
În condiţiile în care sumele înscrise pe chitanţă sunt aferente livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii scutite fără drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141 alin. (1) şi (2) din Codul fiscal), formularul de chitanţă este documentul justificativ care stă la baza înregistrării veniturilor în contabilitate.
2. Se întocmeşte în două exemplare, pentru fiecare sumă încasată, de către casierul unităţii şi se semnează de acesta pentru primirea sumei.
3. Circulă la depunător (exemplarul 1, cu ştampila unităţii). Exemplarul 2 rămâne în carnet, fiind folosit ca document de verificare a operaţiunilor efectuate în registrul de casă.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, după utilizarea completă a carnetului (exemplarul 2).
5. Conţinutul minimal al formularului:
- denumirea unităţii; codul de identificare fiscală; numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului; sediul (localitatea, str., număr); judeţul;
- denumirea, numărul şi data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- numele şi prenumele persoanei fizice care depune sume şi ce reprezintă acestea sau, după caz, denumirea unităţii; codul de identificare fiscală; numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului; sediul (localitatea, str., număr); judeţul persoanei juridice;
- suma în cifre şi litere;
- semnătura casierului.

Se observa ca stampila nu este mentionata ca parte a continutului minimal.
Suzana Andrei a scris:

Chitanta trebuie intocmita in conformitate cu Ordinul 3512/2008:

CHITANŢÃ (cod 14-4-1)
1. Serveşte ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unităţii;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă şi în contabilitate.
În condiţiile în care sumele înscrise pe chitanţă sunt aferente livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii scutite fără drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141 alin. (1) şi (2) din Codul fiscal), formularul de chitanţă este documentul justificativ care stă la baza înregistrării veniturilor în contabilitate.
2. Se întocmeşte în două exemplare, pentru fiecare sumă încasată, de către casierul unităţii şi se semnează de acesta pentru primirea sumei.
3. Circulă la depunător (exemplarul 1, cu ştampila unităţii). Exemplarul 2 rămâne în carnet, fiind folosit ca document de verificare a operaţiunilor efectuate în registrul de casă.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, după utilizarea completă a carnetului (exemplarul 2).
5. Conţinutul minimal al formularului:
- denumirea unităţii; codul de identificare fiscală; numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului; sediul (localitatea, str., număr); judeţul;
- denumirea, numărul şi data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- numele şi prenumele persoanei fizice care depune sume şi ce reprezintă acestea sau, după caz, denumirea unităţii; codul de identificare fiscală; numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului; sediul (localitatea, str., număr); judeţul persoanei juridice;
- suma în cifre şi litere;
- semnătura casierului.

Se observa ca stampila nu este mentionata ca parte a continutului minimal.


atentie la punctul 3 se prevede:

3. Circulă la depunător (exemplarul 1, cu ştampila unităţii).

Deci chitantele se intocmesc conform Ordin 3512/2008, codul fiscal nu are prevederi in acest sens.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Chitanta de incasare numerar - temei legal razvy_balan razvy_balan Chitanta de incasare numerar, care reprezinta incasarea unei facturi, trebuie sa cuprinda obligatoriu CUI si numarul de inregistrare la Registrul Comertului al ... (vezi toată discuția)
Chitanta anamariacelik anamariacelik cine ma poate lamuri ce act reglementeaza completarea pe chitanta pe langa firma de la care s-a primit suma ,adresa si codul unic de inregistrare precum si ... (vezi toată discuția)
Mentionare pe chitante j si ro client alex.basica alex.basica Buna ziua! Astazi am platit o factura si furnizorul a completat pe chitanta in dreptul denumirii clientului (firma mea) J-ul si RO-ul. Au spus ca e o ... (vezi toată discuția)