avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cum se calculeaza consumul de apa pe luna cind ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cum se calculeaza consumul de apa pe luna cind proprietarul nu il declara ,dar totusi are contorizare.

As avea mare nevoie de ajutor pentru a rezolva aceasta problema:
la inceputul lui ianuarie 2009 am plecat in strainatate, la munca pentru mai mult timp.
In apartamentul meu am lasat 2 nepoti , baieti, care sunt studenti un anul 1.
inainte de a pleca am declarat administratorului numarul de la apometru.
Nepotii mei timp de 10 luni nu s-au dus pe la asociatie decit de 2 ori si au dat cite un avans de 200 de lei, speriati de sumele pe care administratorul pretindea ca trebuie sa le plateasca pentru consumul de apa rece. (apartamentul e scos de la caldura centralizata a blocului). Nimeni nu i-a intrebat nimic de apometru si ei n-au stiut ca in fiecare luna trebuie sa declare consumul.
la sfirsitul lunii octombrie m-am intors eu acasa si cind ma uit cit e de plata la intretinere sa lesin si mai multe nu.
Declar administratorului cit arata in acest moment apometrul meu si cosumul nu era foarte mare si cer rectificarea socotelilor. El pretinde ca daca nimeni nu i-a spus luna de luna care e consumul indicat de apometru , a folosit consumul "mediu" de 6,3 mc de persoana pe luna , iar pentru luna octombrie cind i-am spus numarul indicat de apometru a facut diferenta dintre cit indica apometrul in octombrie 2009 si cit indica in ianuarie 2009 ( sunt 30mc).
mai mult decit atit , avind in vedere ca el vedea ca e "mare fluctuatie" pe usa apartamentului, (desigur studentii mei primeau prieteni si colegi in vizita), a considerat sa-mi puna la intretinere 5 persoane. deci in fiecare luna administratorul considera ca acasa la mine se consuma 5 X 6,3 mc de apa rece.
Eu i-am explicat ca baietii si oricine , sunt liberi sa primeasca vizite atita timp cit nu deranzeaja pe altii, dar ca in casa am doar 2 paturi single si nu-mi poate pune la intretinere 5 persoane.
Va rog sa ma sfatuiti cum pot sa-l combat pe acest "Administrator", arogant, prost crescut, care nu vrea sa intelaga ca vreau sa-mi recalculeze toata intretinerea pe acest an 2009 in baza consumului efectiv indicat de apometru si in baza locurilor de dormit disponibile in casa mea.
Mie mi se pare un abuz mare ceea ce-a facut administratorul si a speculat virsta tinara si lipsa de experienta si neglijenta nepotilor mei.
Adaug faptul ca Administratorul a uitat sa detraga din suma de plata avansurile primite , noroc ca aiuritii de nepoti n-au aruncat chitantele, si a calculat si penalizari.
Cel mai recent răspuns: BEN46 , utilizator 13:43, 30 Noiembrie 2017
Modul de compensare, recuperare a unei cantitati de apa trecuta pe lista de plata, se poate reglementa prin decizia comitetului sau chiar prin hotararea adunarii generale. Asa se poate stabili, de exemplu ca refacerea calculului sau compensarea in urmatoarele luni sa se realizeze pentru orice perioada anterioara sau pentru o perioada limitata de timp ( de exemplu maxim 3 luni anterioare si nu pe ani de zile).
Daca acest sistem se aplica tuturor (si eu sugerez ca aceasta reglare sa se faca pe maxim 3 luni anterioare), oamenii se mai trezesc, devin mai constienti de drepturile si obligatiile lor.
Apoi administrarorul ar trebui sa aiba ca sarcina permanenta ca atunci cand vede ca nu vine proprietarul cu indexul 2 luni, a 3-a sa-l atentioneze, sa afiseze, sa-l contacteze si sa incerce a citi personal apometrele.
ca stundenti ia durut undeva sa treaca pe la asociatie sa plateasca la zi intretinerea nu este o scuza acceptabila...insa acceptam ca nu stiu cum sa procedeze, si intrebarea ar fi...in ce baza a trecut administratorul cei 6.3mc/pers lunar ?
e vreo lege, au hot.din partea comitet executiv sau AG ??? care a fost temeiu celor 6.3mc de apa trecuti... si sa considerat ap.respectiv in cele 10luni ca ap.necontorizat sau s-a trecut consum mediu si la o noua citire a indecsilor se v-a regla situatia apei consumate(adica se considera ca si plata in avans la mc.respectivi) ....?
Pentru apa rece consumul pe pausal este de maxim 5mc/persoana. Calculul pt pausali se face scazand din factura de apa consumul dat de catre locatarii contorizati, iar diferenta se imparte la nr de persoane care nu au dat citiri(chiar daca sunt contorizate). Acest consum pe pausal difera de la luna la luna. In cazul in care acum cand dati citirile se constata ca aveti un consum mult mai mic decat cel adunat de-a lungul lunilor cand nu ati dat citirile, normal este sa se treaca acea cantitate cu - si cval respectiva sa apara cu - pe coloana de apa rece.
Nu exista termenul de consum pausal la apartamentele contorizate, ci consum estimat.
Diferenta este ca
pausal se trece apartamentelor necontorizate se calculeaza prin impartirea facturii sau a restului dintr-o factura (dupa ce s-a scazut consumul contorizat si pierderi minime de 10%) la numarul total de locatari din apartamentele necontorizate. Aceasta valoare ramane definitiv de plata fara a se reveni asupra ei.
estimat se trece apartamentelor contorizate care nu si-au declarat consumul lunar, valoare al carui calcul este stabilit in CE cum sa se faca si care este regularizata la prima citire si declarare a indecsilor.
Deci consumul estimat se poate stabili in CE si nu necesita AG ?

Alte discuții în legătură

Pausal explicatii Tonyde Tonyde Buna ziua, As dori cateva lamuriri in legatura cu ce inseamna pausal. Administratorul asociatiei are o fisa in care trece indicii apometrelor pentru ... (vezi toată discuția)
Recalculare apometre MCristian MCristian Buna ziua Am si eu o intrebare .. in cazul in care am montate apometre pentru apa in apartament .. dar din anumite motive nu am mai reusit sa citesc ... (vezi toată discuția)
Reglare consum apa la pausal boholt boholt Buna seara! Va rog sa imi spuneti daca exista vreo prevedere legala prin care un administrator al unei asociatii de locatari este obligat sa regleze consumul ... (vezi toată discuția)