avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1777 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am primit o factură de telefonie mobilă în valoare ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am primit o factură de telefonie mobilă în valoare de 1.898,26 lei pentru 4 contracte care au fost încheiate pe numele meu, dar eu nu folosesc serviciile acelei firme. Ce pot să fac în această situație?

Buna ziua in luna ianuarie am primit o factura de la vodafon in valoare de 1.898.26 lei pentru neplata. Am sunat sa ma informez despre aceasta situatie si am aflat ca pe numele meu sunt facute 4 contracte culmea este ca eu nu folosesc serviciile lor. Am fost sa vad contractele acolo apare cartea de identitate a mea dar nu este si semnatura mea ce pot sa fac in situatia aceasta? Va multumesc
Ultima modificare: Joi, 21 Martie 2019
Manuela Rășină, administrator
1.De ce cel "agresat" pe nedrept, trebuie sa faca dovada nevinovatiei?
2.Ce se intimpla daca nu se plateste cv.factura?
Daca furnizorul actioneaza debitorul in instanta, pentru recuperare debit, nu trebuie sa faca dovada celor solicitate?(si atunci debitorul se poate apara prezentind realitatea)?
Intreb si eu, nefiind in cunostinta de cauza, dar putind sa o "patesc" si eu.
Da, în caz de judecată reclamantul este obligat să își dovedească sustinerile pe baza de probe, iar paratul se poate apăra în fapt si in drept aducând la randul lui contraprobe daca are în apărarea sa.
Ultima modificare: Sâmbătă, 23 Martie 2019
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
Buna ziua, dna Olarasu,

Eu nu sunt avocat si am o cultura juridica modesta, dar va voi oferi la prima intrebare raspunsul pe care mi l-a dat cu mult timp in urma o dna avocat, care mi-a vorbit despre un principiu de drept general valabil si anume ca nu se poate solicita a se dovedi ceea ce nu ai facut, ci altii trebuie sa dovedeasca cum ca ai facut. In cazul de fata, consumatorul a contestat faptul ca a agreat contractul si solicitat serv., solicitand furnizorului dovezile, fata de pretentia financiara ridicata (contravaloarea facturilor).

Legat de intrebarea nr 2, consumatorul trebuie sa solicite ajutorul autoritatilor care pot constata nulitatea contractului (ex. ANPC), gestionarea nelegala a datelor personale, folosirea documentelor de identitate in scopul inselarii furnizorului, etc, tocmai pt ca furnizorul sa nu poata urma pasul 2 dupa neplata facturilor, respectiv actiunea de recuperare in instanta. Desigur, furnizorul este cel care trebuie sa faca dovada agrearii contractului de catre consumator, macar la distanta. Totusi, demersurile sunt necesare deoarece cea mai simpla, putin consumatoare (de timp, bani si energie) solutie pt consumator (si furnizor, care plateste la randul sau toate demersurile in instanta) ramane tot constatarea autoritatilor.

Prin urmare, nu consumatorul trebuie sa isi dovedeasca nevinovatia si nu el trebuie sa se apere, ci doar sa conteste faptul ca ar fi agreat contractul si solicitat serv., si sa ceara autoritatilor sa ia masurile legale in speta sa, astfel incat sa nu mai fie pus pe drumuri la tribunal nici el, nici furnizorul.




olarasu ileana a scris:

1.De ce cel "agresat" pe nedrept, trebuie sa faca dovada nevinovatiei?
2.Ce se intimpla daca nu se plateste cv.factura?
Daca furnizorul actioneaza debitorul in instanta, pentru recuperare debit, nu trebuie sa faca dovada celor solicitate?(si atunci debitorul se poate apara prezentind realitatea)?
Intreb si eu, nefiind in cunostinta de cauza, dar putind sa o "patesc" si eu.

Ultima modificare: Sâmbătă, 23 Martie 2019
Raluca Dudescu, Consultant managementul calitatii
O rezolvare simpla ar fi, sa cereti factura detaliata, copie contracte,, apoi sa sunati la nr apelate de tel.si sa spuneti ca.... ati gasit un telefon cu numarul... blocat , daca stie respondentul al cui este si adresa sa il returnati.
Pentru a nu avertiza persoanele din lista, o singura data sunati la mai multi, variante sunt...va dati drept lucrator la ANPC, sau orice, ca persoana cu nr a facut o cerere, si a dat nr apelat ca rezerva daca nu raspunde, etc
Dl Mircea Scarlatescu, sunt intr-o situatie similara cu cei de la Telekom, descoperita recent. Am facut reclamatie catre ei in data de 28.02.2019, am depus plangere penala, si inca astept sa ma contacteze cei de la Telekom pentru a intra macar in posesia contractelor facute in numele meu. Va rog sa imi spuneti in cat timp s-a incheiat contractul cu ei pe motiv de frauda

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua, am detinut o cartela telekom prepayd si eram in perioada ... rmarius18 rmarius18 Bună ziua, Am deținut o cartelă Telekom Prepaid și eram în perioada de grație (ultima dată încărcată în ianuarie 2023). În urmă cu 2 ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telekom romania Rrs Rrs M-am lovit de o problemă care, cel puţin mie, mi se pare puţin absurdă. Pe la sfârşitul lunii Ianuarie, m-a contactat un reprezentant Telekom care ... (vezi toată discuția)
Cum trebuie să procedez pentru a da în judecată compania vodafone ... isabellelive@yahoo.com isabellelive@yahoo.com Cum trebuie să procedez pentru a da în judecată compania Vodafone și Bright Communication cu care colaborează Vodafone pentru înșelăciune ? (vezi toată discuția)