Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am contractat un abonament de telefonie mobila de la RCS&RDS pe o perioada de un an, dar l am folosit ~doua luni - fără achizitia niciunui alt serviciu sau bun, legat de acest abonament; am achitat facturile aferente la timp, iar ulterior, după aceste doua luni, am decis sa mi portez numărul de telefon in alta rețea, data fiind calitatea slaba a serviciilor.
RCS&RDS îmi solicita plata in întregime a perioade contractuale, fiind informat printr-o nota de executare silită. Suma este irelevanta - 297 de lei -.
Nelamurirea mea:
Au vreun temei legal sa mi solicite aceasta suma?
Cunosc acest aspect, tocmai de aceea m a indus in eroare acțiunea lor.
Continuând aceasta discuție:
Care sunt șansele sa obțin despăgubiri din partea companiei, in cazul in care instanta decide ca am fost nedreptățit?
Teoretic mi au lezat imaginea de debitor, prin raportările făcute către Biroul de Credit S.A. si anume “întârziere la plata facturii aferentă serviciilor de telecomunicații” - fapt ce mi va reduce scorul de bonitate și, implicit, provoca disconfort in viitoarele acțiuni economice.
Nu exista prejudiciu suferit in cazul in care este incetat contractul inainte de termen, exceptie fiind situatiile expuse mai sus. Tocmai din acest rationament este considerata abuziva taxa de reziliere solicitata de companii.
Este putin probabil ca RDS sa il actioneze in judecata din 2 motive:
-nu au suferit niciun prejudiciu
-prejudiciul pretins de ei este de 297 lei.
In ipoteza in care intr-adevar il vor chema in judecata, cheltuielile de judecata cel mai probabil sunt reprezentate de taxa de timbru in cuantum de 24 lei, fara onorariu avocatial, deoarece astfel de actiuni sunt gestionate intern cu ajutorul consilierilor juridici.
Sfatul meu: Contactati RDS printr-o notificare scrisa, e-mail etc. si transmiteti-le ca solicitarea lor privind taxa de reziliere este abuziva si nu o veti achita. Ba mai mult, considerati ca este necesar sa va adresati ANPC pentru lamurirea situatiei.
Pentru a obtine despagubiri, trebuie sa faceti dovada existentei unui prejudiciu concret, ceea ce s-ar putea sa fie mai dificil, insa puteti obtine stergerea datelor de la Biroul de Credit..