avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 206 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Competențe polițist: în ce bază poate încadra ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Competențe polițist: în ce bază poate încadra deficiențele unei mașini în normele RAR?

Ce părere aveți cine are competenta sa stabilească ce tip de defecțiune are automobilul având în vedere ca în normele rar sunt 3 tipuri de deficiente minore, majore, periculoase, Cum poate un polițist sa incadreze deficientele și dacă are competenta si în ce baza
Ultima modificare: Marți, 12 Martie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: latka , utilizator 10:45, 13 Martie 2019
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dar cum poate sa stie el ce fel de deficienta avand in vedere ca becul nu era ars pe faza lunga si functiona si becul de pozitie,, iar in legislatie se vorbeste de deficiente majore la sistemul de iluminare cum incadreaza agentul aceasta, parerea mea este ca le poate sa constate ca nu functioneaza un bec dar nu poate sa incadreze defectiunea fara un specialist CTT, pentru ca in ordinul ministrului transporturilor 601/2017 , fapt pentru care nu vad contraventia din punc de vedre a OUG 195/2002
(3) Deficientele identificate pe parcursul controalelor tehnice in trafic ale vehiculelor se clasifica in una dintre urmatoarele categorii:

a)deficiente minore care nu au un efect semnificativ asupra sigurantei vehiculului sau nu au impact asupra mediului si alte neconformitati minore;
b)deficiente majore susceptibile sa compromita siguranta vehiculului, sa aiba impact asupra mediului, sa ii puna in pericol pe ceilalti participanti la trafic sau alte neconformitati mai importante;
c)deficiente periculoase care constituie un risc direct si imediat la adresa sigurantei rutiere sau au un impact asupra mediului.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cred ca n-ati citit atent ce am scris, politistul nu are nici o competenta in acest sens si cel care a discutat cu dvs. a dorit doar sa va sperie. Normele pentru inspectorii RAR se aplica la controlul comun cu politia rutiera in trafic, dar nu pentru orice gen de defectiune care sa fie sanctionata contraventional:

Art.179 din HG1391/2006

(1) Politia rutieră sau politia de frontieră din punctele de trecere a frontierei de stat poate acţiona, împreună cu reprezentanţi ai altor autorităţi cu atribuţii în domeniu, pentru prevenirea şi constatarea unor încălcări ale normelor privind deplasarea în siguranţă, pe drumurile publice, a tuturor participanţilor la trafic.
...........................................
(3) Reprezentanţii autorităţilor prevăzute la alin. (1) din cadrul echipajului mixt au ca principale atribuţii:
a) să acţioneze, împreună cu poliţiştii rutieri sau cu poliţiştii de frontieră, pentru respectarea de către conducătorii de vehicule sau de către operatori a normelor privind transportul rutier pe drumurile publice din România;
b) să execute activităţi de control privind condiţiile de efectuare a transporturilor rutiere, precum şi de verificare a stării tehnice a vehiculelor, conform competentelor;
c) să constate şi să aplice sancţiuni în cazul contravenţiilor aflate în competenţa lor.
(4) În cazul depistării în trafic a unui vehicul care prezintă defecţiuni tehnice la mecanismul de direcţie, la sistemul de frânare, care emite noxe poluante ori zgomote peste limitele legal admise sau care circulă având lumină farurilor nereglată corespunzător, reprezentanţii autorităţilor abilitate menţionează despre acestea într-o notă tehnică de constatare ce se anexează procesului-verbal de constatare a contravenţiei încheiat de către poliţistul rutier.

Deci pentru sistemul de iluminare reprezentantii RAR isi dau cu parerea in trafic (conform ordinului 601/2017 ) doar despre reglarea necorespunzatoare a farurilor. Nu e nevoie de ei ca sa se constate daca un bec de la un far e ars sau nu.

Codul rutier nu prevede sanctionarea contraventionala a unui bec ars din doua pe luminile de intilnire daca asta se intimpla ziua pe un drum national european, din moment ce permite chiar si noaptea sa circuli asa, dar cel valid sa fie pe stinga (art. 114 alin 4 din HG1391/2006 nu spune pe ce fel de drumuri poti sa faci asta, deci poate fi si autostrada).

Ce alt raspuns mai doriti ? Nici macar nu v-a amendat, dar vad ca ati facut din asta o obsesie. Mergeti atunci la el si aratati-i ce spune legea in materie rutiera. Daca asta va "racoreste".
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Am fost in audienta la comandantul politiei si la loctiitorul acestuia si mi sa spus ca politistii au fost prelucrati ca daca depisteaza in trafic un autovehicul cu un bec ars este contraventie si masura suplimentara ridicarea certificatului de inmatriculare., si nu fac din asta o obsesie ci vreau sa vad daca se aplica si in alte zone ale tarii sau numai in BH.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Au fost "prelucrati" greșit. E o interpretare abuziva, ca multe altele pe care le face politia. Ca de exemplu neomologarea etilometrului Drager 7410 pe care-l considera aidoma fiolei alcooltest.
Ultima modificare: Miercuri, 13 Martie 2019
latka, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deficiente majore la sistemul de iluminare Mircea Muntean Mircea Muntean Vă rog să mă ajutați cu privire la art.101 al.11 dîn OUG 195/2002 , adică ce se înțelege prin deficiente majore la sistemul de iluminare si cine are ... (vezi toată discuția)
Ce înseamnă "deficienţe majore la sistenul de iluminare" Bastiahos Bastiahos Din 25.05.2018, art. 101, alin. 1 pct. 11 spune că se sancționează, cu clasa a treia de sancțiuni, deficiențele majore ale sistemului de iluminare. Nu am ... (vezi toată discuția)
Este ilegal sa ai un far de ceata defect? mai bine zis, e penalizabil? ... Kryghn Kryghn Este ilegal sa ai un far de ceata defect? Mai bine zis, e penalizabil? Am fost oprit pentru lipsa unui far de ceață (față) si apoi cautat pentru toate ... (vezi toată discuția)