avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 672 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Atestat administrator de imobile
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Atestat administrator de imobile

O persoana fizica atestata administrator de imobile pe perioada nedeterminata in baza legii 230/2007, pe noua lege 196/2018 este obligată să se reatesteze ? ??? sau o diploma obținută pe o anumită legislație anterioară rămâne valabilă ?????
L 196/2018 prevede că admin vor fi atestați din 4 in 4 ani dar nu face precizări ref. la cei atestați pe perioada nedeterminata. (Nu luam in discuție obligativitatea urmării unui curs pentru ocupația de admin. Asta este clar.) Va mulțumesc
Cel mai recent răspuns: Valentina30 , utilizator 11:51, 18 Septembrie 2018
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
art. 2 - L196/2018
e)atestat - actul care dovedeste calitatea de administrator de condominii, prin care persoanele fizice care detin certificate de calificare, conform lit. f), sunt atestate de catre primar, la propunerea compartimentelor specializate in sprijinirea, indrumarea si controlul asociatiilor de proprietari din cadrul autoritatii administratiei publice locale, in baza unei hotarari a consiliului local;
f)certificat de calificare profesionala - actul care dovedeste calificarea profesionala a persoanelor fizice pentru a indeplini ocupatia de administrator de condominii, in conformitate cu legislatia privind invatamantul superior sau privind formarea profesionala a adultilor.

vs.

art.3 L230/2007
k) atestat - actul care dovedeste calitatea de administrator de imobil.

Articolul 54
(1) Persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de catre primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autoritatii administratiei publice locale, in baza unei hotarari a consiliului local.
(2) Atestatul are drept scop certificarea calitatilor profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari.

Din interpretarea art. 54 alin. (2) din L230/2007 reiese clar faptul ca atestatul detinut in prezent de catre administratorii de imobile certifica calificarea profesionala.

Atata timp cat formatorul este autorizat de Ministerul muncii si cel al Educatiei iar in certificatul de absolvire a unui curs de administrator imobile cod COR 515303 este precizat tipul de program de formare profesionala "perfectionare" sau "specializare" (nu am idee ce este mentionat in certificatul unui administrator de imobil!) se intelege ca acesta reprezinta "certificatul de calificare profesionala".

Nu mai discutam despre "inteligenta" celor care au intocmit proiectul de lege si a celor care l-au votat in parlament!

Aveti perfecta dreptate, dar vedeam mult mai ok examinarea de catre primarie vs un curs de (re)calificare profesionala!
Credeti ca printre cei care au conceput proiectul de lege si cei care au votat nu sunt si persoane "interesate"?


Octavia Turbatu a scris:

L 196/2018 Art. 106. -
Persoanele fizice atestate pentru funcția de administrator în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu modificările și completările ulterioare, pot îndeplini funcția de administrator numai dacă, în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, obțin certificate de calificare profesională care dovedesc calificarea profesională pentru a îndeplini ocupația de administrator, în conformitate cu prezenta lege.


In cazul in care nu avem administrator si functia este detinuta de presedintele asociatiei care stiu ca nu are nici-un fel de atestat, ce se intampla? Mai exact care sunt pasii si ce trebuie facuti astfel incat si asociatia noastra sa aiba un administrator atestat legal si care sa stie evident ce trebuie sa faca in asociatie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bună seara am diploma de absolvire cursuri administrator, și ... Aliisa Aliisa Bună seara am diploma de absolvire cursuri administrator, și Atestat eliberat de primar perioada nedeterminata, Mai trebuie obținut certificatul de ... (vezi toată discuția)
Atestat administrator dritaS dritaS Am obținut atestatul de administrare imobile în urmă cu aproximativ 10 ani.In 2013 când era obligatorie înființarea unei persoane juridice privind ... (vezi toată discuția)
Administrator condominiu RamoFlore RamoFlore Blocul aflat pe raza sectorului 3 poate avea un administrator persoana fizică deținătoare a unui certificat de calificare profesională care atestă ca ... (vezi toată discuția)