avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1565 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Am terminat facultatea dar nu am licenta, Mai sunt ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Am terminat facultatea dar nu am licenta, Mai sunt asigurat din oficiu la sanatate ?

Am 22 ani, am absolvit facultatea insa voi sustine examenul de licenta in februarie.
Cat timp am fost student, am fost asigurat din oficiu, insa acum nu stiu ce calitate am.

Conform Codului fiscal
Art. 154:
Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate
(1) Următoarele categorii de persoane fizice sunt exceptate de la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate:
a) copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni de la terminarea studiilor, ucenici sau studenţi, studenţii - doctoranzi care desfăşoară activităţi didactice, potrivit contractului de studii de doctorat, în limita a 4-6 ore convenţionale didactice pe săptămână, precum şi persoanele care urmează modulul instruirii individuale, pe baza cererii lor, pentru a deveni soldaţi sau gradaţi profesionişti.

Intrebarea mea este: Ar trebui sa platesc contributiile la sanatate sau se considera ca nu am finalizat studiile deoarece nu am examenul de licenta si sunt asigurat in continuare din oficiu?

Precizez ca nu am niciun venit.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:58, 26 Octombrie 2018
Coasigurat - nu am mai citit despre asta, am sa ma informez, cine stie...
Multumesc!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Potrivit art.224 alin.1 lit.b teza a II-a din Legea nr.95/2006, beneficiaza de asigurare, fara plata contributiei sotul, sotia si parintii fara venituri proprii, aflati in intretinerea unei persoane asigurate.