avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1628 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general drept de semnatura
Discuție deschisă în Contabilitate în general

drept de semnatura

Am o intrebare;m-am contrazis cu cineva pe tema dreptului de semnatura a b.v.si bilantului contabil.Daca am absolvit fac.de contabilitate si informatica de gestiune,pot semna aceste acte?Puteti sa-mi spune-ti legea care reglementeaza acest drept,adica conditiile care trebuie indeplinite de un economist sa faca acest lucru?
Cel mai recent răspuns: rusalim , utilizator 10:42, 11 Iulie 2006
Multumesc pentru articolul din lege.Dar,situatie concreta:eu pot face actele unei firme,dar firma respectiva nu ma poate angaja pe functie de contabil pentru ca nu pot semna actele?!!!(pana acum nu am avut nici un contract de munca cu incadrare ,,contabil'').Din aceasta cauza am intrebat daca exista o conditie obligatorie ,care consta intr-un anumit nr.de ani,de incadrare pe aceasta functie,de ,,contabil''!!Totusi,cred ca raspunsul nu se gaseste in legea ctb.,care nu specifica concret lucrul acesta(dovada,ca in ziua de azi,multi considera ca daca faci o postliceala de ec.sau o facultate ec.e cam acelasi lucru;stiu oameni care au facut postliceala si fac acte ctb.la firme,sunt angajati pe functie de contabil si semneaza toate actele,dar oare este legal?).



Draga Feni,deci dupa cum spui tu,eu pot sa fac contabilitatea la o firma,de la ctb,primara pana la bilant,si pot semna b.v. si bilantul?Nu prea cred!Asta inseamna ca eu fac actele si pun administratorul firmei sa le semneze?!Pai la un control,(iti spun din propia experienta)astia zic,de ce nu este semnata b.v.de contabil,si este semnata numai de administrator?!


Nu marefer la intocmire, contabilizare documente contabile, bineinteles ca raspunzi de orice operatiune ec. inregistrata de tine in contabilitate, ma refeream la documentele de sinteza ale societatii, bilant si bvc, care prin insasi natura lor au mentionate 2 semnaturi.
conducatorul societatii si conducatorul financiar contabi,
Daca esti singur in firma si faci de toate si ai toate calitatile de la contabil simplu pana la director economic, le semnezi pe toate inclusiv bilant.



Multumesc pentru articolul din lege.Dar,situatie concreta:eu pot face actele unei firme,dar firma respectiva nu ma poate angaja pe functie de contabil pentru ca nu pot semna actele?!!!(pana acum nu am avut nici un contract de munca cu incadrare ,,contabil'').Din aceasta cauza am intrebat daca exista o conditie obligatorie ,care consta intr-un anumit nr.de ani,de incadrare pe aceasta functie,de ,,contabil''!!Totusi,cred ca raspunsul nu se gaseste in legea ctb.,care nu specifica concret lucrul acesta(dovada,ca in ziua de azi,multi considera ca daca faci o postliceala de ec.sau o facultate ec.e cam acelasi lucru;stiu oameni care au facut postliceala si fac acte ctb.la firme,sunt angajati pe functie de contabil si semneaza toate actele,dar oare este legal?).

Sigur ca te poate incadra ca si contabil chiar daca nu ai terminat sectie de contabilitate, in plus sunt si contabili cu studii medii. Ca si angajat al firmei poti semna actele in functie de responsabilitati, din cate stiu eu (nu pot insa sa fac trimitere la nici un act legislativ) poti semna si in locul directorului economic daca exista o imputernicire prealabila in acest sens -semnezi cu asa-zisul "pentru".
Incerc sa fiu mai explicita: nu exista act normativ care sa impuna un anumit numar de ani de experienta intr-un post de contabil la angajarea intru-un astfel de post (chiar daca nu ai studii de specialitate). Unde sa dobandesti experienta daca ar fi o astfel de reglementare?! O firma insa poata sa cearea la angajare experienta! Depinde de politica societatii. In concluzie: o persoana poate sa ocupe postul de contabil indiferent de studii si de existenta experientei, este doar la latitudinea societatii, aceasta poate sa impuna un anumit numar de ani de practica si anumite studii. Nu stiu daca exista ceva reglementari in acest domeniu impuse firmelor cu capital de stat. #-o
In general eu m-am referit la societatile private;pe diploma de absolvire scrie''economist''(precizez ca sectia a fost de contabilitate si informatica de gestiune);problema e ca in cartea de munca scrie ba ,,operator date de calcul",ba ,,economist''la un alt loc de munca pe care l-am avut.Nu am fost incadrata niciodata pe functie de ,,contabil'' !Ori daca te duci sa te angajezi unde cere experienta si se uita in cartea de munca...Intradevar,desi eu am facut toate actele,nu am semnat raportarile lunare,trimestriale si anuale.Persoana cu care m-am contrazis pe tema dreptului de semnatura vroia sa-i fac eu actele ctb.si i-am spus ca nu pot cred ca pot sa i le semnez ;intrebarea respectivei persoane a fost daca ma poate angaja cu functia de,,contabil''.De aceea am adus in discutie aceasta problema,pentru ca nu cumva sa-i dau un raspuns gresit si am cerut ajutorul cuiva care are cunostinte solide despre acest lucru.

Alte discuții în legătură

Pot semna bilantul, balanta, declaratii? MirelaIon04 MirelaIon04 Buna ziua, Am terminat in 2004 ASE-ul - Contabilitate si Informatica de Gestiune si tot atunci m-am angajat (am deci o experienta de 5 ani) ca si contabil. Nu ... (vezi toată discuția)
Declaratiile care se depun la fisc pot fii depuse de administrator? Fl0r3ntina Fl0r3ntina buna ziua, am infiintat o firma sunt asociat unic si administrator, nu am fff multe facturi in medie 20-30 de facturi pe luna, domeniu de activitate ... (vezi toată discuția)
Bilant pentru firma fara activitate andreeazanfir andreeazanfir daca o firma nu are activitate bilantul mai trebuie semnat de catre un economist la intocmit sau poate fi semnat de administrator si la intocmit si la ... (vezi toată discuția)