avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 404 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Obligatii dupa infiintarea unui srl
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Obligatii dupa infiintarea unui srl

Intrebarea mea consta in ce obligatii am dupa infiintarea unui srl (producere pavaje garduri de beton ...)ce trebuie sa fac ? Am inteles ca este vorba despre doua feluri de contabilitate dar nu stiu exact la ce anume se refera . In al doilea rand ca administrator unic al srl -ului ce taxe trebe platite cu activitate sau fara . Va multumesc
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 12:37, 19 Aprilie 2019
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pentu ca v-ati infiintat un srl platitor de impozit pe venitul microintreprinderii si daca in aceste luni de inceput nu aveti nici salariati si nici nu ati inceput sa desfasurati activitatea petru care sunteti autorizata la punctul de lucru (atelier), veti depune trimestrial, pana pe 25 a primei luni din urmatorul trimestru declaratia 100 cu impozitul pe venitul microintreprinderii de 3% chiar si cu zero. Adica pentru trimestrul I din acest an pana pe 25 aprilie.
Daca doriti sa faceti achiziii pentru amenajarea si dotarea atelierului cu utilaje, scule, echipament de protectie dar si cu materie prima, sa le faceti numai cu factura pe firma si la fiecare factura intocmiti nir. La achizitia de mijloace fixe, intocmiti in plus si fisa mijlocului fix si cu planul de amortizare pe toata durata de functionare a mijlocului fix luata din catalogul cu mijloacele fixe.
Cred ca va referiti la tinerea contabilitatii de gestiune si cea financiare care sunt doua ramuri principale ale domeniului contabilitatii. Contabilitatea financiara este destinata utilizatorilor externi, cum ar fi statul (pentru taxe si impozite) si asociatii pentru profit deci si dividende.
Contabilitatea de gestiune este destinata utilizatorilor interni, mai ales pentru organizarea acivitatii (stabilirea pretului de vanzare de exemplu).
Acum separat pentru asociatul unic al acestul srl, ca persoana fizica nu trebuie sa plateasca ceva atata timp cat inca nu a incasat niciun ban ca dividende din firma. Doar dupa aceea, adica anul urmator cand se depune si bilantul pentru anul precedent, se va retine si plati la stat de catre firma impozitul de 5% pe venitul din dividende si separat va depune el ca persoana fizica declaratia unica si va plati contributia la sanatate si la pensie, cele doua doar daca valoarea anuala a venitului incasat sub forma de dividende depaseste plafonul a 12 salarii minime brute pe economie. Daca trebuie sa le plateasca atunci procentele de 10% la cass si 25% la cas se aplica doar la valoarea plafonului.
Ultima modificare: Vineri, 19 Aprilie 2019
george-neagu, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Taxe la o srl microintreprindere fara angajati kocsisn kocsisn Daca lucrez la o firma cu norma intreaga si pe langa vreau sa imi deschid un MicroSRL ce taxe si impozite trebuie sa platesc la stat? (CAS,CASS, ETC) cu 0 ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli deductibile firma noua bonefeliza bonefeliza Am o firma nou infiintata, deci neplatitoare de TVA, fara angajat, care vinde fotografii online ( prin DOWNLOAD). Cateva intrebari: 1. Firma este obligata sa ... (vezi toată discuția)
Ce acte imi trebuiesc pentru infiintare pfa? andreea_lazar andreea_lazar As dori sa stiu ce acte imi trebuiesc pentru infiintare PFA? este avantajos ca si PFA? multumesc (vezi toată discuția)